מחיר הדלק יורד ב-2 אגורות לליטר

משרד האנרגיה הודיע על שינוי במחיר הדלק • בלילה הראשון של השנה האזרחית החדשה מחיר הדלק ירד ב-2 אגורות (בלבד) לליטר ויעמוד על 6.14 שקלים לתדלוק בשירות עצמי • וגם: למה זה עולה לנו כל כך הרבה?

תחנת דלק | צילום: יח"צ

תשכחו מתחנת הדלק בעשרים וארבע השעות הבאות ותחסכו כסף. קצת כסף. בחצות הלילה שבין שלישי לרביעי – בין 2019-2020, יעודכנו מחירי מוצרי הדלק הנמצאים בפיקוח והמחיר יורד ב-תחזיקו חזק – 2 אגורות לליטר. כלומר אם תיסעו על הטיפות האחרונות עד מחר בחצות הלילה, תחסכו על טנק מלא של 40 ליטר – 80 אגורות.

משרד האנרגיה מפרסם הודעה, כי המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת, לצרכן בתחנה בשירות עצמי (כולל מע"מ), לא יעלה על 6.14 ש"ח לליטר, ירידה של 2 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר (כולל מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

ואילו באילת – העיר ללא המע"מ – המחיר המרבי לליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת לצרכן בתחנה בשירות עצמי לא יעלה על 5.25 ש"ח לליטר, גם ירידה של 2 אגורות מחודש קודם. תוספת בעד שירות מלא תעמוד על 18 אגורות לליטר (ללא מע"מ), ללא שינוי מחודש קודם.

משרד האנרגיה בהודעתו, ממליץ בכל פה לא להיכנס ולתדלק בתחנה הראשונה שאתם פוגשים על הדרך, אלא להשוות מחירים ולבחור בתחנה הכדאית ביותר לצרכן. 'ביזנעס' מוסיף שכדאי גם לבדוק אם התחנה שומרת שבת. בסיום התדלוק תוסיפו את המשפט: "אני מתדלק כאן כי התחנה שומרת שבת", ובכך תוכלו לחזק את ידי שומרי השבת בארץ.

אם ממש מעניין אתכם, משרד האנרגיה מפרסם בשולי ההודעה את פירוט נוסחת המחיר לצרכן של ליטר דלק, או במילים אחרות, כמה באמת עולה ליטר בנזין.

המחיר הסופי של ליטר בנזין הוא 6.14 שקל. מחיר זה מורכב מארבעה פרמטרים. 'עלות המוצר' או מחיר שער בית זיקוק 1.62 שקל. זהו המחיר המירבי שבית הזיקוק מוכר לתחנות דלק. המחיר מתבסס על מחירים בינלאומיים של עסקאות שנעשו באגן הים התיכון.

הפרמטר השני הוא סל הוצאות השיווק, המכונה גם מרווח השיווק – 0.56 שקל. מחיר זה מורכב מכלל עלויות האספקה, בהן נושאות חברות הדלק, מבית הזיקוק ועד לרכב המתודלק. כגון: שכר, פחת, דמי שכירות, אחזקת התחנות, הובלות, הנהלה וכלליות.

פרמטר נוסף הלא הוא הבְּלוֹ 3.07 שקל. זה מס עקיף בסכום קבוע, שנקבע על ידי רשות המסים במשרד האוצר, עבור כל ליטר. החלק הרביעי של מחיר הדלק עובר גם הוא ישירות למדינה – המע"מ 0.89 שקל.

אם נציג את החלקים באחוזים. עלות המוצר 26%, מרווח השיווק 9%, בלו 50%, מע"מ 15%. כלומר 65% ממחיר הדלק עובר למדינה, אולם עסקים יכולים לקבל על חלק מהמחיר החזרים בתנאים מסוימים. לסיכום: אלמלא מוראה של מלכות, היינו קונים את הבנזין בשער בית הזיקוק, במחיר של שקל אחד ושישים ושתים אגורות בלבד וקורעים את הכבישים.

כתיבת תגובה