איך תוודאו שהדירה שקניתם ללא ליקויים?

המזוודה האחרונה נארזה, עוד כמה פריטים הוכנסו לארגז הגדול ובני זוג נרגשים יצאו בפעם האחרונה מביתם הישן, מביטים לאחור בעיניים דומעות. אחרי אינספור בדיקות, לבטים ומאמצים הם עושים היום את דרכם אל הדירה החדשה, שתיתן לצרכים שלהם מענה מדויק ויעיל יותר.

התקופה האחרונה רוקנה את הארנק שלהם לחלוטין. הוצאות קניית הדירה, רכישת הריהוט החסר והמעבר תפחו ועלו, והדיירים החדשים, משפחת לוין, החליטו לא להוציא אף שקל נוסף. זו גם הייתה התשובה הפסקנית שלהם לאחד מהשכנים שהמליץ להם בחום לשכור את שירותיה של חברת בדק בית, שתבחן את הנכס שלהם מכל צדדיו ותאשר שהוא אכן ראוי לשימוש ושווה לתמורה ששילמו עבורו. הדיירים החדשים בבניין הודו בנימוס לשכן הוותיק ואמרו שאין להם כרגע את האפשרות להוצאה נוספת. הם נכנסו לדירה החדשה בשמחה ובטוב לבב.

הקיץ חלף, ועננים חורפיים החלו להיערם. גשמים ירדו וילדים נרגשים קפצו בשלוליות עם מטריות צבעוניות. רק בבית משפחת לוין הגשם לא הביא בכנפיו ברכה, אלא גרם לנזק ולעגמת נפש גדולה. הקירות היפים שהיו צבועים באומנות התכסו בכתמי רטיבות מכוערים, וטיפות גדולות ורטובות נקוו בשולי החדרים. ארון הבגדים הגדול שעמד בסמוך לקיר החדר החל להעלות עובש, ובגדים יקרים יצאו מכלל שימוש.

לאחר שהגיע בעל מקצוע, התחיל גם שלב חיפוש האשמים. איך הפכה הדירה היפה ומאירת העיניים הזו לבריכה רטובה של עגמת נפש? מי אשם במחדל שנוצר, ובעיקר, איך רוכשי דירה בחום של הקיץ אמורים לדעת מה יהיה גורלה בגשמי החורף?

את השאלה הזו הפנינו לחברת 'בוני העמים', שנושאת את הדגל של בדק הבית באלפי בתים בישראל. החברה נותנת פתרונות של פיקוח הנדסי על בניה, ביקורות מבנים, שיפוצים גדולים, שיקום מבנים מסוכנים, חידושי מבנים והתחדשות עירונית, כאשר אחת ההתמחויות המשמעותיות שלה היא תחום בדק הבית.

"אחד הדברים החשובים ביותר בכניסה לדירה חדשה, הן דירה מקבלן והן דירה מיד שניה, הוא עריכת בדק בית דקדקני לכל מה שמשמעותי בדירה כזו", מסבירים ב'בוני העמים'. "ישנם ליקויים רבים שעין רגילה של רוכש דירה אינה יכולה לגלות, וגם איש מקצוע מיומן לא יכול לעלות עליהם אם הוא לא מצויד במכשור הרלוונטי. הליקויים האלו עלולים לעלות לו בהמון צער ועגמת נפש ובנזק כלכלי עצום.

"לפעמים, כמו בסיפור הפותח, אדם קונה דירה ומנסה לחסוך בהוצאות אחרות, כאשר הוא אינו מודע לכך שויתור על עריכת בדק בית מקצועי עלול לעלות לו ביוקר. מה יקרה אם לאחר כמה חודשים הוא יגלה בעיות באיטום, רטיבויות, אי תקינות במערכת החשמל או גודל דירה שאינו תואם לתוכנית המכר? הוא ייתקל בשוקת שבורה, ויהיה לו קשה מאד להוכיח מי האשם במחדלים האלו. כאשר נעזרים בשירותיה של חברת בדק בית, ניתן להיכנס לדירה בראש שקט ולדעת שכל פינה בה נבדקה ואין ליקויים נסתרים שעתידים להתגלות יום לאחר הרכישה".

מה בודקת חברת בדק בית בדירה החדשה?

"כש'בוני העמים' מקבלת הזמנה של לקוח לבדיקת דירה, מגיע לנכס מהנדס מקצועי שבודק את תקינות מערכת החשמל והמים, האינסטלציה, איטומים, התאמה למפרט ולתוכניות המכר, בדיקת קרינה, יציבות המבנה, תקינות המעקה ועוד אינספור פרטים קטנים וגדולים שמשפיעים מאד על ערך הדירה וההנאה ממנה.

השבוע הוזמנו לבנין במרכז הארץ שעמד על תילו ארבע שנים. הגענו בגלל מעקה זכוכית שנפל, ובבדיקת המבנה גילינו עוד 6(!) מעקות זכוכית במצב של טרום נפילה. לפעמים אנחנו מגלים ליקויים מסכני חיים, ובפעמים אחרות הבדיקה מעלה בעיות אחרות שהדייר אינו מודע להן והן משפיעות מאד על ערך הדירה.

"לאחר בדיקות יסודיות של הדירה, מוציאה החברה דו"ח מרוכז ומפורט שקביל גם בבית משפט. הדו"ח מרכז את הליקויים שקיימים בדירה, אם ישנם, וכולל גם תמחור של תיקון הליקויים, כך שהלקוח יודע כמה יעלה לו לתקן את הליקויים ולשפץ את הדירה, או כמה כסף לתבוע מהקבלן".

מהו הערך המוסף של 'בוני העמים' על פני חברות אחרות?

"ב'בוני העמים' מאוגדים אנשי מקצוע מעולים בתחומם, שרכשו ניסיון במשך שנים בענפים השונים. הם בנו בתים ובניינים ויודעים כיצד אמורה העבודה להתבצע, ומהי רמת גמר גבוהה. המצב בשוק הוא שבתים רבים נמסרים לרוכשים כאשר הם ברמת גמר מחפירה, והלקוחות אפילו אינם יודעים שמגיע להם יותר. אנשי המקצוע שלנו יודעים היטב את העבודה, והידע שלהם בא לידי ביטוי באיכות השירות הניתן.

"בנוסף, המכשור העומד לרשותנו הוא המתקדם ביותר שיש. יש לנו מד קרינה, מצלמת סיב אופטי לאיתור נזילות בצנרת, ועוד מכשירים מעולים שלוקחים אותנו צעד אחד קדימה במטרה לאתר את הליקויים הקיימים, כך שבשילוב הצוות המיומן מתקבלות תוצאות מקצועיות ומדויקות.

"מעבר לכך, הצוות הגדול שלנו מאפשר לנו לעבוד במהירות ולהיות זמינים ללקוחות במידה שלא קיימת בשום מקום אחר. פעמים רבות אנשים זקוקים לחוות דעת מהירה במיוחד לפני רכישת דירה, והם אינם רוצים לוותר הן על הדירה והן על חוות דעת מקצועית של חברת בדק בית. כאשר הם פונים אלינו, אנחנו שולחים אליהם מהנדס מקצועי תוך פרק זמן קצר מאד – לפעמים גם יום או יומיים, והדו"ח המרוכז מגיע ללקוח גם הוא תוך יומיים. כך יכולים הלקוחות שלנו ליהנות מחוות דעת מקיפה ומקצועית מבלי להתפשר על הזמנים.

"כל לקוח מקבל את פרטי המהנדס המטפל בתיקו, כדי שיוכל ליצור איתו קשר במידה ויזדקק לשירותיו. השירות הוא אישי ומסור והתחושה של הלקוחות יציבה ומוחזקת.

"לבסוף, אנחנו מקפידים מאד על הנפקת דו"חות מסודרים שמובנים לכל אחד. לפעמים האדם הפשוט מוצא את עצמו מול דו"ח ולא יודע איך להמשיך מהמקום ההוא. הוא לא מבין מה כתוב במסמך שלפניו, ואיזו תמונה מסבירה איזו עובדה. אנחנו, ב'בוני העמים', מוציאים ללקוחות דו"חות בהירים ומובנים עם תמונות מצורפות, כך שלא רק מהנדס יכול להבין את הכתוב בהם, אלא כל אחד מהלקוחות".

תמורה משתלמת

"כאמור, כל רוכש דירה עלול לקבל חתול בשק. לפעמים החתול הוא לא גרוע כל כך – ישנה רטיבות בקיר מסוים, וההוצאה היא רק(!) בת כמה אלפי שקלים, אבל במקרים אחרים התוצאה יכולה להיות אחרת לגמרי. כך היה כאשר הוזמנו ליישוב באזור ירושלים כדי לבדוק בית שהיה נראה ברמת גמר גבוהה מאד. הלקוח קיבל הצעת מחיר מפתה מאד, והיה מעוניין בעסקה. הוא הזמין אותנו רק כדי להיות בטוח שהחוזה יוכל להיחתם מחר. אבל כשהתחלנו לבדוק את הנכס גילינו שהוא נמצא בתהליך של שקיעה. היה בו שיפוע קל, ועבודה קצרה גילתה כמה עמודים מוסתרים שנועדו לתמוך בבית שלא יקרוס. ללא עריכת בדק בית, היה הבית כולו שוקע בתוך כמה שנים אל הוואדי הסמוך, והלקוח היה נשאר ללא בית, עם נזקים כלכליים כבדים ואולי אף נזקים בנפש חלילה.

"רכשתם דירה? השקעתם מאות אלפי שקלים? אל תקנו חתול בשק. צרו קשר, הזמינו בדק בית ותדעו שהכסף הרב שהשקעתם לא ירד לטמיון, והתמורה שאתם מקבלים עבורו אכן משתלמת".

צרו קשר עם בוני העמים בלינק זה, או התקשרו למספר 072-3953701.

כתיבת תגובה