דרישה: למען בידוד הנהגים תאפשרו תיקוף גם בדלת האחורית

יש מכשירי תיקוף לרב קו גם מאחור, אולם בשל בעיות בהשלמת חקיקה הם לא פועלים ברבים מהחברות • לאור המצב ועל מנת למנוע חיכוך מיותר עם הנהג, יש להורות לכל החברות להשמיש מידית את המכשירים

מכשירי תיקוף לרב קו | צילום: ביזנעס

למרות שכבר תקופה ארוכה, מותקנים ברוב האוטובוסים מכשירי תיקוף גם בהמשך האוטובוסים, על מנת לאפשר עלייה מהדלתות האחוריות, ברוב האוטובוסים, הם עדיין אינם פועלים.

בעקבות ההנחיות החדשות של משרד התחבורה לנסיעה בתחבורה הציבורית, אודותיהן פרסמנו הבוקר, פנה היום ארגון 'תחבורה בדרך שלנו', לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' ולמנכ"לית משרד התחבורה, קרן טרנר-אייל, בבקשה להיערך לעלייה מכל הדלתות.

לדבריו של מקס מורוגובסקי, מנכ"ל 'תחבורה בדרך שלנו': "לאור ההנחיות מאמש, לגבי מעבר לתשלום ברב קו, בכלל קווי האוטובוס, החל מיום ג' הקרוב, ברצוננו להתריע מפני היערכות לא מספקת, הן בפן התשתיתי והן במוכנות משתמשי התחבורה הציבורית.

על פי המידע המצוי בידינו, קיימים מאות מכשירי תיקוף 'רב קו' באוטובוסים עירוניים ברחבי המדינה, שטרם הופעלו, עקב אי השלמת הליך החקיקה, שיאפשר עליה מכל הדלתות. המצב הנתון הוא שהנוסעים עולים מכל הדלתות בפועל, אך נאלצים להצטופף בקרבת הנהג כדי להצליח לתקף במכשיר התיקוף הפעיל היחיד שמוצב לידו".

לפיכך, בארגון מבקשים "להורות לכלל המפעילים להשמיש את מכונות התיקוף המותקנות באוטובוסים באופן מידי, על מנת להפחית חוסר וודאות ומגע מיותר, עם העלייה של הנוסעים לאוטובוס; להורות על פרסום של שילוט ברור סמוך לדלתות הקדמיות והאחוריות בכלל האוטובוסים העירוניים, עם הנחיה לעלות מאחור. באוטובוסים הבינעירוניים, שבהם אין אפשר לתקף מאחור ללא מעבר ליד הנהג, להציג שילוט ברור ליד הדלת הקדמית על המצב החדש.

מלבד זאת, על מנת למנוע אי נעימויות ללקוחות שעדיין לא הורגלו למצב, דורשים בארגון לקבוע תקופת היערכות של שבוע, בו תועבר הנחיה לכלל הנהגים והפקחים, שאין להוריד נוסעים שעולים לאוטובוסים הבינעירוניים ללא רב קו או עם רב קו לא טעון, באזורים שבהם לא הונהגה עד היום החובה לשלם עם רב קו (מחוץ למטרופולינים).

כמו כן, בארגון דורשים הימנעות מאכיפת תיקוף, על אזרחים ותיקים שכרטיס הרב קו שלהם לא פעיל, או נכשלו בתיקוף הנסיעה. לדברי הארגון, על הפקחים להנחות את הנוסעים המבוגרים כיצד לתקף ולהימנע ממתן קנס בתקופה רגישה זו.

כתיבת תגובה