הביטקוין דורך במקום, אבל יורשיו מזנקים

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים עומד על שווי שוק של כ-2.5 טריליון דולר • האת'ר נסחר בכ-4,500 דולר ליחידה בעוד הביטקוין יורד לכ-55,000 דולר ליחידה • בתוך כך, מטבע קריפטו חדש למפתחי תוכנה ויוצרי תוכן קפץ ביום אחד ל-45 מיליארד דולר

מטבעות דיגיטליים | צילום: WorldSpectrum מ- Pixabay

האת'ר, המטבע השני בגודלו בשווי השוק, נמצא בשיא של כל הזמנים. לפי נתונים עדכניים המטבע מתחזק לכ-4,500 דולר ליחידה, ולשווי שוק של מעל חצי טריליון דולר. זאת, בעוד הביטקוין נותר על שווי שוק של כטריליון דולר, שוויו הנוכחי עומד על כ-55,000 דולר ליחידה.

בתוך כך, ביום שני הושק מטבע קריפטו חדש – אינטרנט קומפיוטר, והוא מיועד לשימושם של מפתחי תוכנה ויוצרי תוכן שמבקשים לפרסם תוכן אינטרנטי ללא צורך בתיווכם של שירותי ענן מסחריים או ענקיות הרשת, ושוויו קפץ ביום אחד ל-45 מיליארד דולר. בכך, הפך האינטרנט קומפיוטר לאחד ממטבעות הקריפטו הגדולים בעולם.

המטבע כולל גם ארנק דיגיטלי, ובכללותו 'מדלג' על אמזון, פייסבוק ושירותי ענן נוספים. המטבע מתחרה היטב באת'ר ומתחריו השונים.

מייסד המטבע הוא דומיניק וויליאמס, שמבקש להתחרות בענקיות האינטרנט השונות באמצעות יצירת המטבע והפרויקט כולו שכולל כאמור ארנק דיגיטלי ומיועד למשתמשים הכבדים של עולם המחשבים והאינטרנט.

מטבעות הקריפטו צוברות תאוצה בעולם מיום ליום, כשהצורך ב'טוקנים' – מטבעות קריפטוגרפיים – לשימוש בתשלומים חכמים, הולך וגובר. מדינות נוספות מתעדות להשיק מטבעות דיגיטליים בפיקוחן כדי למנוע את המצב של שוק מטבעות בלתי מפוקחים. רק אתמול הודיעה הוועדה שמינה בנק ישראל על כוונת הבנק להנפיק שקל דיגיטלי.

שווי השוק הכולל של מטבעות הקריפטו השונים, ניצב כעת על כ-2.5 טריליון דולר לעומת כטריליון דולר בראשית 2021.

אך עם זאת, ללא ספק, המטבעות השונים, מביטקוין ועד דוג'קוין, עלולים לצנוח במאות אחוזים בדיוק כשם שעתה הם צוברים זינוקים של עשרות אחוזים – בפרט לאור כניסתן הצפויה של מספר מדינות רב לתחום המטבעות הקריפטוגרפיים.

כתיבת תגובה