פסגת זאב: כמה שילמה הזוכה על 7 דונם לייעוד מיוחד?

במכרז רמ"י למגרש של 7 דונם בשכונת פסגת זאב בירושלים ל-250 יח"ד בייעוד מיוחד, זכתה קבוצת בית ירושלמי תמורת מחיר כולל של כ-101 מיליון ש"ח | כלל 250 יחידות הדיור יימכרו לבני 55+ בלבד | מדוע נפסלה ההצעה הגבוהה יותר ובכמה נמוך המחיר שתשלם הקבוצה ביחס למחיר השומה שהציגה רמ"י?

פסגת זאב. אילוסטרציה | צילום: efi-fon

במכרז של רשות מקרקעי ישראל שתוצאותיו פורסמו ביום ד' האחרון, הוכרזה קבוצת בית ירושלמי כזוכה במגרש של כ-7 דונם בייעוד לדיור מיוחד בשכונת פסגת זאב, המאושר לבניית 250 יח"ד מיוחדות לבני 55 ומעלה.

מחיר הזכייה עומד על 8,379,555 ש"ח בתוספת היטלי פיתוח משמעותיים של 92,886,573 ש"ח. לאחר שמספר פעמים נדחה מועד המכרז, הסתיים הליך המכרז, כאשר הצעה גבוהה אף יותר, נפסלה. מחיר הזכייה לקרקע משקף 50% מהערכת השומה של רמ"י, כך שהקרקע נמכרה בהפחתה של 50% ממחיר השומה לקרקע.

הפרויקט ממוקם במרכז השכונה בסמוך לקניון לב הפסגה ולמתחם הקאנטרי, במרחק של כ-150 מטר מתחנת הרכבת הקלה ולציר הראשי שדרות עוזי נרקיס. המתחם כולל בנוסף כ-8 דונם בייעוד שצ"פ.

בכוונת החברה לתכנן מתחם משולב דיור להשכרה לצעירים, דיור למבוגרים ומרכז מסחרי. כמו כן לעבות את הבינוי לתוספת יח"ד.

מדובר ברכישת מגרש מקרקעין רביעית בירושלים של הקבוצה בתוך כחודשיים. במרץ האחרון זכתה החברה במכרז רמ"י בשלושה מגרשים בשכונת הר חומה בהיקף של כ-105 מיליון ש"ח.

לדברי אבישי מאירוביץ סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברה, "אנו מברכים על הזכייה. לצד הפעילות בתחום התחדשות העירונית, אנו מעמיקים באופן משמעותי את פעילות הנדל"ן בירושלים גם באמצעות חטיבת הייזום של הקבוצה, על ידי רכישת מקרקעין ומימושם. המגרש ממוקם בתוך שצ"פ רחב ידיים, המעניק לפרויקט יתרון משמעותי ואיכות חיים מצוינת לרוכשים העתידיים."

כתיבת תגובה