היישוב שלומי יגדל מ-7,000 תושבים לכ-27,000 עד 2040

מחזקים את היישוב על גבול לבנון: הופקדה התוכנית להרחבת היישוב הצפוני שלומי | היישוב יגדל משמעותית ויהיו בו כ-27 אלף תושבים עד שנת 2040 | שטח התכנית המאושרת כיום כולל 5,872 דונם ואילו תכנית המתאר החדשה שהופקדה, כוללת סה"כ שטח של 6,017 דונם | כיום מתגוררים ביישוב הצפוני כ-7,000 תושבים

היישוב שלומי, מבט אווירי מ-2014 | צילום (אילוסטרציה): רותם נעמן

יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, אורי אילן אישר להפקדה את תוכנית המתאר ליישוב שלומי שתבוצע עד 2040. המשמעות היא, שהיישוב השוכן במרחק קצר מאוד מלבנון, יגדל ל 27 אלף תושבים בתוך 18 שנה.

למועצה המקומית שלומי קיימת כיום תכנית מתאר  מאושרת, שטח התכנית המאושרת כולל 5,872 דונם. תכנית המתאר החדשה שהופקדה, כוללת סה"כ שטח של 6,017 דונם והיא תגדיל את תחום השיפוט המוניציפאלי של היישוב ומתבססת על קיבולת אוכלוסייה של כ- 27,000 נפש לשנת 2040 כשנכון להיום מתגוררים ביישוב הצפוני כ-7000 תושבים על פי נתוני הלמ"ס.

לדברי ראש המועצה גבריאל (גבי) נעמן, תכנית המתאר החדשה מניחה את היסודות לביסוסו של שלומי כיישוב איתן כלכלית, הנהנה ממרכז עירוני תוסס, שלד רחובות בהיר, שטחי ציבורי איכותיים וקשרים חזקים לסביבה הטבעית המקיפה אותו. מטרות התכנית רבות ומגוונות, ביניהן: יצירת שלד ברור המחבר את כל חלקי הישוב, חיזוק והעצמת מרכז הישוב, שיפור איכות המרחב הציבורי, הסדרת מערך התנועה בעיר, חיזוק העירוניות ועידוד התחדשותם ופיתוחם של אזורי המגורים הקיימים, הבטחת הבסיס הכלכלי של הישוב לרבות תוספת תעסוקה ופיתוח התיירות.

התכנית מציעה בין היתר כלים להתחדשותם של האזורים הוותיקים ביישוב, ומאפשרת פיתוח של שטחי תעסוקה ומסחר חדשים בתוך ומחוץ לתחומי היישוב, זאת לצד פיתוח שכונות מגורים מגוונות חדשות מדרום ליישוב הוותיק. התכנית מנצלת את הנגישות הגבוהה לכביש 70 וכן הנגישות הצפויה לכביש 6 ולתוואי הרכבת, על מנת לפתח את שלומי כמוקד תעסוקה ותיירות בגליל.

בנוסף מציעה התכנית פיתוח תיירותי בשלומי בשלושה מוקדים: במרכז היישוב בסמוך לצירים ראשיים, מוקדי תיירות ומלון יוקרה ביער חניתה ומוקדי תיירות ומלונאות עממית במורדות גבעת חמודות. בנוסף, מוצע לפתח בסמוך למאגר מי הקולחין ממערב לגבעת חמודות מוקד נופי-תיירותי המשלב תעסוקה ופיתוח תיירותי. מוקד זה יהווה בסיס ליציאה לטיולים ברחבי הגליל וייהנה מנגישות מוגברת לכביש 6 המתוכנן.

"הפקדת תכנית המתאר הכוללנית החדשה היא בשורה משמחת ומשמעותית מאוד הואיל ומימושה בשנים הקרובות יביא להעצמת חוסנו של היישוב, הן מבחינה כלכלית והן באיכות החיים של תושביו", אמר גבי נעמן, יו"ר המועצה המקומית."בהזדמנות זו אבקש להודות לצוותי התכנון בוועדה המחוזית לתכנון ובניה מחוז צפון וליו"ר העומד בראשה, מר אורי אילן, לצוות התכנון של חברת 'מנעד', ליועץ מנהל התכנון מר גיא דייגי, לוועדה המקומית מעלה הגליל ולמחלקת ההנדסה של המועצה, אשר עמלו רבות לקידום התכנית למעמד זה".

כתיבת תגובה