לקראת הערב: פקקים בירושלים בשל מחאת החקלאים

"גם מחירי הביצים והירקות יעלו, וגם ייכנסו לארץ וירוסים וחומרי הדברה", אומרים החקלאים על הכוונה להחיל בחוק ההסדרים את רפורמת החקלאים • האשמה היא ברשתות השיווק, לא בנו, אומרים מובילי המאבק • הערב יעלו החקלאים לירושלים להפגין סמוך למוקד קבלת ההחלטות • יחלקו סחורה טרייה לעוברים ושבים

הפגנת החקלאים | חקלאי ישראל – מטה המאבק

היום, א', בשעה 17:00 ייצאו שיירות של רכבי חקלאים מלטרון לכיוון ירושלים להפגנה שתתקיים מול ישיבת הממשלה (מול בניין משרד החוץ), כנגד הרפורמה של משרדי החקלאות והאוצר תחת חוק ההסדרים.

החקלאים יחלקו תוצרת חינם – ההפגנה הגדולה צפויה להתחיל בשעה 19:00.

את מטה מאבק החקלאים מנהלים ראשי ההנהגה החקלאית – יו״ר נשיאות המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח, יו״ר מרכז השלטון האזורי, שי חג׳ג׳, מזכ״ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן ומזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר.

שי חג'ג' יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים: ״אנחנו מפגינים היום על עתיד מדינת ישראל. אנחנו בעד תחרות, ואנחנו לא חוששים מתחרות – תוצרת הארץ היא מהטעימות והאיכותיות בעולם. יחד עם זאת, יש לטפל בהפקרות פערי התיווך, ואנו דורשים תנאי פתיחה שווים והסכם משותף הוגן בחקיקה ראשית ולא הנחתה בחוק ההסדרים".

יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, עמית יפרח: "אנחנו מפגינים מול ישיבת הממשלה בירושלים כדי לשמור על החקלאות הישראלית – ממגדלי הביצים בצפון ועד לכלל מגדלי הפירות והירקות ברחבי הארץ.

"החלטת הממשלה לפתיחת ייבוא חופשי וביטול תכנון בביצים בחוק ההסדרים תפגע מעל לכל באזרחי ישראל, גם יכנסו לארץ פירות וירקות עם חומרי הדברה ווירוסים וגם לא ירדו המחירים כי בשוק ישלטו יבואנים .לא ניתן יד להרס של החקלאות הישראלית המסר שלנו ברור והמאבק יימשך עד שהממשלה תתעשת ותבין שחקלאות כחול לבן היא אינטרס לאומי".

יו"ר המגזר העסקי והתאחדות האיכרים, דובי אמיתי סיכם ואמר: "באנו לכאן למחות על רפורמה שמונחתת עלינו בחוק הסדרים שבינה ובין הורדת המחיר לצרכן אין דבר וחצי דבר. רשתות השיווק הן הקובעות הבלעדיות של המחיר ויעידו דוחות הרווח שלהן אשר מוכיחות כי מחלקת הפירות והירקות שלהן הן הרווחיות ביותר- בעוד הרווח התפעולי הממוצע ברשת היה 3.4%, הרווח במחלקת הפירות עמד על 14%.

"החקלאים אינם פוחדים מתחרות, אנחנו גאים בתוצרת האיכותית והטרייה שלנו – אנחנו רק דורשים הוגנות. משרדי האוצר והחקלאות הציגו רפורמה חד צדדית שמונחתת בחוק הסדרים, בלי לטפל בכל שרשרת הערך שמשפיעה על המחיר לצרכן ובלי להשוות את עלויות מחירי המים וכח העבודה לעלויות במדינות הייבוא, על מנת לאפשר לנו תחרות אמיתית על המדף. אנחנו נמשיך להילחם למען חקלאי העוטף וגבול הלבנון, גם במחיר של משבר קואליציוני".

תגובה אחת ל: "לקראת הערב: פקקים בירושלים בשל מחאת החקלאים"

  1. חייבים לעמוד לצד החקלאים! הם שומרים על הביטחון התזונתי של העם שלנו, נאבקים שנים בשחית הענף שלהם ולא עושים מזה רעש כמו כל סקטור אחר, הם תורמים לויסות מחירי השוק ואפילו דואגים שלי ולך יהיו שטחים פתוחים לאורך המדינה!
    חייבים לתמוך בחקלאים במאבק הצודק הזה – כי זה המאבק של כולנו!

כתיבת תגובה