החתימה מחר: אזור סחר חופשי בין ישראל והאמירויות

בהסכם סחר חופשי ומלא מול מדינה ערבית – זמן קצר מאוד אחרי כינון היחסים הדיפלומטיים בהסכמי אברהם, ייפתחו שערי הסחר בסחורות ובשירותים | היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות יגדל ויוענק פטור ממכס באופן מידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד

דובאי | מקור: pixabay

הסכם היסטורי בין ישראל ואיחוד האמירויות הערביות – אזור סחר חופשי. שרת הכלכלה והתעשייה, אלופה (במיל.) אורנה ברביבאי ושר הכלכלה האמירתי, עבדאללה בין טוק אל מארי, יחתמו מחר בבוקר על ההסכם בדובאי.

טקס החתימה יתקיים מחר, יום ג', בדובאי בשעה 08:00 לפי שעון ישראל.

ההסכם, שהינו מקיף, משמעותי ופורץ דרך, צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות, בסחורות ובשירותים, להגדיל את היצוא הישראלי לאיחוד האמירויות ולהעניק פטור ממכס באופן מיידי או הדרגתי על 96% מהסחר בין המדינות: מזון, חקלאות, קוסמטיקה, ציוד רפואי, תרופות ועוד.

כן כולל ההסכם סוגיות רגולציה ותקינה, מכס, שת"פ, רכש ממשלתי, סחר אלקטרוני ושמירה על זכויות קניין רוחני.

במסגרת נסיעתה תחתום השרה ברביבאי גם על מזכר הבנות לשיתוף פעולה ביצור מתקדם ותיפגש עם שרים, בכירי ממשל ונציגי חברות ותאגידים לשם חיזוק קשרי הסחר בין המדינות.

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי אמרה, כי "זהו ביקור בעל חשיבות אסטרטגית ליחסים הכלכליים בין מדינת ישראל לאיחוד האמירויות הערביות, במסגרתו אחתום על הסכם הסחר החופשי ואקדם שורה של שותפויות כלכליות. יחד נסיר חסמים ונקדם סחר מקיף וטכנולוגיות חדשות, שיהוו בסיס איתן לדרכנו המשותפת, יתרמו לרווחת האזרחים ויקלו על עשיית עסקים. מדובר בהסכם סחר חופשי, מלא, ראשון, אל מול מדינה ערבית, המתקיים זמן קצר כל כך לאחר כינון היחסים הדיפלומטיים".

כתיבת תגובה