בוחנים רכב • מפיקאסו לספייס טורר – סיטרואן C4 SpaceTourer

השיק הצרפתי בולט מכל פינה בסיטרואן ספייס טורר, שמי שתכנן אותה, בטח היה אבא למשפחה ברוכה • ולמרות שהושק לפני כמעט שבע שנים, הוא עדיין עונה להגדרה אטרקטיבי-משפחתי • כמה הוא חסכוני וכמה מרווח? צאו איתנו לנסיעת המבחן

סיטרואן C4 ספייסטורר | צילומים: יחיאל גרין ויצרן

ה-סיטרואן C4 SpaceTourer הגיע לישראל ב- 2015, וכמו יין צרפתי הוא מתישן טוב.   

עיצוב: את הרעיון של פנסים ב- 3 קומות החלה סיטרואן עם הפיקאסו (שלפני שנתיים הוחלף השם לספייס טורר) המשיכה לקטטוס ומאז ראינו את זה ברוב דגמי סיטרואן. הייחודיות ממשיכה בקורה אפורה לאורך כל הרכב שמסתיימת בשיפול בחלק האחורי, גם הפנס האחורי לא שגרתי.

תא נוסעים: אין על השיק הצרפתי, רכב שהושק ב- 2014 עדיין מרגיש מעודכן ורענן, שאפו! אם נשווה אותו לתאי הנוסעים של PSA ב-2021 שנראים עתידניים, הוא לא ממש דומה להם ומצד שני חיבבתי אותו יותר בשל פשטות התפעול, למרות המסך שנראה קטנטן (ולמזגן שתפעולו דרך המסך אני עדיין מסרב להתרגל) למה שמקובל היום. אהבתי את הגוונים של התא, החומרים הרכים, המסך במרכז ואת המראה הכללי, (חוץ מידית ההילוכים הדקה שיושבת קרוב לידית התפעול של המגבים) בין השאר נציין שלמרות אורך כללי לא גדול של 460 ס"מ, יש כאן תחושת מרחב פנימי גדולה.

 שורה שניה: כל נוסע נהנה ממושב עצמאי (שלושה מושבים נפרדים מאחור) הניתן להזזה על מסילה ושינוי זווית המשענת.

יש גם לא מעט תאי אחסון מסביב לנוסעים ופתחי מיזוג.

אהבנו: רואים שהושקעה כאן המון מחשבה והמון ירידה לפרטים לרכב שמיועד למשפחה. קיפול מושבים ייחודי שמאפשר למושב להתקפל אל גב המושב – מה שמאפשר מקום להובלה גם בשורה השנייה, וכמובן את מגשי הטיסה לילדים.

בשורה השלישית תקבלו זוג מושבים לא גדולים שניתנים כמובן לקיפול לרצפת תא המטען או פתיחה בהתאם לצורך, הכניסה נוחה ואין פתחי מיזוג.

תא המטען לא ממש גדול שכל המושבים פתוחים, אבל הוא חכם ויש לו סליקים ברצפה ובצדדים כל שלמרות שאינו גדול אפשר להוביל בו ציוד יותר גדול מהממוצע למיניוואנים בסדר גודל הזה אחרי קיפול המושבים תקבלו כבר נפח של 630 ליטר ועד 1,851 ליטר עם קיפול המושבים בשורה השנייה.

ישנה רק רמת גימור אחת, 'אקסקלוסיב' שהיא עשירה יותר גם באיבזור וגם במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שמביאות את הדגם הזה לרמת הבטיחות 7.

אבזור: בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים עם כוונון עצמה, כניסה והתנעה ללא מפתח, וילונות בדלתות האחוריות, שלל שקעי 12V ו-USB ועוד.

אבזור הבטיחות כולל: מערכת בלימת חירום אקטיבית, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב הנסיעה, התראה (במראה) על רכב בשטח המת, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה לניטור מרחק מלפנים, מערכת אקטיבית למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך, בלם חניה חשמלי אוטומטי ואפילו מערכת חניה אוטומטית.

לספייסטורר ישנם שני גרסאות מנועים: 1.2 בנזין טורבו ו-1.5 טורבו דיזל, שניהם מפיקים 130 כ"ס ושניהם עם תיבת ה-8 הילוכים מבית AISIN היפנית, אנחנו בחנו את גרסת מנוע הדיזל שהוא חסכוני יותר.

כמה חסכוני? בנהיגה די נמרצת הצלחנו להוציא 14 ק"מ לליטר, וכמובן שאפשר הרבה פחות בנסיעה רגועה יותר.

מחירים: גרסת הבנזין נמכרת ב-159,990 שקל, וגרסת הדיזל ב-174,990.

שורת סיכום: מי שתכנן את הספייסטורר היה בטוח אבא למשפחה גדולה, החשיבה על ההתאמה למשפחה מדהימה, למרות שהושק לפני כמעט שבע שנים הוא עדיין אטרקטיבי למשפחה.

2 תגובות ל: "בוחנים רכב • מפיקאסו לספייס טורר – סיטרואן C4 SpaceTourer"

  1. אחלה רכב!
    ציפינו שבשנת 2021 יהיה שדרוג מסויים במראה הכללי או הפנימי, כי מי שרוצה לקנות שוב את הרכב הזה ירצה צת שינוי בעין וזה חשוב…

  2. מה עם מעבר לחשמל לרכב הזה???

כתיבת תגובה