דירות-דירות-דירות. נכון. אבל מה עם התשתיות הלקויות?

משאית שהתהפכה היום בכניסה לעיר מודיעין עילית ושיתקה את כביש הגישה המרכזי למשך כשש שעות, הציפה שוב את הנושא של תשתיות לקויות בערים החרדיות ■ ואיך זה קשור לאיחסמך?

מצוקה. מודיעין עילית | צילום: יעקב נחומי, פלאש 90 מודיעין עילית. אילוסטרציה, אין למבנים הנראים בכתבה כל קשר לנאמר בה. צילום: יעקב נחומי פלאש90

אחד הדברים שבולטים לרעה כשבאים לתכנן עיר חרדית, שהדבר היחיד שמעניין את המתכננים והיזמים: לבנות כמה שיותר דירות. אף אחד לא חושב על מקומות תעסוקה, אף אחד לא חושב על הקצאות ציבור, אף אחד לא חושב על תשתיות נורמאליות. דירות, דירות, דירות – וזהו.

מי שסובלים מכך בעיקר הם התושבים. כשהם חותמים חוזה לקניית דירה, הם בודקים את גודל הדירה וטיב הקרמיקה. התשתיות מסביב לא ממש מעניינות אותם. אבל כשזה מגיע לחיים האמיתיים, או אז הם מגלים עד כמה הם נדפקו.

עדות לכך ניתן היה לראות היום (ג) בעיר מודיעין עילית, שם התהפכה משאית בכניסה לעיר. בגדול, זו אמורה להיות ידיעה בעמוד 54 במקומון הפנימי של העיר. אבל מה לעשות, והמשאית התהפכה בשעה 12 בצהריים ועד לשעה 18.00 המשאית לא פונתה וכביש הגישה היחיד לעיר פקוק זה שש שעות!!!

ומה זה קשור לתשתיות? כי לעיר כמו מודיעין עילית יש רק כביש גישה אחת. למה? כי זה לא עניין בשעתו אף אחד. בדיוק כמו שלעיר אלעד יש רק כביש גישה אחת, כשרק לאחרונה התקבל אישור לכביש נוסף.

קחו את פרויקט אחיסמך, המדינה דרשה לפני חמש שנים להוסיף מחלף נוסף בגלל האכלוס הגדול הצפוי. זה מתבקש. מה עשו העסקנים שלנו, דאגו להוריד את הדרישה הזו כי כך כל תושב יצטרך לשלם עוד כמה שקלים לפיתוח. ומה יקרה ביום שאחרי האכלוס? פקקי ענק. אבל את מי זה מעניין בדיוק!!!

לו לעיר מודיעין עילית היו שני כבישי גישה, במקרה של חסימת ציר אחד, היינו מפנים את התחבורה לציר השני. אבל בעיר שבה התשתיות זה המקום האחרון, בדיוק כמו כל עיר חרדית, אז זו התוצאה הכואבת.

ומה קורה אם יש יולדת שצריכה לצאת דחוף מהעיר או כל מקרה חירום אחר, רק מסוק יכול להציל. האם זה נורמלי?!

המשאית ההפוכה והפקק הבוקר. 

WhatsApp-Image-20160531 (2) WhatsApp-Image-20160531 (1) WhatsApp-Image-20160531

כתיבת תגובה