ליברמן פגש בנגיד יחד עם ראשי ההסתדרות והמגזר העסקי

מחזיר את הכוח לארגונים: שר האוצר קיים פגישת עבודה ראשונה עם נגיד בנק ישראל, יו"ר ההסתדרות וראשי המגזר העסקי • הפגישה נערכה ביומו הראשון של השר ליברמן בתפקיד, ובמהלכה הודיע על החזרת השולחן העגול מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים שניצבים בפני הכלכלה הישראלית • שר האוצר: "זה קריטי להגיע לתוכנית לייצוב המשק, כולל עסקת חבילה"

פגישת שר האוצר עם נגיד בנק ישראל, וראשי ארגוני העובדים והמגזר העסקי | צילום: דוברות משרד האוצר

שר האוצר אביגדור ליברמן קיים היום (ב') פגישת עבודה ראשונה עם נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים ד״ר רון תומר ויו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. בפגישה הודיע שר האוצר על החזרת השולחן העגול מתוך כוונה לפעול בשיתוף פעולה אל מול האתגרים הניצבים אל מול המשק הישראלי.

שר האוצר אביגדור ליברמן: "אני כאן כדי להקשיב לאנשים שחיים פה יום-יום, רגע לפני תחילת דיוני התקציב. אני חושב שזה קריטי להגיע לתוכנית לייצוב המשק, כולל עסקת חבילה. אנחנו במצב מאוד מורכב מבחינת יוקר המחיה ומחירי הדיור. נדהמתי לראות את הקפיצה במחירים בחודשים האחרונים. צריך לנהל את האירוע בצורה ממלכתית ואחראית".

 נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון: ״אני מברך את שר האוצר אביגדור ליברמן – הצלחתך הצלחתנו, ואומר לו ולממשלה הנכנסת בכללותה: אני ובנק ישראל עומדים לרשותכם לטובת הייעוץ הכלכלי לממשלה ועל מנת לסייע בצורה הטובה ביותר למשק הישראלי, בדיוק כפי שנעשה עד כה. בראייה צופה פני עתיד, היציאה מהמשבר מחזירה אותנו להתמודדויות הכה חשובות העומדות בפני המשק: הגדלת הפריון, הקטנת אי-השוויון, והכנסת אוכלוסיות נוספות למעגל התעסוקה.

"למשק הישראלי יש פוטנציאל אדיר וזו הזדמנות פז לייצר התאמה למציאות החדשה שנוצרה בחלק ממקטעי הכלכלה והמשק, תוך התייחסות במקביל גם לסוגיית המימון של צעדי מדיניות שיינקטו״.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד: "אני מברך את שר האוצר אביגדור ליברמן, על כך שכבר ביום כניסתו לתפקיד חידש את מודל השיתוף בין הגורמים שמניעים את הכלכלה הישראלית. בניית האמון מחדש בין נציגי המעסיקים, ההסתדרות ושר האוצר נדרשת כדי להוציא את ישראל מהשיתוק הכלכלי שנכפה עליה, ולהזניק כאן תהליכים שתקועים כבר למעלה משנתיים.

"הנכונות של הצדדים לשתף פעולה תאפשר לחזק את התעשייה המקומית, לקדם את מעמד האדם העובד ולהעלות את רמת החיים בארץ. כמו שידענו לגלות אחריות ולרתום את המגזר הציבורי במשבר הקורונה, כך ההסתדרות תמשיך להיות שותפה מובילה לכל מהלך שיעזור לשקם את המשק ולשפר את השירות לאזרחי ישראל".

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ד״ר רון תומר: ״המעסיקים חיכו תקופה ארוכה להנהגה כלכלית, ושר האוצר לקח מנהיגות כבר ביומו הראשון בתפקיד. אנחנו נעמיד את כל הכוחות המקצועיים, הידע והקשר לחברות הגדולות במשק כדי לייצר תוכנית משותפת שתפנה את מצאי המובטלים למקצועות עם פריון ושכר גבוה״.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: "כניסתך לתפקיד היא בשורה ענקית עבורנו. כמי שמכיר אותך לאורך כל הדרך – מילה שלך זו מילה, וזו לא קלישאה. נשיאות המגזר העסקי תעשה כל שביכולתה על מנת לעבוד בשיתוף פעולה כאשר מילת המפתח היא יצירת ודאות לעסקים. המגזר העסקי חייב לדעת מהם אותם צעדים שנקבע יחד, לצד תקציב אחראי ורפורמות שיובילו להגדלת הפריון לחזרה לתעסוקה. הקמנו את מנהלת המעסיקים יחד עם ההסתדרות וזרוע העבודה ובתוך חודשיים הובלנו 6,000 הכשרות, וזו ההוכחה ששיתוף פעולה מוביל להצלחה. אני שם כתף ומתייצב, למענך, לטובת המגזר העסקי והמשק ולמען המדינה, יש הרבה מה לעשות ואנחנו נציג לך את זה באופן מסודר על מנת שנוכל יחד להציל את הכלכלה ולהחזיר את המשק לצמיחה".

כתיבת תגובה