אלקין: "יו"ש היא הפתרון למשבר הדיור הלאומי"

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין בכנס הראשון של אשכול יהודה ושומרון ה-1: "יהודה ושומרון היא פוטנציאל גדול לסיום משבר הדיור הלאומי" | איילת שקד התייחסה בכנס לתקנות יו"ש "נעשים מאמצים כדי להעביר אותן" | עוד אמרה: "נתתי הוראה לרשות האוכלוסין להמשיך לשרת את תושבי יו"ש כרגיל" | הצהירה: "אתקצב את ההתיישבות הצעירה ממשרד הפנים"

השר זאב אלקין בכנס יו"ש | צילום: מאיר אליפור

"מרגש להיות כאן בכנס של אשכול יו"ש, עצם העובדה שהתהליך הגיע ליהודה ושומרון זה משמח. חלום הופך למציאות. עוד בתקופתי כשר לאיכות הסביבה ראיתי חשיבות בהקמת האשכול ואני מאוד גאה שתמכתי בזה, מכיוון שבחיבורים יש כוח בייחוד בתחום המוניציפלי שמאפשר להשקיע בדברים אסטרטגיים בטווח רחוק. ראיתי כמה כסף הרשויות חסכו דרך שיתוף פעולה בתחום הפסולת, ויש פוטנציאל לדברים נוספים", את הדברים הללו השמיע השר זאב אלקין במסגרת הכנס הראשון של אשכול יהודה ושומרון בנושא "חדשנות. חברה. כלכלה".

"כמי שכל חייו נמצא במגזר הציבורי ואוהב את יהודה ושומרון, אני שמח על הנורמליזציה בהקמת האשכול שמסייע למה שקורה בתוך הקו הירוק. תהליך האשכול הוא חלק מהצרכים של תושבי יו"ש, ואני מאמין שהאשכול יוכל להרים הרבה פרויקטים לטובת הרשויות. לעיתים יש מצבים של ניגודי אינטרסים, ודרך האשכול יש אפשרות של WIN WIN, כשבסוף האזרחים מרוויחים מזה.

"במשרד השיכון אנו רואים את האזור בחשיבות גדולה למה שקורה כאן, גם ברמה האידיאולוגית ואני לא מתבייש בזה. כך פעלתי בכל תפקידיי במגזר הציבורי ואמשיך לפעול כך. אנו פועלים להקמת ישובים בנגב שלא היה הרבה שנים ולבנות את יו"ש היא אחת מהמשימות הציונות הגדולות ביותר ולכן שמתי את נושא זה ברמת חשיבות גבוהה במשרדי".

עוד אמר אלקין כי "יהודה ושומרון היא פוטנציאל גדול לסיום משבר הדיור הלאומי. לכן כמות גדולה מאוד של יחידות דיור יצאו בשנה האחרונה, קרוב ל-2,000 יח"ד. ביו"ש צריך לרוץ מרתון כאילו את רץ ספרינט, אי אפשר לדעת מה יהיה מחר".

לסיום הצהיר: "אני אומר בצורה ברורה, תראו במשרד השיכון פרטנר של האשכול, כאידיאולוגיה אנו מאמינים מאוד באשכול וביהודה ושומרון ונשמח ללכת יחד איתכם בבנייה בחבל ארץ החשוב הזה, זה גם ציונות וגם יכול להוביל לסיום משבר הדיור במדינה".

ההתיישבות הצעירה תתוקצב

במסגרת הכנס קיימה שרת הפנים איילת שקד ראיון עם העיתונאי עופר חדד. על קידום יהודה ושומרון בממשלה הנוכחית אמרה: "אני חושבת שראשי הרשויות ביו"ש יכולים להעיד שעשינו דברים גדולים למען יהודה ושומרון. מעולם לא עברו תקציבים כמו שעברו השנה, בשנה הבאה לראשונה אתקצב את ההתיישבות הצעירה בתקציבי משרד הפנים. אנחנו בונים הרבה ביחס לתקופות אחרות".

על תקנות יו"ש שנפלו בכנסת השבוע: "אני מקווה מאוד שתקנות יו"ש יעברו ושראשי הרשויות כאן יסייעו לנו. צר לי שנתניהו וסמוטריץ' מאמצים את אג'נדת הרשימה המשותפת ומפילים חוק חשוב. אחרי שהאופוזיציה הפילה את חוק האזרחות, הצלחנו להעביר אותו. זה נכון שהאחריות עלינו להעביר את תקנות יו"ש ואנו עובדים על זה כדי לאשר זאת. אם החוק ייפול, זה יהווה בעיה גדולה לתושבים ואנחנו בוחנים איך לעקוף זאת. יש בעיה בקואליציה ואנחנו מטפלים בה. צריך להבין שהמדינה חשובה יותר מהכל. אני קוראת לראשי המועצות ביו״ש תשימו את הפוליטיקה בצד ותדאגו לתושבים.

"תיאורטית אפשר להכין צווי אלוף אך זה לא רצוי. אנחנו עושים מאמצים גדולים להעביר את החוק, ובעיני זה אבסורד שהגענו למצב כזה. כשהיינו באופוזיציה לא עלה על דעתנו להצביע נגד חוקים מסוג זה. מקווה שהליכוד יתעשתו וגם שלושת חברי כנסת מהקואליציה. עידית סילמן לא הצביעה נגד חוק יו"ש ואני מאמינה שהיא תמשיך לנהוג כך. גדעון סער אמר שהוא לא מתכוון לתת פרס לאופוזיציה. במשרד הפנים והביטחון אנחנו יושבים על זה ואין מצב שהחוק לא יעבור. המטרה שלנו שיעבור, ואם לא, נעבוד על איך לנהל את יו"ש בצורה נורמלית".

בנוגע לקווים האדומים האישיים שלה בממשלה הנוכחית: "יש קווים אדומים שהצבתי לעצמי, הם מעולם לא נחצו, אנחנו מיישמים מדיניות ימין. עד היום הממשלה לא חצתה שום קו אדום. ראש ממשלת ישראל לראשונה עמד מול נשיא דמוקרטי ואמר שהוא לא ינהל מו"מ על מדינה פלסטינית. הוא עמד מול הנשיא ואמר שלא תיפתח קונסוליה בירושלים. אנו בונים בהיקפים גדולים ביחס לממשל דמוקרטי, מקיימים מצעד דגלים בכמויות שלא נראו עד כה. אין שום קו אדום שנחצה ואני מקווה שהאופוזיציה ושלושת חברי הכנסת מהקואליציה יתעשתו וידאגו למדינת ישראל. יהודה ושומרון היא חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל והאופוזיציה צריכה גם לדאוג להתיישבות.

"אנחנו מסירים הרבה חסמים ועובדים הרבה כדי לקדם את ההתיישבות. לדוגמא במבוא חורון הייתה בעיה עצומה ומרגע כניסתי לתפקיד ביחד עם השר אלקין הצלחנו לשחרר תוכניות משמעותיות. המת"ע התכנסה ואישרה בנייה בהיקפים נרחבים. מי שאחראי על התדירות הוא שר הבטחון שביקש לדחות בגלל הרמדאן. כל תוכנית בנייה שתהיה מוכנה, מקווה שבמת"ע הבאה תיכנס ותקודם. אנחנו מעבירים חקיקה של פיצול בתי קרקע שיכולה להיות בשורה להתיישבות כדי להכפיל את הבתים. יהיו לי מספיק ידיים במליאה כדי להעביר זאת".

תגובה אחת ל: "אלקין: "יו"ש היא הפתרון למשבר הדיור הלאומי""

  1. צבועים הביתה

כתיבת תגובה