לראשונה: מערכת שמפענחת עצמאית את השפה העברית

אימג'סטור מערכות – העוסקת בסריקת מסמכים וניהול מידע עבור גורמים ממשלתיים רבים בשיתוף פעולה עם חברת ליבונאה המתמחה בפתרונות מולטי-דיסציפלינריים בתחום ה-NLP, משיקות מערכת חדשנית בתחום עיבוד השפה הטבעית מבוססת רשתות נוירונים • המערכת מציגה לראשונה עיבוד משולב של שפה טקסטואלית ומסמכי אודיו במעל ל- 100 שפות • ולראשונה בעולם – עיבוד ופיענוח השפה העברית ושפות שמיות נוספות

אור אנידג'ר, אפרים רייך, ניר כהן ושמואל אדמון במשרדי אימג'סטור מערכות | צילום: רפי דלויה

חברת אימג'סטור בבעלותו של אפרים רייך, המובילה את תחום סריקת המסמכים וניהול המידע מזה למעלה מ-30 שנה בשיתוף פעולה עם חברת ליבונאה, בהובלתו של אור אנידג'ר מנכ"ל שותף וממייסדי החברה, המתמחה בטכנולוגיית עיבוד שפה טבעית (NLP) וזיהוי קולי (Speech Recognition) בשילוב בינה מלאכותית, משיקות מערכת טכנולוגית חדשנית, פרי פיתוח של חברת ליבונאה בתחום ה-NLP.

מדובר ביישום היברידי העוסק בבעיות מולטי דיסיפלינריות הקשורות לעיבוד ומניפולציה של שפה טבעית על ידי כלים של רשתות נוירונים ולמידה עמוקה, ומסוגל לנתח ולהבין שפה טקסטואלית וגם קבצי אודיו, להבדיל מיישומים קיימים בשוק שיודעים לטפל בסוגים ספציפיים של מידע מונו-דיסיפלינריים לרוב.

המערכת עושה שימוש ברשתות נוירונים ומודלים של חישובים מתמטיים נקיים מתכנות קלאסי וחוקתי, שלומדים לחקות את הצורה שבה המוח האנושי מבין שפה באמצעות בינה מלאכותית, לזהות אובייקט במסמך על פי ההקשר הסמנטי (למשל להבחין בין המשמעויות השונות של המילה 'אור' כתלות בקונטקסט, ולהבין האם מדובר בשם פרטי, האם מדובר באור השמש או בגלל משגה קולי המפרש את המילה 'אור' בתור המילה 'עור' המתייחס לגוף העור וכד'), לזהות תבניות משפטיות ולזהות את המשמעות הראשונית מאחורי המילה. 

המערכת מסוגלת לנתח ולהבין מעל ל- 100 שפות ובתוכן, לראשונה, גם את השפה העברית ושפות שמיות אחרות בצורה המיטבית, וזאת ללא שימוש בבלשני שפה או במנועים מבוססי חוקים, שמקובלים כיום בתחום. בהתאם לכך, ליבונאה מסוגלת להעניק את שירותיה למדינות רבות בעולם דוברות האנגלית, השפות הלטיניות ונגזרותיהן וכמובן גם מדינות ערב השונות. 

מדובר בפריצת דרך בתחום ה-NLP שמייצרת שינוי מהותי באופן הנגשת הפתרונות בתחום עיבוד השפה הטבעית. לראשונה נוצר חיבור בין שני תחומים: עיבוד הקול ועיבוד השפה הטקסטואלית, שלא ידעו לדבר ביניהם עד עכשיו. לדוגמא, בעיות כגון סגמנטציה של קטעי סאונד לפי מעברי דוברים וזהותם, נפתרות באמצעות כלים ומקובלים מעולמות הקול בדרך כלל. בחברת ליבונאה, מוצעים פתרונות המשלבים ניתוח טקסטואלי הנלווה לפענוח הקולי, בכדי לשפר פתרונות לבעיות אלו.

לדברי אור אנידג'ר, מנכ"ל ליבונאה: "החיבור שבין החדשנות שבמערכת שלנו, לבין הניסיון הרב בתחום ניהול המידע של אימג'סטור ולשיתוף הפעולה השוטף שיש לנו עם האקדמיה, מעניקים לנו יתרון שאין לו מתחרה בכל הקשור למתן שירות בטכנולוגיות המתקדמות ביותר לגופים המובילים בארץ, תוך שמירה על כוח האדם הקיים.. כבר עתה נמצאים במצבת הלקוחות המשותפת שלנו גופים ממשלתיים, פיננסיים, מודיעיניים, רפואיים ועוד".

ליבונאה היא בבעלות משותפת של אפרים רייך, אור אנידג'ר וניר כהן.

כחלק ממדיניות אימג'סטור למעורבות חברתית, מלבד הסניף הראשי בפתח תקוה, ממוקמים ארבעה סניפים נוספים ביישובי הפריפריה: בטבריה, בקריית גת, בערד ובמודיעין עילית. החברה מעניקה שירותים למגוון רחב של משרדי ממשלה וגופים ציבוריים והיא מאושרת לעסוק במידע רגיש וברמת אבטחת המידע הגבוהה ביותר.

אפרים רייך ובניו באימג'סטור מערכות | צילום: רפי דלויה

כתיבת תגובה