אלקין: בית שמש תורחב, עכו תיועד לחרדים

הצהרה דרמטית של אלקין במליאת הכנסת | לדבריו, הוא מינה מתאם בין מועצת מטה יהודה לעיריית בית שמש כדי לספח שטחים נוספים לעיר בית שמש, במענה למצוקת הדיור החרדית | בנוסף, נפגש אלקין עם ראש עיריית עכו במטרה לייעד את עתודות הבנייה בשטחי השיפוט של העיר, לחרדים

שערי עכו, עכו מזרח | הדמיה: קורין אדריכלים

"בהמשך למה שכינה יעקב אשר "הנקמה בחרדים", רציתי לעדכן את חברי הכנסת על שני מיזמים לבינוי לחרדים שאני מקדם בימים אלה", בדברים הללו פתח השר זאב אלקין במסגרת מענה לשאילתה של ח"כ יעקב אשר לשר השיכון זאב אלקין ולשרת הפנים שקד אודות ביטול השכונה החרדית בקרית גת מערב ואפשרות של ביטול ייעודה החרדי של העיר שפיר העתידית, שאמורה להיות צמודת הדופן לקרית גת מערב.

לדבריו, הוא עומד בימים אלה בקשר עם ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי במטרה לייעד את עתודות הקרקע שטרם יצאו לשיווק ממזרח לעיר (ומעבר לכביש המרכזי המפריד בין שני חלקי העיר) בתכנית 'שערי עכו' המייעדת 8,000 יח"ד לציבור הכללי, ולהעבירם לתכנון חרדי. 'ביזנעס' מדגיש כי טרם בוצע רה-תכנון לשערי עכו, 797 יח"ד כבר הוצאו למכרז, וכעת השכונה מתוכננת עם מספר רב של מבנים גבוהים, והיעדר מוסדות ציבור מתאימים.

תמל/1042 – עכו מזרח הינה תכנית המתפרשת על שטח של כ-3,468 דונם. על פי מסמכי התכנית, מוצעת בניה של 8,060 יח"ד בצפיפות של כ-3.7 יחידות דיור לדונם ברוטו. שטח התכנית נמצא ברובו בייעוד חקלאי ומשמש כשטח חקלאי.

חידוש נוסף של אלקין היה לגבי שטח הנמצא במחלוקת באזור בית שמש. על השטח ניטשת מחלוקת בין המועצה האזורית מטה יהודה לעיר בית שמש, ועתה, כך לדברי אלקין, הוא הפקיד את מנכ"ל משרדו, אביעד פרידמן, כדי שזה ימונה על הבאת פתרון לנושא. המשמעות: אם הדרך תצלח בידו של פרידמן, תתבצע העברת השטח שלדברי אלקין ישמש כעתודת בנייה חרדית נוספת בבית שמש.

כאמור, אין על השולחן כל תכנית מעשית, אך הצהרת הכוונות תיבחן בתקופה הקרובה, האם אלקין אכן ביקש לנקום בחרדים על אי הצטרפותם לקואליציה או שמא הוא מאחז את עיני הח"כים בהבטחות שווא.

כתיבת תגובה