להפוך משבר לצמיחה

עשרות אלפי עסקים מטלטלים במשבר שלא היה כדוגמתו בישראל ובעולם האם ניתן להציל את חלקם? האם זה הזמן לפתוח עסק חדש?

היועץ העיסקי מיכה שולם בהרצאה ליוצרים בכנס BizUp | צילום: יח"צ

עולם העסקים ספג מכה אנושה, שגרמה ותגרום בשנה הקרובה לעוד ועוד זעזועי משנה של עסקים שיחשבו מסלול מחדש בעקבות נגיף הקורונה, ההסגרים והנחיות משרד הבריאות על סגירת ענפים שלמים במשק ממש עד לימים אלה.

גם בעלי עסקים וותיקים ומנוסים לא תכננו מהלך שכזה והנגיף תפס את כולם ללא שום הכנה מוקדמת מה שיצר מבוכה ותהיות בעולם העסקי כמו גם במערכת הבנקאית כולה.

בתוך בליל המידע וההודעות לכדנו מודעה מסקרנת על פתיחת קורס יועצים עסקיים של היועץ הבכיר והוותיק – מיכה שולם. בשביל להבין למה דווקא עכשיו הוא החליט לפתוח קורס חדש וייחודי ישבנו אתו לראיון עומק. הנה הוא לפניכם.

בתוך המשבר הכי עמוק? זה הזמן לצאת עם קורס חדש?

האמת שהתלבטתי רבות עונה מיכה שולם, ההכנות לקורס הזה נמשכו מעל שנה ברציפות, וההתפרצות הזו תפסה גם אותי בהפתעה לא קטנה, אבל תוך כדי הסגר הגדול התחלתי לקבל מבול פניות מעסקים עם שאלות מכל כיוון אפשרי, גם על המשך העבודה, גם על הפעימות השונות של הממשלה לעסקים והבנתי שדווקא המשבר הגדול מייצר כאן סוג של דחיפה לרעיון שלי. להכשיר את דור היועצים הבא שיעזור בצורה מקצועית ומקיפה ליזמים ולעסקים קיימים.

קורסים למנהל עסקים יש לא מעט. מה חדש?

אכן. שאלה מצוינת. יש לא מעט מסגרות, כולל במגזר שלנו שמלמדים מסלולים שונים כמו מנהל עסקים בתארים ממוסדים עם תעודה יוקרתית. לפני כמה שנים, פנה אלי בן של חבר טוב שלי, סטודנט באחד המסלולים וביקשה שאעזור לו להכין את עבודת הגמר שכללה עבודה "מעשית" על עסק אמיתי. מעין ייעוץ ובניית היררכיה ארגונית לעסק.

ביקשתי טובה מלקוח שלי שהיה תחת חוזה ייעוץ איתי באותה תקופה וניגשתי אליו עם הסטודנט.  קיימנו כמה פגישות עבודה והסטודנט ירד לעומק הבעיה שהייתה ללקוח, בנינו יחד פתרון ודרך פעולה בהתאמה ליכולות של בעל העסק ולצרכים שלו.

בתוך מספר ימים הוא הגיש עבודת גמר שכללה את כל מה שהוא ראה ולאחר כחודש קיבלתי ממנו טלפון: בו הוא בישר לי שקיבל את הציון הכי גבוה בכיתה. ו…. עוד דבר קטן הוא ביקש: "המרצה של המסלול מבקש לדבר אתך…." תיאמנו זמן והמרצה התקשר וביקש לדעת באיזו אוניברסיטה למדתי. לא היה לו ספק שלמדתי באחד המוסדות בחו"ל לאור הידע והפרטים שהכנתי לסטודנט שלו.

את ההלם שלו כשקלט שאני חרדי ללא שום תואר לא אשכח הרבה זמן. הסברתי לו שמעל עשור ניסיון במגוון תפקידים מהם בכירים בעולם המכירות והשיווק ומעל עשור של ניסיון מעשי בליווי מאות עסקים מיזמים ועמותות, לא ניתן להחליף בתואר, יוקרתי ככל שיהיה.

השטח עושה בית ספר ששום בית ספר לא יכול לחקות, אמרתי לו. שלא לציטוט, הוא הסכים.

את כל הידע הזה, ואת כל הניסיון שצברתי בעולם העסקים החרדי על הייחודיות שלו, הניואנסים ששום חילוני לא יבין לעולם, הענפים שיש בעולם המסחר החרדי בדווקא, והפתרונות המיוחדים למגזר החלטתי להפוך למסלול לימודים ולסיליבוס מסודר.

במשך שנה שלמה, יחד עם לקוחות מההווה ומהעבר, גיבשתי 43 נושאים שקריטיים לעסק, בניתי סיליבוס של 24 מפגשים שבו נעבור באופן שיטתי ונלמד כל נושא, נפרק אותו ונבין מה החשיבות שלו לעולם העסקים האמיתי "בחוץ", חלק מהמרצים מהמרצים מגיעים מהמקומות הכי חמים בתעשיה ובעסקים, עם רקורד עשיר ומוכח של עשיה וייזום.

כל בית ספר אומר שהמרצים שלו הם הכי טובים…..

ייתכן. מחייך מיכה שולם, אבל החלק השני של הקורס הוא פיתוח שלי ללא שום מתחרים. ליווי של עסקים אמיתיים במשך חצי שנה לאחר סיום החלק העיוני / תאורתי.

שום מסלול לימודי לא מכשיר את בוגריו לג'ונגל שקורה בחוץ. המציאות עולה על כל דמיון וההכנות התיאוריות של בוגרי התארים העסקיים מתנפצות על סלעי המציאות שם בחוץ, ולכן החלטתי ש24 מפגשים, מתומצתים ומזוקקים ככל שיהיו לא יספיקו להעביר את כל מה שיועץ עסקי אמיתי צריך.

ובדיוק בגלל זה כל משתתף בקורס, שיעמוד בנהלים של החלק העיוני, יקבל חצי שנה של ליווי מול עסקים אמיתיים מכל רחבי הארץ. התלמיד / היועץ הטרי יפגוש עסקים אמיתיים עם בעיות אמיתיות, יזמים אמיתיים עם חלומות ורעיונות ויחד איתי הוא ילמד לזהות את הבעיות, את הדרכים לפתרון האמיתי, ילמד לבנות הצעת מחיר לתסבוכת הזו ולהכין תכנית עבודה סדורה שתתבסס על כל החומר שהוא למד. וכשנתחיל להפעיל את התכנית, וכשהמציאות תתפח על פנינו, נראה ונתנסה איך לשנות, לפקח שהכלי ילך כשורה ושהבעיות שצצות יבואו על פתרונן בשביל להמשיך לפתרון המלא.

ומה עם המגבלות של לימודים בכיתה?

גם אני, בדיוק כמו כל העסקים שאני מלווה מקפיד לשמור על נהלי משרד הבריאות כמו גם הנחיות גדולי ישראל. ולכן רוב החלק העיוני יתבצע בעזרת למידה מרחוק (zoom live) וחלקו בסיורים אישיים ומפגשים מצומצמים מאוד.

מעבר לכך, דווקא בגלל ההקפדה על לימוד אישי וליווי אישי של תלמידי הקורס יוכלו להצטרף למחזור הזה רק 6 תלמידים/ות כשנותרו רק 3 מקומות פנויים בלבד.

המטרה היא לוודא שכל תלמיד יקבל את מלוא תשומת הלב, הידע והניסיון המעשי להפוך ליועץ עסקי מנוסה. כזה שיוכל באמת לעזור לעצמו כבעל עסק ולאחרים הרוצים להקים עסק או המתקשים להתמודד על המציאות הקשה בחוץ.

המחזור הראשון ייפתח בעזרת ה' בעוד שבוע 1.6.2020 במחיר מוזל של 4,900 ₪ לכל הסדרה כולל הליווי המעשי, וכאמור נותרו רק 3 מקומות פנויים!

אם אתם רוצים את הסיליבוס המלא, לשאול עוד שאלות או לבדוק את מידת ההתאמה שלכם לקורס מומלץ לכם להזדרז להשאיר פרטים בקישור הזה

כתיבת תגובה