כחלון: ועדות מקומיות יוכלו לאשר תכניות לשכירות ארוכת טווח

כיום, הסמכות לאישור תכניות מסוג זה נתונה לוועדות המחוזיות בלבד, מה שגרם להליכים ארוכים ומסורבלים שעיכבו באופן משמעותי הוצאת תכניות אלו אל הפועל

השר כחלון. צילום: יונתן סינדל | פלאש 90

שר האוצר, משה כחלון חתם היום (ד') על צו אשר מאפשר לראשונה לוועדות מקומיות עצמאיות לאשר תכניות לשכירות ארוכת טווח במחירים שיופחתו בלפחות 20% ממחיר השוק, מעונות סטודנטים ודיור מוגן על קרקעות ציבוריות.

ההחלטה תאפשר בניית יחידות דיור להשכרה ארוכת טווח, מעונות סטודנטים ודיור מוגן על קרקעות ציבוריות (חומות) בהליך מהיר תוך קיצור משמעותי של ההליכים הבירוקרטים אשר נדרשו לכך עד היום.

כיום, הסמכות לאישור תכניות מסוג זה נתונה לוועדות המחוזיות בלבד, מה שגרם להליכים ארוכים ומסורבלים שעיכבו באופן משמעותי הוצאת תכניות אלו אל הפועל.

בנוסף, במסגרת הצו עליו חתם שר האוצר הורחבה ההגדרה של המונח צרכי ציבור כך שיכלול גם בתי אבות, מעונות למגורי אנשים עם מוגבלויות, בתי משפט ומשרדים של רשויות מקומיות.

החלטת השר כחלון מעניקה את הסמכות לכלל הוועדות המקומיות להגדיל שטחים המאושרים למטרות אלו מעבר למה שהוגדר בתכנית.

שר האוצר, משה כחלון: "החלטה תעודד הקמת פרויקטים להשכרה על-ידי רשויות מקומיות, תאפשר להגדיל את היצע הדירות המיועדות לשכירות ארוכת טווח עבור הזוגות הצעירים ותהווה נדבך נוסף במאמץ הלאומי לפתרון משבר הדיור".

כתיבת תגובה