העסק שלכם נפגע מהקורונה? כך תוכלו לעמוד על הרגליים

כולנו סובלים ממשבר הקורונה ואנחנו חווים שינויים רבים בתוך תקופת זמן קצרה • על בעלי עסקים להיערך לשינויים אלו במהירות וככל שישכילו ליישם את השינויים במהירות רבה יותר, יסתגלו טוב יותר למצב • ריכזנו עבורכם 7 צעדים שאפשר לנקוט מיידית

סערת הקורנה שניחתה על עולמנו ללא התראה, נוגעת לתחומים רבים בחיינו ובין השאר לתחום העסקי. מן הסתם, ישנם עסקים  שמשבר הקורונה עושה עימם חסד אך למרבית העסקים זהו משבר שאיש לא נערך אליו ומעטים ביטחו עצמם בפניו, אם בכלל. משבר זה, בשל הפתאומיות והמהירות שבו נחת לא אפשר היערכות מראש, ועדיין מוקדם מדי להעריך כיצד יסתיים ומתי ומה תהיינה השלכותיו על חיי הכלכלה והמסחר. במאמר הבא ננסה לסקור כיצד על בעלי עסקים קטנים ובינוניים לפעול בנסיבות שנוצרו.

בשלב זה ברור שיציאת אנשים מחוץ לביתם ותנועתם מחוץ לביתם או מחוץ לעירם וארצם תופחת מאוד. ענפים שלמים שעניינם פנאי מחוץ לבית, (קולנוע, תאטרון, מופעי מוסיקה, מועדוני ריקודים חדרי כושר, ברים מסעדות וכיו"ב), תעופה, נסיעות, תיירות ונופש, מלונאות, ביטוח, הובלה, שינוע סחורות, ועוד תחומים רבים יושפעו השפעה ישירה משינוי הרגלי החיים של האוכלוסיה וכפועל יוצא מכך משינוי בהרגלי הצריכה.

על בעלי עסקים להיערך לשינויים אלו במהירות וככל שישכילו ליישם את השינויים במהירות רבה יותר, יסתגלו טוב יותר למצב.

ריכזנו עבורכם 7  צעדים שאפשר לנקוט מיידית:

  1. יש לצמצם כל הוצאה שהיא לא חיונית לקיומו של העסק ולפעילותו הנוכחית. הטעות הגדולה שבעלי עסקים עושים זה תגובה איטית לשינוי מתוך תקווה שדברים יחזרו למכונם. איש אינו יודע מתי זה יקרה ולפיכך יש לחתוך בהוצאות מיידית, גם אם זה אומר פיטורים, הפסקת התקשרויות עם ספקים וכל דבר אחר שודאי אינו גורם נחת.
  2. אם נפגע התזרים וצריך לדחות תשלומים לספקים, יש לעמוד איתם בקשר מתמיד ולא להיעלם או לסנן שיחות מהם. זכרו! גם הם מתמודדים עם אותה סיטואציה ושיתוף פעולה רק יועיל כדי למזער נזקים.
  3. אם יש הזמנות של טובין או שירותים שנעשו בהסתמך על תזרים המזומנים הרגיל של העסק, או על קצב המכירות הרגיל שלו, שעומד לפחות, כדאי לבדוק עם הספק, דחיית האספקה כנגד דחיית התשלום, או אם אין ברירה אז לבדוק אם אפשר להתיר את ההתקשרות.
  4. זה הזמן לבחון היטב את פוליסות הביטוח של העסק, רצוי באמצעות מומחים-יועצי ביטוח או עורכי דין, על מנת לראות אם יש כיסוי כלשהו למצב הפוקד אותנו עתה.
  5. כל עסק שפעילות מכירה באינטרנט עשויה להתאים לפעילותו כדאי שיעביר פעילות מכירה לדיגיטל מהר ככל האפשר. נכון שפעילות בדיגיטל דורשת תשתיות, אבל אפשר לעבור בהדרגה תוך כדי בניית התשתיות במקביל. התייעצו עם המומחים המתאימים.
  6. כדאי לערוך סיעור מוחות עם העובדים בעסק ולגבש רעיונות כיצד להתאים את פעילות העסק למצב הנוכחי. כולל בחינת שרשרת הערך בעסק שלכם.
  7. נסו ליצור עוד פעילויות שמתאימות לעסק שלכם ולמצב על מנת לייצר הכנסות נוספות במקרה של ירידה בהכנסות או פשוט לנצל הזדמנויות ככל שהמצב הנוכחי מקנה לעסק שלכם.

אם כל הדברים הללו אינם מספיקים על מנת לעבור את המשבר בבטחה, נצלו את ההתגייסות של מדינת ישראל שהעמידה 10 מיליארד ₪ לצורך מתן הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים בתנאים חסרי תקדים.

הכנסו בשביל לבחור את הזכאות שלכם>>>

כתיבת תגובה