הוזלה נוספת במחירי המשקאות הקלים המיובאים

מחלקת הייבוא של הרבנות הראשית אישרה היום לייבא את המשקאות קוקה קולה זירו, פנטה וספרייט ככשרים • זאת, בהתאם למדיניות החדשה של הרבנות לאשר מוצרים מיובאים מחו"ל ככשרים

שתו קוקה קולה, פרסומת משנות השמונים | מקור: Pixabay

דומה, כמעט: בהמשך להחלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתקבלה על ידי הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בעניין אישורי כשרות עבור מוצרים מחו"ל בהסתמך על תעודות הכשר שניתנו ע"י גופי השגחה המוכרים ע"י הרבנות הראשית לישראל, ניתנו היום אישורי כשרות על ידי מחלקת הייבוא ברבנות הראשית למוצרים נוספים וביניהם למשקאות משקה קוקה קולה זירו, פנטה וספרייט שהחליטה לאשר אותם כשרים וזאת בהתאם לבקשות שהגישו בקשה למח' היבוא בצירוף אישורי כשרות מגופי כשרות המוכרים על ידי הרבנות הראשית.

ההחלטה שעברה במועצת הרבנות הראשית לפני מספר חודשים, מאפשרת למעשה למוצרים רבים ממותגים ידועים ומוכרים, המוחזקים ככשרים ומאושרים על ידי גופי הכשרות המוכרים על ידי הרבנות הראשית לקבל את אישור מחלקת הייבוא ברבנות, זאת בתנאי כמובן שיוכח כי מדובר באותו המוצר בדיוק כמו המוצר שיש לו תעודת כשרות והוא עומד בדרישות ההלכה.

ההחלטה שהוביל הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף נושאת בקרבה בשורה גדולה לציבור הרחב לאור הוזלת המוצרים בצורה משמעותית, פתיחת השערים לייבוא מוצרים ושבירת המונופול של החברות הגדולות במשק על מוצרים מסוימים. מאז אישור ההחלטה ברבנות הראשית ניתן לראות ברשתות השיווק מוצרים כשרים המיובאים מחו"ל במחיר מופחת, היום כאמור ניתנו תעודת כשרות ליבואנים נוספים ולמוצרים נוספים.

ברבנות הראשית מבקשים להבהיר כי המשקאות מאושרים אך ורק אם הם נושאים תווית שמצוין עליה ציון הכשרות כנדרש. כמו כן, בשנה האחרונה נחנכה מערכת דיגיטלית חדשה לשירות היבואנים ברבנות הראשית שמקלה על היבואנים בהגשת בקשות הכשרות למוצרי הייבוא.

עו"ד עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית הוסיף, כי "בימים אלה של מצוקה כלכלית, הורדת יוקר המחיה בישראל באמצעות הגברת ייבוא המוצרים הכשרים לישראל הינה מטרה חשובה ואני שמח כי ניתן להשיג מטרה זו מבלי לפגוע בשמירה על הכשרות".

2 תגובות ל: "הוזלה נוספת במחירי המשקאות הקלים המיובאים"

  1. האם מישהו ברבנות הראשית יודע את המתכון הסודי של קוקה קולה כמו הרב לנדאו?
    מי ערב להם שמדובר באותם חומרים?

  2. זה בדיוק מה שהחליטו אם יש הכשר שסומכים עליו, אפשר להכניס עם אותו הכשר והם מאשרים

כתיבת תגובה