העיר הארוגה: כך ייראו המגורים בעיר העתיד

שלושה סוגי רחובות המשתלבים זה בזה במפלס הקרקע; רחוב כלי רכב אוטונומיים, רחוב הולכי רגל ורחוב הולכי רגל עם כלי-ניידות אישיים; כביש תת-קרקעי שישמש לשינוע סחורות; לצד רובוטים, רחפנים, הסעים אוטונומיים ומרכזים מסחריים שלא תיארתם • רק 360 משפחות יחיו בה בשלב הראשון, אבל היא מעלפת חושים לכל מי שמכור לטכנולוגיה עתידנית: רגע אחרי הנחת אבן הפינה לעיר הארוגה של טויוטה – עיר העתיד – שתכיל שירותים חדשניים ותוביל את המציאות לתוככי הטכנולוגיות העתידניות בנהיגה חלקה ואוטונומית, ביזנעס פורש בפניכם את מארג החיים בעיר העתיד, היגשי-פוג'י

עיר העתיד של טויוטה | צילומסך מסרטון יוטיוב

ונהפוך הוא. בימים בהם אנו מציינים את העבר, את נס הפורים, מכריזה חברת טויוטה העולמית על העתיד. טויוטה הכריזה על עלייתו לקרקע של פרויקט "Woven City" – העיר הארוגה, שבה כל המערכות יהיו מחוברות זו לזו. בניית האב טיפוס של עיר העתיד, החלה באתר היגשי-פוג'י ביפן.

איך זה עובד? לא ייאמן, אבל הכל התחיל לאחרונה ממש, דווקא במגרש מכוניות ישנות. טויוטה ו-Woven Planet Holdings, Inc. (Woven Planet), חברה מקבוצת טויוטה האחראית למגוון רחב של פרויקטים מבוססי תוכנה לפיתוח ניידות,  קיימה בשבוע שעבר את טקס העלייה לקרקע לקראת הקמתה של "העיר הארוגה" ה-Woven City. הטקס נערך במגרש מכוניות ישנות באתר ששימש בעבר את מפעל היגשי-פוג'י של חברת טויוטה מוטור מזרח יפן אשר ממוקם בסוסונו סיטי, מחוז שיזואוקה ביפן.

ההכרזה על העיר מקרבת את הרגע שבו יתחפשו כל המערכות התומכות בחיי היומיום, מדוממות למקושרות. כדי להתכונן לתחפושת המשוכללת הזאת, הכריזה טויוטה בתערוכת CES 2020 שנערכה בינואר 2020 בלאס ווגאס על הקמת העיר הארוגה. פרויקט זה שואף לסייע בפיתוח חברה טובה יותר הודות להאצת טכנולוגיות מתקדמות ופיתוח שירותים ובחינתם בתנאי מציאות שגרתיים.

זאת לא בדיחה פורימית של טויוטה. החברה מאמינה באמת ובתמים כי פרויקט העיר הארוגה יהווה דוגמה לפיתוח קהילתי המתמקד באדם באשר הוא אדם. חברת טויוטה עומדת לעטות על עצמה תחפושת חדשה. לא עוד חברה לייצור רכבים שאגזוזם מפייח את הריאות, אלא מעבר מלא של טויוטה העולמית מיצרנית מכוניות ל'חברת ניידוּת'.

הפרויקט הגרנדיוזי אמור להפיח חיים בטכנולוגיות חדשות בסביבה מציאותית ובמגוון תחומים כגון נהיגה אוטונומית, ניידות אישית, רובוטיקה ובינה מלאכותית (AI). הפרויקט צפוי לספק הזדמנויות רבות לעסקים וחוקרים מתחומים מגוונים מכל העולם.

בלימה ברגע האמת || צילומסך מיוטיוב

פורים של יפן

על פי התוכנית בעיר הארוגה העתידית יהיו שלושה סוגי רחובות שישתבללו זה בזה במפלס הקרקע: סוג אחד יוקדש לכלי רכב אוטונומיים, סוג שני להולכי רגל וסוג שלישי להולכי רגל עם כלי ניידות אישיים חדשניים. גם תת הקרקע יהיה פעיל וייבנה בו כביש תת-קרקעי שישמש לשינוע סחורות.

כאמור, לא מדובר במתיחה פורימית, למרות שבדיקה פשוטה ב'המכלול' הויקיפדיה החרדית מעלה, כי נס פורים התרחש בערך בראשית ימיה של יפן, בתחילת תקופת יאיואי במאה ה-3 לפנה"ס. אז הייתה פריחה של טכנולוגיות חדשות כגון חקלאות אורז והפקת ברזל וברונזה, שהובאו בידי מהגרים מקוריאה. טכנולוגיות אלה היוו את היסודות לתרבות היפנית המסורתית שעדיין קיימת היום.

כלומר, יש קשר קלוש בין פורים לבין יפן, אולם בטויוטה לא מבינים בדיחות. הם עומדים להקים בעיר העתיד קהילה בהווה שתתחיל עם 360 תושבים, ברובם קשישים, משפחות עם ילדים צעירים וממציאים – ותגיע בסופו של דבר ליותר מ-2,000 בני אדם, לרבות עובדי טויוטה. שימו לב להצהרה הבאה: "התשתית של Woven City שואפת ליצור סביבה שבה נוצרות באופן שוטף המצאות עם פוטנציאל לפתרון בעיות חברתיות". אם נכון הכלל הידוע ש'הצורך הוא אבי ההמצאה' – אומרים בחברת טויוטה – בואו ניצור בעיות כדי למצוא להם פתרונות…

עיר ואם, המרכז המסחרי | צילומסך מתוך סרטון טויוטה ביוטיוב

משרטוטים לשטח

טויוטה לא הסתפקה בהכרזה שעלולה להעלות חיוך מאחורי המסכה שלכם – הפורימית או הקורונאית – אלא פרצו בטקס עלייה לקרקע של העיר הארוגה שנערך בנוכחותם של אישי רמי דרג: מושל מחוז שיזואוקה, האיטה קווקטסו; ראש עיריית סוסונו סיטי, קנג'י טקמורה ונציגים נוספים של הקהילה המקומית; נשיא טויוטה, אקיו טויודה; מנכ"ל Woven City ג'יימס קאפנר; נשיא TMEJ קזוהירו מיאוצ'י ואחרים.

כל המנהיגים חייכו ביפנית, קדו קידה יפנית מסורתית קלה והביעו את תקוותם המשותפת להתחלה מוצלחת ובטוחה של הבנייה.

"פרויקט העיר הארוגה מתחיל היום באופן רשמי", אמר נשיא טויוטה אקיו טויודה, בטקס היפני המוקפד. "המעבר מהחלטה לפעולה לעולם אינו משימה קלה. אני רוצה להביע תודה מקרב לב לכל מי שהעניקו לנו תמיכה ושיתוף פעולה מלאים בפרויקט עד כה. פרויקט העיר הארוגה נועד להתמקד באדם, לשמש כמעבדה חיה (בשילוב ניסויים בבני אדם. ד"ש) ולהמשיך להתפתח ברציפות. יחד עם שותפינו לפרויקט, נתמודד עם האתגר של יצירת עתיד שבו אנשים בעלי רקעים שונים ומגוונים יכולים לחיות זה לצד זה בשמחה".

נשיא TMEJ מיאוצ'י הוסיף, "אני אסיר תודה על כך שמפעל היגשי-פוג'י פעל כאן במשך 53 שנים בתמיכתה של הקהילה המקומית. הידע והמומחיות שלמדנו מכל האנשים שעבדו במפעל חייב לעבור לפרק הבא בתולדותיו. מתוך אמונה ש- Woven City לא תעמוד על קרקע ריקה אלא תישען על ההיסטוריה של מפעל היגשי-פוג'י, אני מתכוון להושיט לפרויקט את העזרה המרבית שתידרש לו בעתיד".

הכל בשביל ישראל

ולנו לא נותר אלא לאחל פורים שמח לעם היפני, שימשיכו לקדם ערים עתידיות, פתרונות לאדם בעת החדשה ומכשירים משוכללים לטובת העולם כולו. בסופו של דבר, כל ההמצאות כולם נועדו אך ורק לעם ישראל ולאיש ישראל ששמח בשמחת הפורים בימי אלו.

בדיוק כפי שכתוב בליקוטי מוהר"ן, (תורה צ"ד): "כָּל הָעוֹלָמוֹת לֹא נִבְרְאוּ אֶלָּא בִּשְׁבִיל יִשְׂרָאֵל, כְּדֵי לְהַשְׁפִּיעַ לָהֶם רַב טוּב".

תגובה אחת ל: "העיר הארוגה: כך ייראו המגורים בעיר העתיד"

  1. משוגעים רדו מהשיגעונות שלכם
    חבל שקראתי את הכתבה רק אחרי פורים
    ככה היה לי כמה בדיחות טובות לפורים,
    ומזל שאני לא גר ביפן,
    תמשיכו להצחיק אותנו,
    תודה!

כתיבת תגובה