הפתעה בדרך לעסקה: סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן התפטר

אמיר קפלן, סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן התפטר בהפתעה מתפקידו • בסביבת החברה נטען שהרקע להתפטרותו הפתאומית של סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן אמיר קפלן, כשנה לאחר מינויו, נוגעת לגובה האופציות שיקבל כשהחברה תונפק • מיינות ביתן לא הגיבו למהלך

סניף שוק מהדרין מקבוצת יינות ביתן | צילום: יח"צ

שוב תופס כותרות. רשת יינות ביתן בראשות נחום ביתן שוב עולה לכותרות בהקשר שאיננו מחמיא. אמש התברר כי סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן אמיר קפלן התפטר מתפקידו בפתאומיות. קפלן נכנס לתפקידו לפני כשנה לאחר שכיהן כסמנכ"ל הכספים של וילי פוד. מיכאל לובושיץ, מנכ"ל יינות ביתן, שקודם לכן שימש כמנכ"ל וילי פוד, הביא את קפלן לחברה, על בסיס היכרותם המקצועית.

על פי הדיווח של נורית קדוש ב'כלכליסט', בסביבת החברה טוענים כי התפטרותו של קפלן נבעה מרצונו לקבל אופציות בחברה במסגרת מהלך ההנפקה העתידי שלה.

נזכיר כי בימים אלו מתקדמת עסקת הלוואה עם יגאל דמרי וקרן שקד וההתפטרות נרשמת בעיצומו של המהלך שמקדם ביתן במטרה לשמר את השליטה בחברה בידיו.

במהלך חול המועד פסח דיווחנו על העסקה וההלוואה שאמור נחום ביתן לקבל מאת איש העסקים יגאל דמרי (יחד עם קרן שקד, שבשליטת רוני בירם וגיל דויטש). על פי התכנית, ביתן אמור לקבל הלוואה בגובה 250 מיליון שקל תמורת 30% מחברת יינות ביתן.

החוב של ביתן לבנקים, הפועלים ומזרחי, עומד על 237 מיליון שקל וההלוואה שיקבל ביתן מדמרי תסלק את שיעבוד הבנקים על הרשת. במקביל, ייאלץ ביתן למכור 16 חנויות לרשתות ויקטורי ופרשמרקט בתמורה ל-285 מיליון שקל. מכירה זו תחליש אמנם את הקבוצה עוד יותר, אולם כאמור השליטה תישאר בידי ביתן.

לאחר המכירה יחזיר ביתן כ-100 מיליון שקל לדמרי וקרן שקד, סכום שהוגדר בעסקה כמימון ביניים. לאחר מכירת הסניפים ישלם ביתן 86 מיליון שקל לנאמני מגה – ואלו ישחררו את השעבוד לטובת דמרי ושקד.

כאמור, בסביבת החברה נטען שהרקע להתפטרותו הפתאומית של סמנכ"ל הכספים של יינות ביתן אמיר קפלן, זמן קצר יחסית לאחר מינויו, נוגעת לגובה האופציות שיקבל כשהחברה תונפק.

העסקה עם דמרי נמצאת ככל הנראה בשלבי סגירה ועל פי הדיווח, בשבועיים האחרונים, נעשים מאמצים להגיע להבנות עם חברות ביטוח האשראי, על גובה ערבויות שתיתן החברה, שפעילותה צפויה להתכווץ בעקבות מכירת הסניפים.

אתמול ספגה יינות ביתן מכה קלה נוספת, לאחר שבית המשפט דחה ערעור מס הכנסה של הרשת וקבע כי על הרשת לשלם מס של 35 מיליון שקל בנוסף לתשלום הוצאות משפט בסך של 250,000 אלף שקלים. מדובר על מס בגין מלוא עסקת רכישת חב’ ע.ר צים בע”מ.

מ'יינות ביתן' לא נמסרה תגובה להתפטרותו של אמיר קפלן.

כתיבת תגובה