ירידה חדה בשימוש בתח"צ: ומה קורה בציבור החרדי?

בעקבות ההוראות החדשות לדילול השימוש בתחבורה ציבורית, חלה ירידה חדה בשימוש הציבור בקווי האוטובוסים בכל רחבי הארץ • אך לפי נתונים שהגיעו לידי 'ביזנעס', השימוש במגזר החרדי לא פחת, והמובילה בשימוש היא העיר אלעד • והאם האוטובוסים למוסדות החינוך החרדיים בוטלו בגלל חריגה מההוראות?

קו אוטובוס בינעירוני | צילום אילוסטרציה: נתי שוחט, פלאש 90

התחבורה הציבורית נערכת בהתאם להנחיות מגפת הקורונה: החל מהבוקר נכנסו לתוקפן שורת שינויים בקווי התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות החדשות שניתנו אמש למשק. קווי התחבורה אל מרכזי התעסוקה, מרכזי קניות המזון והמרכזים הרפואיים – ימשיכו לפעול. קווי התחבורה אל מקומות הבילוי – יבוטלו. וכך גם קווי הלילה, קווי הסטודנטים והתלמידים. תחנות עצירה במקומות שאינם חיוניים – יבוטלו.

בכל העת תערך בחינה של השימוש וצרכי הנוסעים. המפעילים הונחו לוודא שאין בשום נסיעה עומס נוסעים. ברשות הארצית מעדכנים בכל העת את מפת השירות של התחבורה הציבורית בהתאם להנחיות.

החל מהיום הופסק לחלוטין התשלום לנהג באוטובוסים. ציבור הנוסעים נדרש לרכוש ולהטעין כרטיסי הרב-קו לפני העלייה לאוטובוסים. את כרטיסי הרב-קו ניתן להטעין באינטרנט בעזרת קורא כרטיסים, בטלפון הנייד בטלפונים התומכים, במכונות האוטומטיות, ובאלפי נקודות הטענה ברחבי הארץ, ובהם בסניפי הדואר ורשתות הפארם. ברשות הארצית לתחבורה ציבורית קראו אמש למפעילים להערך לשינויים, ולהקפיד על ההנחיות לנהגים הכוללות הצטיידות בחומרי חיטוי אישיים ובהם אלכוג'ל. ציבור הנוסעים מתבקש להישמע להנחיות, לא להשתמש בשורה הקרובה לנהג. ולשמור עד כמה שניתן על מרווחים מנוסעים אחרים, ובעיקר, להשתמש בתחבורה הציבורית רק לנסיעות חיוניות.

בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית של עשרות אחוזים במספר המשתמשים בתחבורה הציבורית, וזאת בעקבות קריאת משרדי התחבורה והבריאות לצמצם נסיעות שאינן הכרחיות.

בחינת נתוני הנוסעים מראה כי חלה ירידה של כ-50 אחוזים במספר הנוסעים. גורמי המקצוע ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעריכים כי מספר הנוסעים ימשיך לרדת בימים הקרובים. עם זאת, גורמים בכירים במשרד התחבורה אמרו שלא לייחוס למספר עיתונאים חרדיים, ובתוכם גם לכתב 'ביזנעס' כי הירידה הדלה ביותר נרשמה בריכוזי הציבור החרדי והמובילה באי הירידה היא אלעד. "זה לא משחק, זה חילול השם וסכנה בריאותית", כתב העיתונאי החרדי יעקב פלבינסקי בתגובה למידע.

במשרד התחבורה מבצעים בכל העת דיונים מקצועיים בהשתתפות שר התחבורה, חה"כ בצלאל סמוטריץ', מנכ"לית המשרד, קרן טרנר ומנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף.

אגב, בשונה ממה שפורסם אתמול, כי ראה"מ מתעתד להשבית באופן מלא את התחבורה הציבורית בארץ, במשרד התחבורה נאמר בבירור לעיתונאי החרדי אורי שטיינר, כי לא תהיה השבתה מלאה לפני שתהיה השבת מלאה של כלל המשק – אם וכאשר הדבר כלל יקרה.

במקביל, טען שטיינר כי פרסומים ולפיהם האוטובוסים למוסדות הלימוד במגזר החרדי יבוטלו בגלל התעלמות מההוראות, הן "עוד עלילת דם אנטי חרדית. מדובר בפייק ניוז – כך לפחות לפי מקורותיי במשרד התחבורה – משום שכל הקווים לכל מוסדות הלימוד מתבטלים, לא רק במוסדות החרדיים!".

כתיבת תגובה