פיג'ו 208 – אי אפשר להתעלם • סקירת הרכב השבועית

אם לשפוט לפי מה שרואים על כבישי צרפת, הקטגוריה הכי חשובה שם היא סופר מיני, כל מכונית שנייה היא קליאו או 208 • בדרך כלל מקובל לומר על מכוניות מקטגוריה גבוהה יותר את הביטוי "רכב דגל" • אחרי נסיעה ב- 208 החדשה אפשר לומר שהיא לא פחות מזה

פיג'ו 208 | צילומים: רונן טופלברג

הקדמה: 3008, 5008, 508, 2008  ועכשיו 208 – אי אפשר להתעלם ממה שקורה בפיג'ו בשנים האחרונות. בזה אחר זה יוצאות משערי המפעל יצירות מרהיבות. הפעם הגיע תורה של ה-208. קיבלנו אותה בצבע צהוב אש. ולא רק אנחנו לא הצלחנו להוריד את העיניים, במדד תשומת הלב זו המכונית שהצליחה להזיז ראשים יותר ממרצדס. בכל תדלוק, חנייה או אפילו במהלך נסיעה , אנשים הורידו חלונות, האיטו את מסלול הנסיעה, או ביקשו לשאול 'מה זה הדבר הזה'.

בואו נתחיל.

 עיצוב: ארבע מטרים מעוצבים מפגוש לפגוש, שמאפיינים בירידה לפרטים הקטנים, מתחיל בחזית עם פנסי ה'פול לד' בצורת ניבים והגריל המרשים. בחלק האחורי יש את פנסי "טפרי האריה" שמוכרים ומתאימים לשיוך המשפחתי של הדגמים האחרונים של פיג'ו. הצבעים העזים הם חלק מהחוויה וברכב שלנו מה שלא צהוב, הוא שחור מבריק: מעל בתי הגלגלים, בכנף האחורית, בגג, במראות. את החלק המרשים הזה מסיימים צמיגי 17 מעוצבים.

 תא נוסעים: ה-208 חובק אותך מהרגע שאתה נכנס לרכב. הרושם שקיבלנו בחוץ לא מתפוגג בפנים, נכון שאין צבעים עזים אבל יש כאן תא נוסעים שמזכיר תא טייס וכמו שקוראים לזה בפיג'ו i-Cockpit, שזה אומר מבנה ארגונומי בעל שלוש קומות, שני מסכים 7 אינץ' במרכז הדשבורד ו-10 אינץ' בלוח המחוונים, תצוגה מתחלפת שהפכה ב- 208 לתלת מימד(!) וכמובן החוויה הישראלית – שהכל בעברית.

רשימת האבזור ארוכה, בוודאי לסופר מיני: מושבים ספורטיביים בריפוד משולב בד ועור מלאכותי בצבע שחור ואפור עם תפר ירוק. כניסה והתנעה ללא מפתח, שלושה מצבי נהיגה לבחירה (ECO, NORMAL, SPORT), חיישני חניה אחוריים הכוללים תצוגה גרפית, מראה פנימית מתכהה, טעינה אלחוטית לטלפון הנייד, מראות צד מתקפלות חשמלית, בלם יד חשמלי, בקרת אקלים כמובן… מצלמת נסיעה לאחור (180 מעלות ומבט-על וירטואלי), 2 שקעי USB לטעינה בלבד מאחור, שקע לטעינה והעברת מידע מלפנים ושקע USB-C לטעינה מהירה מלפנים, משענת יד בין המושבים הקדמיים. בכל זה, היה לנו חסר כיוונון חשמלי, למושב הנהג לפחות.

 הביקורת שנמתחה בשנים האחרונות על PSA, על הכנסת בקרת האקלים לתוך המסך המרכזי כבר לא רלוונטית. מיטב היצרנים בעולם הרכב עושים את זה כיום. לא שאנחנו אוהבים את זה, אבל זו עובדה. עיניים חדות יבחינו בנקודות שיפור במערכת כמו החלק העליון במסך שבכל מצב יש ממנו גישה למזגן וכן את מתגי הפסנתר שמנגישים חלק מפונקציות המיזוג.

ההשקעה ניכרת: חלק גדול מחומרי הדיפון רכים למגע, ומסייעים מאוד בבידוד הרעשים, לכך נוספו המושבים הקדמיים חובקים ותומכים (שפחות יתאימו לאנשים גדולים…) והגה קטן קטום וספורטיבי.

מספר פעמים נזכרנו במבחן שערכנו ל- 508 לפני מספר חודשים, שאמנם עולה כמעט כפול מה-208 אבל יש דמיון רב. גם בו היתה הרגשת חובקת (עם קושי קל להיכנס ולצאת מהרכב) וכל הסופרלטיבים על יופי ותשומת לב של העוברים ושבים.

המושב האחורי לא ענקי כמקובל בקטגוריה, החלונות כהים, אין פתחי מיזוג או מקום לכוסות.

נפח תא המטען: 311 ליטר.

תחת מכסה המנוע מסתתר: מנוע זריז בנפח 1.2 ליטר טורבו, שמפיק 130 כ"ס ומשודך לתיבת 8 הילוכים אוטומטית. הביצועים – 8.7 שניות להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש. בפיג'ו לא זנחו את הקטע הדינמי וה- 208 נטועה בכביש גם בעיקולים ממש מאתגרים.

 צריכת הדלק: 20 ק"מ לליטר ללא מאמץ מיוחד ובמצב חסכוני, כמובן שבתוך העיר הנתון יורד.

בטיחות ואבזור: יש בשפע וזה גם עובד נפלא. מערכת בלימת חירום אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילה בפקקים, התרעה ובלימה בזיהוי רכב דו-גלגלי, מערכת אקטיבית לשמירת מיקום בנתיב הנסיעה, זיהוי תמרורי תנועה והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט, הפעלה אוטומטית של תאורת הרכב והמגבים, התרעת סכנת התנגשות מלפנים, התרעת ערנות נהג, 6 כריות אוויר, התרעת אי חגירה מלפנים ומאחור ועוד.

 מחיר: רמת אבזור Premium S – 118,990 שקל

רמת אבזור GT-Line – 124,990 שקל

סיכום: עיצוב, איבזור, חיסכון בדלק ומנוע נמרץ. איך שלא תסתכלו על זה מדובר בסופר מיני שמתחרה על מעמדה כטובה ביותר, היא לא זולה אבל מי שה-208 תתאים לו, ייהנה בכל רגע.

כתיבת תגובה