תכנית רמ"י לשכונת חבצלת בנתניה אושרה על ידי הותמ"ל

תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת מגורים בצפון נתניה הכוללת כ- 2,800 יחידות דיור ו-500 יחידות דיור מוגן, 60,000 מ"ר תעסוקה, מבנים ומוסדות ציבור, שטחים פתוחים, מתקנים הנדסיים ומרכז תחבורה אושרה על ידי הותמ"ל – הועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור

הדמיית הפרוייקט | משרד מילוסלבסקי אדריכלים

הועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור החליטה לאשר היום  (א') את תכנית רשות מקרקעי ישראל להקמת שכונת חבצלת בנתניה. התוכנית מאזנת בין הצורך להוסיף יחידות דיור חדשות בבניה עירונית רוויה בצפון נתניה, הצורך להרחיב את היישובים בעמק חפר לבין שמירה על השטחים הפתוחים, על הגן הלאומי ועל רצועת החוף הנהדרת שבאזור.

בתכנית שאושרה קיים תמהיל מצוין של מבנים בגובה עד 9 קומות וכן מגדלי מגורים בגובה 15-22 קומות בעלי חזית מסחרית, דיור מוגן וכן אזורי תעסוקה. במקביל מתוכנן כביש שיתחיל מהמחלף שייבנה על כביש 2 ויגיע לכיכר המרכזית של השכונה. השילוב ביניהם יביא על פי התכנון ליצירת ציר מרכזי בעל עירוב שימושים. בניצב לכביש זה מתוכננת דרך עירונית שתשלב מסחר, מגורים, תעסוקה ודיור מוגן של 500 יח"ד. בשולי השכונה מתוכנן בינוי מרקמי בגובה של עד 9 קומות.

בוותמ"ל הדגישו כי התכנית שמה דגש על יצירת חיי קהילה איכותיים, הכוללים עירוב שימושים מגוון, פיתוח שטח חכם הכולל שבילי אופניים לשמירה על איכות החיים של התושבים, ותכנון דיור מוגן כחלק מהשכונה, על מנת לשמר את הקשישים כחלק אינטגרלי מהקהילה.

בנוסף, מרחיבה התוכנית שלושה ישובים במועצה האזורית עמק חפר, בזכות תוספת יח"ד לחבצלת השרון, צוקי ים ושושנת העמקים, בצפיפויות הנעות בין 4.5 יח"ד לדונם נטו ל-14 יח"ד לדונם נטו בשטחי המועצה האזורית עמק חפר. על פי התוכנית, התמהיל יהיה מורכב מבתים צמודי קרקע ודירות  בבניה רוויה מרקמית בגובה 4-5 קומות. יחידות דיור אלו מתווספות לסך כל יחידות הדיור המאושרות ביישובים, והתוספת המוצעת הינה בהתאם למתאפשר בתמ"א 35. תכנון זה מוסיף 72 יחידות דיור ליישוב חבצלת השרון (הרחבה צפונית), 165 יחידות דיור לצוקי ים ו- 112 יחידות דיור לשושנת העמקים.

התכנית הכוללת של האזור, מתבססת על ציר תנועה מאושר הנקרא כביש חבצלת, אך מסיטה אותו צפונה על מנת לאפשר את השלמת הרקמה הבנויה בנתניה בצורה מיטבית, כמו גם למטרת הרחקת הכביש ממושב אביחיל. בהמשך גם יורחב מחלף חבצלת כדי לאפשר את היקפי הבינוי במרחב.

התוכנית שהופקדה בידי האדריכל גיא מילוסלבסקי, מייצרת מצפון לשכונה החדשה, רצועת שטחים חקלאים עם הנחיות מיוחדות שמטרתן לשמור על פרוזדור אקולוגי היוצר רצף שטחים פתוחים בין הגן הלאומי אביחיל במזרח לבין רצועת החוף במערב. הפרוזדור יושג בין היתר על ידי שינוי יעוד משטחי מגורים לשטחים פתוחים וריכוז הבינוי בבנייה רוויה בצמוד לישוב הקיים.

רפי אלמליח, מנהל בכיר אגף לתכנון ופרויקטים ברמ"י, ציין: "מדובר בתכנית שבמסגרתה ניתן מענה להגדלת היצע יחידות הדיור באזור ביקוש באופן משמעותי. התכנית כוללת מס' רב של יח"ד, דיור מוגן תעסוקה ועירוב שימושים מגוון, וכן מרכז תחבורה ציבורית אשר מתוכנן באופן יעיל וקישורי תוך שמירה על איכות החיים של התושבים, ויצירת חיי קהילה איכותיים."

כתיבת תגובה