"פתחנו שער לקבוצות רכישה, נעשה זאת לכלל הציבור החרדי"

ערב הכניסה לעולם המשכנתאות ובדרך להנפקה, שחף ארליך, מנכ"ל 'טריא' בראיון מיוחד לישראל פלר: "חובה לשים סוף לאפליית הציבור החרדי בתחום המשכנתאות" • החברה שהפכה מובילת קבוצות הרכישה בחברה החרדית – מרחיבה פעילות לעולם המשכנתאות כמתחרה ישירה לבנקים • "עד היום העמדנו, באמצעות המשקיעים שבחרו בנו דרך מערכת טכנולוגית ייחודית, 4.2 מיליארד שקלים" • הפנים מועדות לגדולות: בתוך חודשים ספורים, 'טריא' תהפוך לחברה ציבורית בבורסה בת"א

שחף ארליך מנכ"ל 'טריא' | באדיבות המצלם

בשלוש השנים האחרונות ניהל שחף ארליך (48) את תחום הנדל"ן ב'טריא'. אל כס המנכ"ל הגיע ארליך כשמאחוריו ניסיון של מעל 20 שנה כיזם שהקים חברות בתחום הנדל"ן ועסק שנים רבות ביעוץ כלכלי. אך כשנכנס לנהל את תחום הנדל"ן ב'טריא' לפני שלש שנים, גם הוא לא האמין עד כמה גדולה ומשמעותית האפליה שבה נוקטים הבנקים למשכנתאות מול קבוצות הרכישה בציבור החרדי.

בהובלתו, 'טריא', פלטפורמת השקעות והלוואות, כבר ביצעה הלכה למעשה מאות עסקאות בקבוצות רכישה בעולם הנדל"ן המגזרי-חרדי, ובעוד כחודש, תיכנס החברה באופן מלא לשוק המשכנתאות. "כמי שפתח את שערי עולם הנדל"ן לקבוצות הרכישה החרדיות", מצהיר ארליך בראיון מיוחד ל'ביזנעס', "אני סבור שחייבים לשים סוף לאפליית הציבור החרדי בתחום המשכנתאות".

עם הפנים למגזר החרדי

כבר בשנת 2016 חשפה 'טריא' לראשונה את המגזר החרדי לעולם הP2P. זהו עולם של הלוואות בין אנשים (פיפל טו פיפל) וכיום הוא משמש גם, מהעבר השני שלו, כענף השקעות מניב למשקיעים חרדיים רבים. "החברה כמובן פועלת עם 'היתר עסקה', כשבמקביל, מספר קבוצות הרכישה החרדיות עולה משנה לשנה", מציין ארליך.

'טריא' נחשבת כיום לאחד הגופים הגדולים ביותר בארץ בתחום קבוצות הרכישה ומלווה עשרות פרויקטים ברחבי הארץ. "מבין קבוצות הדגל שלנו במגזר החרדי אני יכול למנות את מתחם גולובנציץ הידוע בבית שמש, הכולל 900 דירות, שמרביתן אף אוכלסו. בנוסף, בשכונת מתתיהו מזרח שבמודיעין עלית, החברה שלנו מלווה קבוצות רכישה בסך כולל של 700 יחידות שנמצאות בתהליכי בניה ואף חלקן כבר מאוכלסות. גם בנתיבות ליווינו פרויקט בן 200 יחידות דיור שהסתיים בהצלחה".

מה המוטו שלכם? שמשכנתאות לא חייבים לקחת בבנק?

"מאז 2019, 'טריא' מציעה ללקוחותיה ליטול משכנתאות כאלטרנטיבה לבנקים. בין אם באופן פרטי ובין אם כחלק מקבוצת רכישה. ברור שהדבר מהווה יתרון משמעותי לקבוצות שבנייתן מלווה ע"י טריא. אלה, נתקלו בקשיים רבים בבואם מול הבנקים, שחששו – בגלל מקרים שפחות קורים במגזר החרדי – ממתן ליווי לענף קבוצות הרכישה.

"כמו כן, אנחנו פעילים גם בנושא של מימון לקבוצת רכישה. 'טריא' מהווה יתרון משמעותי בכך שהיא מספקת מענה מידי וארוך טווח. למעשה, החברה שלנו מאפשרת בצורה יעילה מספר רב של פעולות, כמו למשל: ימי חתימות מרוכזים – כשתוך יומיים כולם מקבלים משכנתאות, מה שחוסך פרוצדורות, ריביות מיותרות ועיכובים".

ארליך מוסיף, כי 'טריא' מציגה "מודל פשוט, שקוף ויציב". כך לדוגמא, 'טריא' איננה גובה עמלות פירעון מוקדם, מאפשרת אחוז מימון של עד 60% גם לרוכשי דירה שניה ומציעה מסלול החזרים חודשי שמאפשר וודאות ללקוח.

תאר לי את החברה, מנקודת מבטך, בשלשה משפטים.

"'טריא' היא חברת פינטק שפיתחה פלטפורמת השקעות ואשראי מבוססות טכנולוגיות מתקדמות. החברה הוקמה בשנת 2014, ובשנים שחלפו מאז הקמתה – מיקמה את עצמה בחזית הפינטק בישראל, בה היא פועלת תחת פיקוח רשות שוק ההון".

אחרי שצלח את משוכת שלשת המשפטים, ארליך מציין כי "עד היום, העמיד ציבור המשקיעים באמצעות טריא אשראי בהיקף כולל של כ-4.2 מיליארד שקל. האשראי הועמד בעולמות הנדל"ן, עסקים קטנים ובינוניים ורכב".

אגב, למרות היותה שחקנית כלכלית בסדר גודל קטן-בינוני ביחס לבנקים, טריא מהווה תחרות למערכת הבנקאית בזכות טכנולוגיה חדשנית שעומדת בבסיס המערכת הפיננסית שלה. בין השאר, פיתחה החברה פתרונות טכנולוגיים ייחודיים למתן אשראי בנקודות המכירה (POS) שישתלבו בעתיד בטכנולוגיית הארנק האלקטרוני של החברה. משרדי החברה ממוקמים בראש העין והיא מעסיקה כ-70 עובדים.

משקיעים במשכנתא החברתית

ללא ספק, עבור משקיעים מהמגזר החרדי, פלטפורמת ההשקעות של 'טריא' הפכה את הדרך להשקיע בהלוואות למשכנתא לחברתית יותר תוך שימוש במערכת להשקעות המאפשרת יציבות, פיזור ההשקעה לצורך צמצום סיכונים, הלוואות ללווים נגד בטחונות ושאר משתנים חשובים.

משרדי 'טריא'

בפועל, במילים פשוטות, איך אתם מבטיחים את כספי המשקיעים?

"'טריא' לא מאפשרת לכל אחד ללוות כספים דרך המערכת. אנחנו משקיעים זמן רב בסינון הלווים ובבדיקת מטרת ההלוואה. אפשר להשקיע אצלנו בחברה סכום קטן או גדול ואף להגדיל את סכומי ההשקעה עם הזמן. חשוב לי לציין", מדגיש ארליך, "ש'טריא' מספקת שקיפות ומידע חיוני וזמין לכל אחת ואחד בנוגע לרווחים ותשואות מהשקעות, תוך פיזור הלוואה נכון".

איך זה עובד?

"משקיעים שרוצים לבצע השקעות בהלוואות למשכנתאות, קבוצות רכישה או הלוואות גישור יכולים לבצע זאת באמצעות מספר פעולות פשוטות דרך המערכת של 'טריא'. המערכת מספקת בטחון בפיזור ההשקעות דרך התאמה אישית ואלגוריתם חכם, והיא הוקמה ותוכננה על ידי מומחים ברגולציה ופיננסים.

"חשוב לזכור שהשקעה בהלוואות בעזרת 'טריא', מושתתת על ערבות הדדית והשקעה חברתית שמניבה תשואות, ושומרת על המשקיעים ועל רווחיות ההשקעה".

זה המקום לציין, כי לצד שחף ארליך שמשמש כמנכ"ל החברה, יו"ר ועדת האשראי של טריא הוא דודו זקן, לשעבר המפקח על הבנקים.

בדרך להנפקה

'טריא' היא פלטפורמת השקעות ה-P2P הגדולה בישראל כיום. החברה, שנוסדה ע"י אייל אלחיאני, אסף שלוש וורדה לוסטהויז, צפויה בעוד מספר חודשים להיכנס למסחר בבורסה בת"א כחלק ממהלך אסטרטגי שיהפוך אותה לשחקנית משמעותית בשוק האשראי בישראל.

הכניסה לבורסה תיעשה במסגרת מיזוג לשלד הבורסאי 'לוזון נדל"ן' הנסחרת בבורסה בת"א (בבעלותו של איש העסקים עמוס לוזון). בשלב זה, שתי החברות חתמו על מזכר הבנות לפיו העסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות. בתום השלמת המיזוג, בעלי המניות של טריא יחזיקו 72.5% מהחברה הממוזגת, וצפויים להגיע לאחזקה של 82.5% בכפוף ליעדי הכנסות. במסגרת העסקה, פעילות ההתחדשות העירונית של 'לוזון נדל"ן' תימכר כך ש'טריא' מתמזגת לשלד עם 70 מיליון שקל בקופה כבר מיומה הראשון.

כתיבת תגובה