קבוצת 'דל' תשקיע עד 100 מיליון דולר במיזוג 'ארקו'

ארקו החזקות: קרנות MSD Partners מקבוצת מייקל דל מצטרפות לעסקת המיזוג והתחייבו להשקיע עד 100 מיליון דולר • השלמת המיזוג עם חברת Haymaker צפויה עד לסוף שנת 2020 לפי שווי פעילות של כ- 2 מיליארד דולר לחברה הממוזגת

אריק קוטלר | צילום: יח''צ

ארקו החזקות ו-Haymaker דיווחו כי קרנות מקבוצת MSD Partners, מקבוצת מייקל דל, מייסד ענקית המחשבים Dell, התחייבו להשקיע עד 100 מיליון דולר בחברה הממוזגת ARKO Corp.

חברת ארקו החזקות, שהנכס העיקרי שלה הוא GPM, שהינה מבין החברות המובילות בתחום חנויות הנוחות ותחנות הדלק בארה"ב, ואשר דיווחה לאחרונה על מיזוג מתוכנן עם חברת Haymaker, דיווחה היום כי קרנות מקבוצת MSD Partners  ישקיעו עד 100 מיליון דולר במניות בכורה של ,ARKO Corp. זאת במטרה לקדם את יעדי הצמיחה העתידיים של החברה הממוזגת.

המניות יישאו דיבידנד מצטבר של 5.75% לשנה. את מניות הבכורה ניתן יהיה להמיר למניות רגילות במחיר של 12 דולר למניה (2 דולר מעל המחיר למניה בעסקת המיזוג).

כזכור בתחילת חודש ספטמבר 2020 ארקו חתמה על הסכמים מחייבים למיזוג עם חברת Haymaker שהינה חברת Special Purpose Acquisition Company ("SPAC"), הנסחרת בבורסת נאסד"ק (סימול HYAC) אשר גייסה כ-400 מיליון דולר במסגרת IPO על פי תשקיף מחודש יוני 2019.

עסקת המיזוג תבוצע לפי שווי אקויטי של כ-1 מיליארד דולר ל-GPM. לאחר השלמת עסקת המיזוג, ארקו (ARKO Corp.) צפויה להיסחר כחברה דואלית בבורסה בת"א ונאסד"ק.

השלמת המיזוג עם חברת Haymaker צפוי עד לסוף שנת 2020  לפי שווי פעילות של כ- 2 מיליארד דולר לחברה הממוזגת.

אריק קוטלר מנכ"ל ארקו החזקות: "אנו מאמינים כי ההשקעה מצד MSD Partners מהווה הצבעת אמון גדולה במודל העסקי של ארקו ו-GPM ובהזדמנויות המשמעותיות לצמיחת החברה הנמצאות בהמשך הדרך."

בתוך כך, ארקו מעדכנת כי הצעת המיזוג עם חברת Haymaker אושרה באסיפת בעלי המניות. קוטלר ציין בעניין זה כי "מדובר באבן דרך חשובה. אנו נרגשים לקבל את תמיכת בעלי המניות כאשר אנחנו מתקדמים בתהליך המיזוג. כפי שציינתי בעבר, לאחר עסקת המיזוג אהיה המשקיע הפרטי הגדול ביותר בחברה הממוזגת, לצד גופים מוסדיים מנוסים כמו Davidson Kempner, Harvest, ו-Ares שבחרו להמיר 100% מאחזקותיהם הנוכחיות ב-GPM לאחזקות בחברה הממוזגת. אנחנו מאמינים שיש לנו עוד דרך ארוכה של צמיחה בתעשייה האטרקטיבית בה אנו פועלים, תוך שאנו ממשיכים להיערך להשלמת המיזוג והתחלת המסחר בנאסד"ק".

ואילו בדרך למיזוג עם חברת Haymaker ארקו החזקות הציגה תוצאות חזקות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020, המלמדות על המשך המומנטום החיובי.

 GPM, החברה המוחזקת ע"י ארקו, מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2020 עם שיפור חד בכל הפרמטרים המרכזיים: תחזית ה-Adj. EBITDA של GPM לשנת 2020 כולה עודכנה מעלה לכ-163-167 מיליון דולר (ללא עסקת Empire שהושלמה בתחילת אוקטובר 2020), זאת לעומת כ-145-150 מיליון דולר בתחזית הקודמת וכ-80.2 מיליון דולר בשנת 2019 כולה.

כתיבת תגובה