מיזוג בעולם הבלוקצ'יין: 'מיי אלה' מוזגה ל'טקטונה'

חברת הנכסים הדיגיטליים טקטונה מדווחת הבוקר על חתימת הסכם למיזוג של חברת המסחר המתקדם 'מיי אלה' של היזם גיא בן ארצי וצירופו להנהלת החברה • בן ארצי, ממייסדי חברת 'בנקור' יקבל 575 אלף מניות טקטונה בשווי 1.8 מיליון שקל לאחר שכל מניות 'מיי אלה' בשווי מוערך של כ-20 מיליון דולר, עברו לטקטונה • אחרי האופציות – שימומשו רק כאשר המניה תגיע לפי 6 משוויה כיום – בן ארצי, שישתכר בינתיים עשרת אלפים שקלים בחודש בלבד, יקבל בתמורה בסה"כ כ-8.7 מיליון דולר

יריב גילת, יו"ר טקטונה | צילום: יח"צ

חברת הנכסים הדיגיטליים טקטונה (Tectona, לשעבר וויטסמוק תוכנה) שפועלת בתעשיית הבלוקצ'יין והנכסים הדיגיטליים, מדווחת היום כי חתמה על הסכם החלפת מניות עם חברת MyElla, בבעלותו של היזם ומבכירי תעשיית הקריפטו גיא בן ארצי, שפיתחה ויישמה טכנולוגיות מסחר מתקדמות ומגוונות בתחום המטבעות הדיגיטליים, הכוללים רכישה ומכירה של מטבעות דיגיטליים בטכנולוגיית בלוקצ'יין.

לאחר השלמת העסקה, גיא בן ארצי יצטרף להנהלה הבכירה של טקטונה, בתפקיד ארכיטקט ראשי, ויהיה אחראי  על תחום ההשקעות האקטיבי בחברה, הכולל פעילות מסחר אלגוריתמי והפעלת נכסים דיגיטליים באסטרטגיות השקעה שונות. טקטונה כבר החלה בפעילות השקעה יחד עם בן ארצי ו-'מיי אלה', כאשר בחודש מרץ השנה הועברו לצורך פעילות המסחר 2 מיליון דולר.

במסגרת עסקת המיזוג, 100% ממניות 'מיי אלה', שמגיעה לעסקה ללא מזומנים או ללא חוב, יועברו לחברת טקטונה. על פי הערכת שווי ממעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי, שוויה של "מיי אלה' הוא 20.3 מיליון דולר.

בתמורה, טקטונה תקצה לבן ארצי 575 אלף מניות טקטונה, בשווי של כ-1.8 מיליון שקל. בנוסף, יוענקו לבן ארצי כ-6,950,000 אופציות אשר יהיו ניתנות למימוש רק לאחר שמחיר מנית החברה יגיע ל-10.24 ש"ח (יותר מפי 3 ממחיר המניה כיום) ו-6,9500,000 אופציות אשר יהיו ניתנות למימוש רק לאחר שמחיר מנית החברה יגיע ל-20.64 ש"ח (יותר מפי 6 ממחיר המניה כיום). בנוסף, משכורתו החודשית של גיא בן ארצי  תעמוד על 10,000 שקלים בלבד.

המניות שיוקצו מהוות 0.7% מהון החברה וכ-0.5% בדילול מלא והאופציות שיוקצו מהוות כ-13.0% בדילול מלא. בהתאם להערכת שווי נוספת אותה קיבלה טקטונה, סך שווי התמורה המוענק ע"י טקטונה לגיא בן ארצי בעסקה הוא כ-8.7 מיליון דולר (שווי האופציות הנ"ל ביחד עם המניות המונפקות).

גיא בן ארצי הוא מחלוצי תעשיית הקריפטו והבלוקצ'יין, עם ניסיון של 20 שנה כיזם הייטק ומעורבות של 10 שנים במיזמים בתחום הבלוקצ'יין. בן ארצי עומד מאחורי שורה של אקזיטים מרשימים בתחום ההייטק: ב-2009 מכרו גיא בן ארצי ואחותו גליה בן ארצי את החברה הראשונה שלהם, Mytopia, שנרכשה על ידי חברת 888, ובשנת 2012 ביצעו אקזיט שני, עם מכירת חברת Particle Code.

גיא בן ארצי | צילום: יח"צ

בשנת 2017 גיא וגליה בן ארצי הקימו, יחד עם שורה של מייסדים, את פרויקט בנקור (Bancor) שיצר פלטפורמה למסחר במטבעות דיגיטליים דרך מטבע מחבר, תוך יצירת 'עושה שוק אוטומטי ואת פרוטוקול ה-De-Fi הראשון בעולם, שהזניק את התעשייה. בנקור, בה שימש בן ארצי כמנכ"ל, גייסה בשנת 2017 באמצעות מימון המונים ב-ICO למעלה מ- 150 מיליון דולר, ושוויה היום עומד על כ-750 מיליון דולר. בן ארצי הוא ישראלי שגדל בסיליקון ואלי בארה"ב ולו תואר ראשון ביחסים בינ"ל ומדע המדינה ותואר שני במדיניות ציבורית מקולורדו קולג'.

יו"ר טקטונה, יריב גילת: "הצטרפותו של גיא בן ארצי לחברה הינה צעד חשוב לטקטונה. ניסיונו הרב של גיא בעולמות הבלוקצ׳יין יסייע לטקטונה במימוש החזון לקידום טכנולוגיית הבלוקצ׳יין והנכסים הדיגיטליים בישראל. כמו כן, המיזוג הצפוי עם My Ella יאפשר לטקטונה לממש את הטכנולוגיות והידע הנצבר בתחום המסחר המתקדם בנכסים דיגיטליים, לפיתוח מוצרי השקעה בתחום״.

מנכ"ל טקטונה, יוסי ברנע: "טקטונה ממשיכה לצמוח, להרחיב את היקפי הפעילות ולגייס את הכישרונות הבולטים בתעשיית הבלוקצ'יין. ההצטרפות של גיא בן ארצי מוסיפה לחברה רקע וניסיון עסקי, לצד הבנה מעמיקה וחזון ביחס להתפתחות עולם הנכסים הדיגיטליים".

גיא בן ארצי: "נרגש להצטרף לטקטונה ולהוביל את האסטרטגיה ותחום ההשקעות בחברה יחד עם היו"ר יריב גילת והמנכ"ל יוסי ברנע. תעשיית הבלוקצ'יין נמצאת כיום היכן שהאינטרנט נמצא בשנות ה-90, עם הזדמנויות רחבות וגדולות מכדי שנוכל להחמיץ אותן.  הצטרפתי לטקטונה כדי להוביל יחד עם חברי ההנהלה שינוי אמיתי בתעשיית הבלוקצ'יין הישראלית והבינ"ל, ומתוך מטרה להנגיש את עולם המטבעות הדיגיטליים בישראל, שיכולה וצריכה להפוך למובילה עולמית בתחום".

טקטונה היא החברה הציבורית הישראלית המובילה בתחום הקריפטו ותעשיית הבלוקצ'יין. לצד פעילות מסחר מתקדם במטבעות דיגיטליים, החברה פועלת להציג בקרוב מכשירים פיננסיים עבור משקיעים מוסדיים וכשירים שיאפשרו חשיפה לנכסי בסיס דיגיטליים ולתעשיית הבלוקצ'יין. בנוסף, החברה פועלת להקים קרן הון סיכון להשקעה במיזמים שונים העוסקים בתחום טכנולוגיות הבלוקצ'יין והמטבעות הדיגיטליים.

כתיבת תגובה