גם ללקויי הראייה החרדיים מגיע: מערכת התמצאות מותאמת

לכבוד יום הבליינד דיי – 'סטפ היר' משיקה מערכת להתמצאות במרחב המותאמת לציבור החרדי | מערכת ההתמצאות במרחב אינה מחייבת שימוש בטלפון חכם ובאפליקציות | איך זה עובד? 'שלט קולי' – רמקול חכם שהותקן בכניסה למרש"ל וברחוב המוביל אליו – מופעל אוטומטית גם באמצעות צמיד-שלט אישי שניתן ללא עלות לעיוורים

הצמידים שפיתחה 'סטפ היר' שיסייעו לעיוורים | צילום: יח"צ

Step – hear  משיקה מערכת להתמצאות במרחב שאינה מחייבת שימוש בטלפון חכם ובאפליקציות, המותאמת לציבור החרדי, בכנס טכנולוגי של פורום "רואים רחוק" ומרש"ל בני ברק, (בשבוע הבא, ב-13.6.22) לכבוד יום ה"בליינד דיי", יום ההזדהות לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה.

במהלך הכנס יוצג שימוש ב"שלט קולי" – רמקול חכם שהותקן בכניסה למרש"ל וברחוב המוביל אליו – המופעל אוטומטית גם באמצעות צמיד-שלט אישי הניתן ללא עלות בסבסוד המדינה למחזיקים בתעודת עיוור, באמצעות המרכז לעיוור.

בניגוד למערכות אחרות שמנסות לענות על נושא של הכוונה קולית לאנשים עם עיוורון או לקות ראיה, מערכת Step-Hear נותנת מענה גם למי שלא משתמשים בטלפונים חכמים ואפליקציות – באמצעות "צמיד-שלט" שהמשתמש עונד, ומותאם לצרכיו: כאשר המשתמש מתקרב להתקן הייחודי של Step-Hear במרחב הציבורי הנקרא "שלט-קולי" הצמיד רוטט ומשמיע צפצוף, והמשתמש לוחץ על כפתור עם סימן מישושי שמסמן "1" – ובכך מפעיל את ההנחיה הקולית מתוך השלט-הקולי. במידה ויש מידע נוסף מפורט יותר, בסוף ההנחיה הקולית מפנים את המשתמש ללחוץ על כפתור עם סימן מישושי ל "2", ואפשר כך גם לספק הודעה שלישית.

מערכת Step-Hear הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים בעלי מוגבלויות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כדוגמת אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי בנקים, בתי חולים, אטרקציות תיירותיות, חופי ים, תחנות אוטובוס ועוד.

רוית קרדי, מנכ"לית חברת 'מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות': אנו שמחים ונרגשים מכך שהטכנולוגיה של Step-Hear מסייעת בהנגשת מערכת התמך למגזר החרדי, מתוך רצון להגעה ולהכלה של כלל האוכלוסיות באשר הן".

Step-Hear מחברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות", הינה חברה טכנולוגית פורצת דרך בתחום הנגישות עבור אנשים עם מוגבלויות, בדגש על אנשים עם עיוורון או לקות ראיה, אנשים עם מגבלת ניידות או מוגבלויות אחרות. בבעלות חברת תיגבור.

כתיבת תגובה