המסחר ההודו-ישראלי מתרחב לאיחוד האמירויות

הוקמה הפדרציה הבינלאומית של לשכות המסחר ההודו-ישראליות באיחוד האמירויות הערביות • "אינשאללה, בעזרת השם, בהגוואן קרא, תצליחו בכך", בירך הנשיא ריבלין

בטקס החתימה של לשכת הפדרציה המסחרית ישראל-הודו באיחוד האמירויות | צילום: Xitelive

דובאי – איחוד האמירויות הערביות: הפדרציה הבינלאומית של לשכות המסחר ההודו-ישראליות (IFIICC) הושקה היום באיחוד האמירויות כדי להרחיב את היחסים בין התפוצה ההודית וישראל.

משימתה של הפדרציה היא לטפח חדשנות, מסחר, השקעות, חילופי תרבויות ורצון טוב בין תפוצות הודו וישראל ברחבי העולם. בעקבות המומנטום שיצרו הסכמי אברהם, הוכרז על השקת הפדרציה באירוע פרטי בו השתתפו שגריר הודו באיחוד האמירויות פאבן קאפור, שגריר איחוד האמירויות בהודו ד"ר אחמד עבדול רחמן אלבנה, וד"ר דן שחם, ראש המשלחת הישראלית לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת (IRENA). שגריר ישראל בהודו ד"ר רון מלכא ושגריר הודו בישראל סנג'יב קומאר סינגלה השתתפו באירוע באופן וירטואלי. במהלך ההשקה התקיים דיון בנושא ההזדמנויות המשולשות בשותפות, אשר נערך על ידי יו"ר הפדרציה מרזי סודאווטרוואלה ונשיאה המייסד, מר רביב ביירון.

במכתבו של נשיא מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין ל- IFIICC כתב: "זהו כבוד גדול לשלוח לכם, חברים מישראל, הודו, איחוד האמירויות הערביות והתפוצות ההודיות ברחבי העולם, ברכותיי האישיות ואיחולי לאירוע חשוב זה: השקת הפדרציה הבינלאומית של לשכות המסחר ההודו-ישראליות בדובאי. יצירתם של ותמיכה בקשרים עסקיים בין ישראל, הודו ומדינות המפרץ ועם הקהילה ההודית בתפוצות ברחבי האזור והעולם היא בעלת חשיבות רבה. אינשאללה, בעזרת השם, בהגוואן קרא, תצליחו בכך".

יו"ר IFIICC, מרזי סודווטרוואלה, אמר: "ההזדמנויות לשיתוף פעולה בין שלושת המדינות עצומות. מסגרת הרגולציה הידידותית לעסקים של איחוד האמירויות הערביות, התפוצות ההודיות היזמית ותרבות הסטארט-אפ החדשנית של ישראל יכולים להניע מודל של יצירת עסקים שיכול להועיל לעולם. הפדרציה מספקת פלטפורמה בינלאומית לשילוב בין נקודות החוזק של מדינות אלה".

מחקר מדעי, IT, אגרו-טק וביטחון תזונתי, שירותי בריאות וטכנולוגיה רפואית וקיימות הם תחומי סינרגיה טבעית בין שלוש המדינות.

שגריר ישראל בהודו ד"ר רון מלכא אמר כי היחסים בין ישראל להודו התפתחו והתחזקו בשנים האחרונות. הוא הוסיף: "מה שהתחיל כקשר בסיסי בין קונה למוכר התפתח לשותפות אסטרטגית מרכזית. בהתחשב בכך שהודו ואיחוד האמירויות הן שותפות אסטרטגיות מרכזיות, וכי ישראל ואיחוד האמירויות חתמו על הסכמי אברהם, היקף שיתוף הפעולה בין שלושת המדינות הוא אינסופי. אני בטוח שה-IFIICC תסלול את הדרך לעולם של הזדמנויות עסקיות בהנהגתם של מרזי ורביב, ולניצול מלוא הפוטנציאל הטמון ביחסים המשולשים שבין הודו-איחוד האמירויות הערביות-ישראל".

שגריר הודו בישראל לשעבר, פאבן קאפור, ששירת בישראל בין מרץ 2016 ועד ספטמבר 2019, אמר: "סביב הסכמי השלום שנחתמו לאחרונה ויחסיה המצויינים של הודו עם איחוד האמירויות הערביות וישראל, התפוצה ההודית באיחוד האמירויות נמצאת בפוזיציה נפלאה למצות את מלוא הפוטנציאל של הזדמנויות עסקיות בשלוש המדינות. אני שמח מאוד להיות כאן היום ומברך את מרזי ורביב על השקת ה-IFIICC בדובאי המהווה מוקד לחדשנות וטכנולוגיה בחלק זה של העולם".

שגריר איחוד האמירויות בהודו, ד"ר אלבנה, אמר: "אני מברך את מייסדי IFIICC מרזי ורביב על השקת הפדרציה בזמן זה. בתמיכת הסכמי אברהם, ארגון משולש זה שואף לספק מנהיגות קולקטיבית ופעולות מתואמות עבור הקהילות העסקיות בישראל, באיחוד האמירויות וכעת בהודו".

שגריר הודו בישראל, סנג'יב קומאר סינגלה, אמר: " אני שמח על השקת הפדרציה הבינלאומית של לשכות המסחר ההודו-ישראליות בדובאי. הודו נהנית משותפות אסטרטגית עם ישראל וכן עם איחוד האמירויות הערביות. אף על פי שכלכלת ישראל ואיחוד האמירויות דומות בגודלן, הסחר של הודו עם איחוד האמירויות הוא כמעט פי 12 מהסחר שלה עם ישראל. כעת, ישראל ואיחוד האמירויות הערביות פתחו פרק חדש ביחסיהן, המציג הזדמנויות עסקיות חדשות וחדשניות לשלוש המדינות".

ראש המשלחת הישראלית לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה מתחדשת, ד"ר דן שחם, אמר: "אני מברך את מרזי ורביב, שזיהו את הצורך בפלטפורמה למקסום היתרונות של הסכמי אברהם לקהילות הרחבות בישראל, איחוד האמירויות הערביות והודו. אני בטוח שבנוסף לעסקים, אנו נראה את היתרונות בתחומים כמו חילופי תרבות ויוזמות קיימות".

דמויות בולטות כגון מאסטרו זובין מהטה, שר הכלכלה והתעשייה של ישראל, נציב הסחר בישראל ומנהל מינהל סחר חוץ, יו"ר מועצת המנהלים לרשות החדשנות והמדען הראשי של משרד הכלכלה והתעשייה, נשיא הפדרציה של לשכות המסחר בישראל, מכון היצוא הישראלי, התאחדות התעשיינים בישראל, איחוד האמירויות הערביות בעלי עסקים אינדיאנים מקבוצת Aster DM Healthcare Group, קבוצת דנובה, Thumbay Group, Skyline International Group, קבוצת Zulekha Healthcare, קבוצת התבלינים של הודו הערבית, קבוצת Al Maya, Puranmal Group ומייסדת Indiaspora, ופורום ארה"ב היו בין הרבים שתמכו ב- IFIICC.

כתיבת תגובה