ביטוח דירה ומבנה – מה חשוב לדעת?

דירה או בית הם ללא ספק הנכס היקר ביותר שנרכוש במהלך חיינו, וככזה, אנו עובדים לטובתו כמעט כל חיינו ונוהגים במשנה זהירות כאשר אנו רוכשים אותו. במקרה של פגיעה כלשהי בדירה שלנו, לעיתים עלויות תיקונים ושיפוצים – אם בכלל יתאפשרו כאלה – יהיו גבוהות מכדי שנוכל לשאת בהן. בדיוק מסיבה זו, רצוי מאוד לרכוש ביטוח דירה ומבנה, אשר יגן עלינו מפני מגוון של אסונות כמו רעידת אדמה, שריפה ועוד. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא

ביטוח דירה ומבנה | תמונה: shutterstock

מה כוללת הפוליסה?

פוליסת ביטוח דירה ומבנה היא פוליסה שעשויה להשתנות משמעותית בין חברה לחברה. עם זאת, בדרך כלל הפוליסה תכלול כיסוי למצבים כמו שריפה, שיטפון, התפוצצות או נזקים אחרים העלולים להיגרם למבנה הדירה. כאשר אנו מדברים על ביטוח דירה ומבנה, אנו למעשה מדברים על ביטוח לבית או לדירה עצמם, ולא בהכרח גם לתכולה הקיימת בהם. לכן, אם חשוב לכם לבטח גם את תכולת הבית (רהיטים, פריטי אמנות, תכשיטים ועוד) מפני נזקים, רצוי לוודא כי ההרחבה הזו קיימת בפוליסה או כי אתם רוכשים ביטוח נפרד לעניין זה.

כיצד נקבע תעריף הביטוח?

בדומה לביטוחים אחרים הקיימים בשוק, גם התעריף של ביטוח דירה ומבנה נקבע לפי פרמטרים ספציפיים. במרבית המקרים, התעריף ייקבע על בסיס הפרמטרים הבאים:

סוג הביטוח – האם מדובר בביטוח מבנה, בביטוח התכולה או בביטוח של שניהם?

עבר ביטוחי – העבר הביטוחי של האדם המעוניין לרכוש את הביטוח: האם כבר היה לו ביטוח בעבר? האם הביטוח הופעל?

סכום ביטוח המבנה – באיזה סכום נהיה מעוניינים לבטח את המבנה? מטבע הדברים, ככל שהסכום יהיה גבוה יותר, כך גם עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר.

גובה הסכום של ביטוח התכולה – גם במקרה זה, ככל שנרצה לבטח את התכולה שלנו בסכום גבוה יותר, כך עלות הביטוח תהיה גבוהה יותר.

כיסוי לרעידת אדמה – כיסוי רעידת אדמה הוא לא סעיף בסיסי בפוליסה לביטוח דירה ומבנה, והוספתו לביטוח תהיה כרוכה בעלות נוספת.

יש לציין כי לכל חברה קיימים פרמטרים נוספים לקביעת תעריף הביטוח, אך אלה הפרמטרים העיקריים שעל פיהם נקבע לרוב התעריף.

 

היתרונות והחסרונות של ביטוח דירה

אין ספק כי כמו בכל דבר בחיים, גם לביטוח דירה ומבנה היתרונות והחסרונות שלו. להלן החסרונות העיקריים של הביטוח:

הוצאה כספית – כמו כל ביטוח, גם ביטוח דירה ומבנה כרוך בהוצאה כספית בסכום מסוים, לעיתים קרובות על בסיס חודשי.

בירוקרטיה – ביטוחים דורשים מעט בירוקרטיה, גם אם מינימלית, הן בעת עשיית הביטוח והן בעת תביעה.

על אף החסרונות הללו, חשוב לזכור כי לביטוח דירה יש גם לא מעט יתרונות:

כיסוי עלויות של נזקים – במידה וקורה משהו משמעותי למבנה הדירה או לתכולה שבה, ישנו ביטוח שמגן עלינו ומאפשר לנו להתמודד כלכלית עם הנזקים.

עלות נמוכה ביחס לגובה הכיסוי – העלות החודשית או השנתית של הביטוח נמוכה משמעותית מעלות הנזק שעלול להיגרם לדירה או לבית שלנו.

סיוע במקרה של נזק – במידה ונגרם נזק כלשהו לדירה, יש חברת ביטוח שמלווה אותנו ומסבירה לנו כיצד לנהל את המצב ולהתנהל בתוכו.

כיצד נבחר חברה או סוכנות לביטוח הדירה שלנו?

בחירת ביטוח דירה ומבנה עשויה להיות מעט מורכבת, בעיקר בשל ההיצע הרחב הקיים בשוק כיום. מסיבה זו, ריכזנו עבורכם את הפרמטרים העיקריים שיש לקחת בחשבון בעת רכישת הביטוח:

גובה הכיסויים הכלולים בפוליסה – האם הם מספקים עבורנו? האם יש קורלציה ביניהם לבין הסכום החודשי שאנו משלמים?

זמינות סוכנות הביטוח – חשוב לוודא שהחברה זמינה לנו מסביב לשעון, או לכל הפחות במקרים דחופים.

מקצועיות וניסיון – רצוי לבחור בחברה מקצועית ומיומנת, העוסקת בתחום כבר שנים רבות.

גובה ההשתתפות העצמית שהפוליסה מחייבת במקרה של הפעלתה.

כתיבת תגובה