אזהרה חריגה לציבור | ריקול לסלטים ומאווררים

מפעל דונה תמי בע"מ קורא להחזרת המוצר "קרמית לבנה משקדים" ממותג Tamiz | חברת סלטי 'משני' הודיעה לציבור שבסלט טונה במיונז הנמכר באריזה פלסטיק המכילה 300 גרם נמצאה נוכחות של היסטמין בכמות גבוהה מהתקן | הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה פרסם אזהרה לציבור בקריאה להפסיק לאלתר את השימוש במאוורר תעשייתי אלקטרו חנן מדגם B2004

מאוורר | צילום אילוסטרציה: 'פריפיק'

מפעל דונה תמי בע"מ קורא להחזרת המוצר "קרמית לבנה משקדים" ממותג Tamiz. וזאת לאחר בדיקה שנערכה במסגרת בקרת האיכות העצמית של המפעל דונה תמי בע"מ, ונמצא חיידק ליסטריה מונוציטוגנס, שם המוצר "קרמית לבנה משקדים" ממותג Tamiz, תכולת המוצר 150 גרם, תאריך אחרון לשימוש: 3/8/21. והברקוד של המוצר הוא 7290017691060.

קרמית שקדים

חיידק ליסטריה מונוציטוגנס הוא חיידק העלול לגרום למחלה באוכלוסיה בסיכון גבוה : בעלי מערכת חיסון מוחלשת, קשישים ולגרום להפלות. צרכנים שיש להם את המוצר, מתבקשים שלא לצרוך אותו.

בנוסף, דיווחה בימים האחרונים חברת סלטי 'משני' הודעה בה היא מבקשת להודיע לציבור שבסלט טונה במיונז ברקוד 7290006666799 תאריך ייצור 04/06/21 פג תוקף 04/08/21 הנמכרת באריזה פלסטיק המכילה 300 גרם נמצאה נוכחות של היסטמין בכמות גבוהה מהתקן.

עקב תלונה של לקוחה, משרד הבריאות מחוז ת"א דגם את המוצר ובו נתגלו כמויות חריגות של היסטמין. היסטמין עלול לגרום לתגובה אלרגית, פריחה, אדמומיות, גרד, קוצר נשימה ואף חנק.

מי שיש ברשותו את המוצר מתבקש לא לצרוך אותו. מפעל היצרן פועל לאיסוף המוצר מהמדפים. בתיאום עם שירות המזון במשרד הבריאות מחוז מרכז.

סלט טונה במיונז של משני. כמות גבוהה של היסטמין

בנוסף, בסוף השבוע האחרון הוציא הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה אזהרה לציבור בקריאה להפסיק לאלתר את השימוש במאוורר תעשייתי אלקטרו חנן מדגם B2004, המשווק על ידי חברת סהרה אלקטרוניקה, עקב סכנת התחשמלות.

ההודעה מתייחסת למאווררים ששווק לחנויות בתאריך 5 באוקטובר 2020 (יצרן: צ'ינה ניגבו סיקסי, יבואן: סהרה אלקטרוניקה, ארץ ייצור: סין). למאוורר שלושה להבי מתכת, והוא ניתן לשימוש בשלוש תצורות.

בבדיקה שנערכה במכון התקנים נמצא כי המוצר אינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל על בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים. על כן אמרו במכון "כל המחזיק במוצר מתבקש להפסיק את השימוש בו ומוזמן לפנות למקום הרכישה, לצורך טיפול בתקלה".

מאוורר עם חשש התחשמלות | צילום: משרד הכלכלה

כתיבת תגובה