חוצפה: מנצלים את הביקוש והתבהלה לשיווק מוצרים מזויפים

משרד הבריאות מזהיר מפני מוצרים המשווקים כנוזלי חיטוי לידיים, אולם לא עברו כל בדיקה ואישור שהם טובים למטרתם ושאינם מכילים חומרים מזיקים • במקביל: 'מפורסמים' בעלי השפעה רבים, יצאו בקמפיין תמיכה רחב ברשתות החברתיות במטרה לעודד את האזרחים להישאר בבתים

משרד הבריאות | צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90

זהירות בקניית תכשירים מזויפים במסגרת משבר הקורונה. זייפנים וגנבים היו כאן מאז ומעולם, אלה בסיוע של מפעלים עלומים בשטחים, משחררים לשוק מפעם לפעם, מוצרים מזויפים. חלק מהם אף מסוכנים מאוד, כדוגמת משקאות אלכוהוליים עם רמת מתנול גבוהה, העלולה לעלות בעיוורון ואף במוות. בשנת 2018 מתו שבעה בני אדם, בפרשת האלכוהול המזויף.

כעת מודיע משרד הבריאות, על שלושה מוצרים בעייתיים, שהתגלו בחנויות והוא מזהיר את הציבור מפני רכישתם.

הציבור מוזהר מפני רכישה וצריכה של המוצר – GOLDEN LINE-gold gel hand sanitizer super המתחזה להיות ג'ל חיטוי לידיים, אשר נתפס באחד ממעברי הגבול ע"י המחלקה לאכיפה ופיקוח במשרד הבריאות, מבלי שנבדק וללא רישיון משרד הבריאות כדין.

הציבור מתבקש שלא לעשות שימוש במוצר זה, שהרכבו ואיכותו אינו ידוע ולהחזירם לנקודות המכירה.

משרד הבריאות מבקש להזהיר ולהזכיר לציבור, כי שימוש במוצרים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות, או שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם, עשוי להזיק לבריאות הציבור.

ג'ל חיטוי לא מורשה | צילום: דוברות משרד הבריאות

מוצר נוסף אודותיו משרד הבריאות מזהיר את הציבור מצריכה ורכישה, גם הוא מוצר ג'ל אלכוהול לחיטוי הידיים. המוצר נמצא על ידי מפקחי משרד הבריאות, במכולת בשם 'השכונתית' ברחוב הדעת 102 בבאר שבע ובהחלט יתכן שמוצר זה נמצא וקיים בחנויות נוספות, זאת מבלי שנבדק וללא רישיון משרד הבריאות כדין.

בהודעת משרד הבריאות נאמר, כי יש לבדוק היטב את התמרוקים בהם נעשה שימוש האם הינם תמרוקים מאושרים בלבד, שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק ובטיחותם לא ידועה.

ג'ל אלכוהול לא מורשה | צילום: דוברות משרד הבריאות

אזהרה נוספת של משרד הבריאות, מזהירה את הציבור שלא לרכוש תרסיס לחיטוי הידיים, המופיע בתמונה המצורפת. מוצר זה נתפס במחסן בחולון בסיוע היחידה לאכיפה ופיקוח, מבלי שנבדק וללא רישיון משרד הבריאות כדין.

תרסיס חיטוי לא מורשה | צילום: דוברות משרד הבריאות

הציבור מתבקש לבדוק היטב את המוצרים טרם קנייתם, הן בימים כתיקונם והן בימי משבר ולחץ, כימי הקורונה שהתרגשו עלינו. שימו לב, שימוש במוצרים שלא קיבלו את רישיון משרד הבריאות או שימוש במוצרים שלא על פי תנאי רישיונם, עשויים להיות מסוכנים ולהזיק לבריאות הציבור.

אין לעשות שימוש במוצרים שהרכבם ואיכותם אינם ידוע אלא להחזירם לנקודות המכירה. יש לבדוק היטב כי התמרוקים בהם נעשה שימוש, הינם תמרוקים מאושרים בלבד שאינם מכילים חומרים נוספים שהרכבם לא נבדק  ובטיחותם לא ידועה.

ניתן לבדוק באתר האינטרנט של משרד הבריאות במאגר התמרוקים, את קיומם של רישיונות לתמרוקים ואת מטרת השימוש המאושרת.

אם נתקלתם במוצר בעייתי, או אם אינכם בטוחים האם המוצר אותו אתם מחזיקים בידכם בטוח לשימוש, תוכלו תמיד לפנות למוקד קול הבריאות  5400*  ולאתר הוועדה למניעת הטעיית הציבור בפרסום מוצרי בריאות, במשרד הבריאות.

במסגרת המאבק למיגור הקורונה מישראל, עלה אמש קמפיין הזדהות של משרד הבריאות, באמצעות לפמ (לשכת הפרסום הממשלתית), תחת הכותרת "אם נצא מהבית – לא נצא מזה". הקמפיין בא לעודד את האזרחים להישאר בבתים עד יעבור זעם.

למשימה נרתמו החברות: לידרס, שר, סי, פרש וטינק. הקמפיין החל במספר מצומצם של אמנים באינסטגרם והפך לקמפיין ויראלי של מעל 150 משפיענים, ידוענים, שחקנים, זמרים, אנשי תקשורת ונבחרות ספורט.

האמנים נרתמו לתייג את עצמם #כולנו_בסיכון באקט סוחף ומרשים של התנדבות, בקריאה עוצמתית לציבור בישראל, להישאר בבית ולמנוע את התפשטות הקורונה בישראל. לקמפיין הצטרף גם נשיא המדינה כמו גם ראשי הרשויות.

במשרד הבריאות מודים לכל מאות המתגייסים למסר החשוב, ומדגישים: "אם נצא מהבית ונסתובב בחוץ, לא נצא מהאירוע הזה. אנו חוששים שהשאננות בקרב חלק מהאנשים תתהפך עלינו, כפי שקרה במדינות מובילות באירופה. רק יחד בכוחות משותפים ובסולידריות חברתית נוכל לנצח את הקורונה".

הבוקר הודיע משרד הבריאות שמספר החולים בישראל טיפס ב-449 נדבקים חדשים ומספר החולים-נדבקים בישראל עומד על 1656 חולים. 31 מהם במצב קשה, 47 מהם במצב בינוני ו-1528 במצב קל. ויש גם בשורות טובות. 49 בני אדם שנדבקו וחלו, הבריאו לחלוטין.

בעולם עמד מספר החולים הבוקר על 383,900 נדבקים. 16,586 מתו עד כה בכל העולם מנגיף הקורונה, נתון המהווה 4.32% מקרי מוות מכלל החולים. מאידך החלימו בעולם 102,536 מהנדבקים (כ-73 אלף מהם רק בסין). אחוז המחלימים מכלל החולים עומד כעת על 26.7%. רפואה שלימה.

כתיבת תגובה