קוביד-19 מכה בסין ברצלונה נופלת חלל

לאחר שמספר חברות טכנולוגיה הודיעו שלא ישלחו את נציגיהן לכנס המובייל בברצלונה MWC מחשש להתפרצות נגיף הקוביד-19 הלוא הוא הקורונה, הודיעו מארגני הכנס על ביטולו • קפיצה פתאומית במספר המתים הרשמי בסין מעוררת תהיות על אמינות המספרים שהמדינה הטוטליטרית מנפיקה לארגון הבריאות העולמי • ובישראל: המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, יצא ליפן לנסות לקדם סיוע ל-15 הישראליים הלכודים בספינה שמספר הנדבקים במחלה עולה בה בהתמדה

פרופסור איתמר גרוטו | צילום: דוברות משרד הבריאות

כנס המובייל בברצלונה MWC, שהיה אמור להתקיים בין 24 ל-27 בפברואר, בוטל סופית בעקבות הנגיף הסיני. על הכנס דיווחנו שלשום, כאשר ענקיות טכנולוגיה מרחבי העולם, החלו לבטל את השתתפותן בכנס בזו אחר זו, מחשש להתפרצות הנגיף.

ההודעה על ביטול התערוכה, באה למרות שמשרד הבריאות בברצלונה הבהיר, כי אין מניע לביטול: "אין הצדקה לבטל כל אירוע בברצלונה או בקטלוניה, מטעמים של בריאות הציבור. אם חברות מקבלות החלטה בעצמן, עלינו לכבד זאת, אבל אנחנו כאן כדי להסביר את המצב, מנקודת מבט של בריאות הציבור".

בתחילת השבוע פורסם, כי המארגנים קבעו שורה ארוכה של הנחיות, כדי למנוע השתוללות הנגיף בתערוכה. בין היתר, נאסרה כניסתם של מבקרים ממחוז חוביי בסין, בו החלה ההתפרצות, נקבעו נהלים לתשאול בכניסות לתערוכה, ובכוונת המארגנים היה לעבור לחיטוי צפוף של מקומות מועדים. מיותר לציין, שבסין קיימות אחדות מהחברות הגדולות בעולם בתחום, שמשתתפות כל שנה בתערוכה.

אולם כל זה לא הספיק. החברות הגדולות דאגו לשלום עובדיהן, ביטלו את השתתפותן והכנס כולו בוטל. מדובר במכה לא קלה עבור תעשיית הסלולר, שניצלה את ימי התערוכה בשנים עברו, לסגירת חוזים ולהצגת החידושים האחרונים בתחום. קבוצה נוספת שמפסידה מביטול האירוע, אלו הסטארטאפיסטים, שמנסים לקדם את עניינם מול החברות הגדולות בזמן התערוכה.

ראוי לציין, כי למרות שמדובר בתערוכת המובייל הגדולה והחשובה ביותר בעולם, בשנים האחרונות ירד מעט קרנה של התערוכה, לאחר שחברות כמו סמסונג, שיאומי וואוויי, בחרו להציג את המכשירים החדשים שלהם, באירועים בלעדיים, בהם הם מוצגים כשחקן יחיד, כשעיני הכל נשואות רק אליהם וללא רעשי רקע.

זינוק של 33% בנדבקים

ארגון הבריאות העולמי שמבסס את דיווחיו על ארגוני הבריאות בסין, הודיע כי מספר החולים בנגיף עם השם החדש – קוביד-19 – זינק ב-33% והגיע להיקף של כמעט 60 אלף חולים. גם מספר המתים זינק ל-1,367, כאשר כ-8,030 מוגדרים במצב קשה. מצב הבריאים שנדבקו והבריאו עומד על כ-10% מכלל הנדבקים עם כ-6,000 אנשים שחזרו לקו הבריאות.

הרשויות בסין לא הסבירו את הנתון החדש ומדובר ככל הנראה בסדר שנעשה ברישומים ולאו דווקא על האצה בקצב ההתפשטות של הנגיף. מאידך, נראה שהמצב בשליטה יחסית והרשויות בסין, נוטות לפתוח עוד אזורים כדי שיחזרו לייצור.

היום נמסר על מוות ראשון מהנגיף ביפן וכרגע נראה שהנגיף מתפשט לכיוון מזרח אסיה. נוסיף, כי דיווחים עקשניים מדברים על כך, שמספר המתים בסין גבוה לפחות פי 50(!) מהמספרים המפורסמים, אולם יש לקחת את הדיווחים בערבון מוגבל מאוד, עקב העימות הבחלתי פוסק בין המדינות.

ואצלנו…

15 אזרחי ישראל הנמצאים ב'קורונה קרוז' – בה מספר הנדבקים כבר עלה מספר הנדבקים מעל 250 איש – יכולים אולי להתחיל לחוש תקווה לקראת גאולתם הפרטית, כאשר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, נשלח היום על ידי המשרד ליפן, כדי לעקוב מקרוב אחר מצבם ולבדוק את האפשרויות להעבירם ארצה.

השר ליצמן ציין, כי "מטרתנו להעניק סיוע לישראלים שנמצאים על האוניה, לבחון חזרתם לישראל באופן בטוח עבורם ועבור הסביבה הישראלית.

"אנו פועלים על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי בכדי לדאוג להם וגם למנוע הדבקה בנגיף לאחר הגעתם".

המשנה למנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו: “אנו רואים חשיבות רבה, לצאת כגורם מקצועי ליפן, על מנת להבטיח את בריאותם של הישראלים הנמצאים על הספינה וחזרתם בשלום לישראל, ובמקביל לוודא כי מונעים את הסיכון לאוכלוסיה בישראל”

כתיבת תגובה