המגמה החיובית נמשכת: רבעון ראשון מוצלח לענף היהלומים

המגמה החיובית נמשכת: רבעון ראשון מצוין לשנת 2021 בענף היהלומים • מסיכום רבעוני שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי חלו עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות

אולם המסחר של בורסת היהלומים, מרץ 2020 | צילום: אלה לוי

חודש מרץ 2021 ממשיך את המגמה החיובית הנרשמת בענף היהלומים מאז סוף שנת 2020 וחתם רבעון ראשון מצוין לענף, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות, בסיכום רבעוני שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה.

בסה"כ ברבעון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ- 476 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 75% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 87% לעומת חודש מרץ 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 390 מיליוני דולרים, עלייה של כ-66% לעומת הרבעון הראשון בשנת 2020 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 260% לעומת חודש מרץ אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו ברבעון הראשון של השנה עמד על סך של כ- 647 מיליוני דולרים, עלייה של כ- 61% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020 (כשבחודש מרץ לבדו נרשמה עלייה של כ- 250% לעומת מרץ אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 828 מיליוני דולרים נרשמה עלייה של כ- 11.5% לעומת הרבעון המקביל בשנת 2020 (בחודש מרץ 2021 נרשמה עלייה של כ- 385% לעומת מרץ אשתקד).

במהלך הרבעון הראשון של השנה, עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-56 מיליוני דולרים, שמהווים כ-14% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ברבעון. ברבעון זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של 38 מיליוני דולרים, שמהווים כ-8% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ברבעון. ברבעון הראשון של שנת 2020 לא היה, כמובן, שום יסחר יהלומים ישיר בין ישראל לאיחוד האמירויות שמהווה, בדומה לבורסה ברמת גן, את אחד ממרכזי סחר היהלומים הגדולים בעולם ובכך תרם הסכם השלום עם איחוד האמירויות באופן ישיר להתעצמות ענף היהלומים הישראלי.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "אחרי תקופה קשה לענף שנמשכה פרק זמן ארוך יחסית, אני שמח לבשר על רבעון מוצלח מאוד לענף. בסה"כ, יש לתעשיית היהלומים הישראלית סיבות לאופטימיות אחרי תקופה קשה. הנתונים שנרשמים בענף היהלומים העולמי ובאופן ספציפי בשווקי היהלומים והתכשיטים האמריקאי והסיני בחודשים האחרונים מצביעים על התאוששות מהירה. אנו מעריכים כי בדומה לרבעון הראשון, גם זה השני של השנה צפוי להיות, במידה ולא יהיו הפתעות, חיובי למדי מבחינת הענף".

כתיבת תגובה