לא רק שלג: סובארו EVOLTIS • סקירת הרכב השבועית

השמים עדיין סגורים, אבל הים הגדול פתוח • לאחרונה הגיחו לארצנו שלשה דגמים חדשים לחלוטין בסטייל אמריקאי, טיוטה היילנדר, יונדאי פליסייד, ועכשיו גם ספינת הדגל של סובארו, EVOLTIS החדשה • הסמל אמנם קוריאני/יפני אבל המוצר אמריקאי למהדרין • דגמים אלו מצטרפים לוותיקים כמו הטרוורס והאקספלרור – חגיגה של ממש לאוהבי הז'אנר

סובארו EVOLTIS | צילום: יחיאל גרין

רקע: הצצה קצרה באתר סובארו מגלה לנו (כמו אצל רוב היצרנים) שהציבור מחפש בעיקר רכבי פנאי. אז אחרי הפורסטר, האאוטבק והאקס וי, הגיע הזמן למשהו ממש גדול. קבלו את את ה-EVOLTIS רכב פנאי באורך חמשה מטרים ורוחב של מטר ותשעים, עם שבעה מקומות ישיבה ורשימת אבזור ארוכה ארוכה.

העיצוב: מדובר ברכב עם נוכחות מרשימה, העיצוב לא מהפנט או מסעיר, סוג של פורסטר מגודל, למי שלא מחפש רושם, זה יתרון.

שורה ראשונה ותא נוסעים: מבפנים – אמריקה. הצניעות שאפיינה את העיצוב החיצוני נותרה בחוץ: תא נוסעים עשיר ומהודר, כורסאות עור בצבע קאמל (שנהב בגרסת שמונה מקומות) מראה אחורית שהופכת למצלמה אחורית גם בזמן הנסיעה, מצלמת נסיעה קדמית, חלון גג עצום ומרחבים מטקסס.

מסך: מסך 8, עם תמיכה ב- APPLE CARPLAY ומערכת שמע מבית HARMAN KARDON  הכוללת 14 רמקולים. יתרונות: המערכת דוברת עברית ובנוסף היא מתקשרת מעולה עם האנדרואיד אוטו.

רשימת האבזור גבוהה: הגה חלק. מושבי עור, מצלמת נסיעה לאחור, תאורת לד ראשית עוקבת פניה, שליטה אוטומטית באורות גבוהים, מושבי נהג חשמלי עם זיכרונות, ומושב נוסע חשמלי, חימום וקירור מושבים, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת 3 אזורים, בלם חנייה חשמלי + AVH ,6 שקעי USB , 19 מחזיקי כוסות, תאורת אווירה יוקרתית ו… עוד

שורה שנייה: גג השמש מגיע לכאן בנוסף לחלונות הכהים ווילונות הצללה. וגם כאן, יש המון מקום לרגליים. עכשיו, תבחרו – שבעה מושבים או שמונה: בגרסת השבעה מושבים (Luxury) תקבלו שני מושבי קפטן מהודרים ומחוממים, ובגרסת השמונה מקומות (Limited) תקבלו שורה של שלשה מושבים.

הכניסה לשורה השלישית: מצוינת וקלה, יש פתחי מיזוג ומקום לכוסות. המרווח לרגליים – סביר פלוס.

תא המטען: כשכל המושבים פתוחים הוא סביר פלוס. קיפול השורה השלישית נעשה ידנית ובקלות, דלת תא המטען חשמלית ויש גם תא אחסון תחתון.

המנוע: מתחת למכסה המנוע מסתתר מנוע חזק, לא ששה צילינדרים כמקובל באמריקה, אבל הוא נותן פייט טוב. הנתונים הם: מנוע 2.4 ליטר טורבו בנזין שמפיק 260 כ"ס, תיבת הילוכים רציפה בעלת 8 יחסי העברה ומערכת הנעה כפולה קבועה. זינוק מ-0 ל-97 קמ״ש ב-7.4 שניות. צריכת הדלק עמדה על 10 ק"מ לליטר.

אבזור בטיחות: כיצרן ייחודי, סובארו משתמשת במערכת בטיחות אקטיבית משלה, קוראים לה EYESIGHT והיא כוללת שתי מצלמות הממוקמות מעל המראה המרכזית ברכב ומשמשות זוג עיניים נוספות, היודעות לזהות הולכי רגל ודו-גלגלי. בנוסף, המערכת מתריעה לפני התנגשות מלפנים ובעת הצורך בולמת באופן אוטונומי. יש כמובן בקרת שיוט אדפטיבית ומנגנון זחילה בפקקים, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התראת סטייה מנתיב, תיקון אקטיבי ו… עוד.

יתרונה של המערכת בא לידי ביטוי בכמה היבטים, המיקום פחות רגיש מהתקנה על לוגו הרכב ו/ או הפגוש, והמבט מלמעלה מאפשר יכולת לצפות אירועי כביש.

פונקציית ה'שטח מת' גם היא ייחודית, במקום סימון קטן על המראה כמקובל ישנה תאורה כתומה גדולה שמותקנת קרוב לשמשה והנראות שלה בולטת מאד ומצילה חיים.

הנעה כפולה: סובארו מציידת את כל רכבי הפנאי שלה בהנעה כפולה, מרווח הגחון ב-EVOLTIS עומד על 220 מ"מ, ויחד עם מערכת הירידה במדרון של סובארו קיבלנו חוויה כפולה, אז ניצלנו את ההזדמנות לעלות לצפת המושלגת, בשעה שכל הקורולות והאוקטביות מהליסינג בוססו והתחפרו בשלג, השתקנו את מערכת הקול המצוינת והקשבנו למערכת ההנעה הכפולה, היה תענוג לשמוע… גלגל קדמי נתקע בשלג סרבני ומיד הגלגל האחורי נחלץ לעזרתו, וכן להיפך. אפילו השוטר במחסום בעלייה לפיקוד צפון נתן לנו לעבור כשראה את המעבר הקליל של הEVOLTIS בשלג.

מחיר: גרסת ה- Limited  שמונה מקומות – 299,000 שקלים

 גרסת ה- Luxury  שבעה מקומות – 329,900 שקלים

סיכום: רכב נהדר שקשה למצוא בו חסרונות. טוב, אולי תא המטען קטן מעט… המנוע, האבזור והצבעים המדהימים בתא הנוסעים הא חוויה. בשתי רמות הגימור הוא שווה בדיקה מול המתחרים.

2 תגובות ל: "לא רק שלג: סובארו EVOLTIS • סקירת הרכב השבועית"

  1. הרכב היחיד בקטגוריה שיכול לרדת לשטח
    אבל הקבעון של סוברו עם מנוע הבוקסר הופך אוטו ליקר בדלק
    לעומת היילנדר שהוא היברידי

  2. אין דברים כאלה! נוג עליו בכביש בשטח, ביצועים כמו של לנדקרוזר, 4X4 עצבני ביותר. קצת שותה דלק אבל שווה את שלל היתרונות!!
    שילוב כל הטכנולוגיה היפנית עם כל הפינוק המריקאי.

כתיבת תגובה