מיזמי פינוי בינוי יסובסדו מהכנסות הרשות להתחדשות עירונית

במתחמים שאין בהם כדאיות כלכלית, תציע המדינה ליזמים להגיש בקשות לכספי מדינה שיעבירו את המיזם לרווחיות | המטרה: הוצאה לפועל של מתחמי פינוי בינוי בשכונות מצוקה פריפריאליות | מודל כזה מנוסה בימים אלה בלוד וברחובות ובהמשך יורחב לכלל רחבי הפריפריה בארץ

שכונת קרית משה ברחובות | מקור הדמיה: עיריית רחובות

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מוציאה לפועל את מודל הקרקע המשלימה החדש בתקציב של מאות מיליוני שקלים, כפי שפורסם בסוף מאי. בימים הקרובים יפורסמו מכרזים ליזמי פינוי בינוי שיגישו הצעות למיזמי התחדשות עירונית שיזכו למימון מכספים שמקורם בשיווק קרקע משלימה בערים לוד ורחובות.

הפיילוט לתקצוב פרויקטים של פינוי בינוי בכספי השיווק של קרקעות עובר לשלב הסופי, לאחר שיווק קרקעות מוצלח בערים לוד ורחובות, אשר הכניס מאות מיליוני שקלים שישמשו כעת לסבסוד המיזמים.

 

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין: "התחדשות עירונית הינה חלק משמעותי בבנייה החדשה בישראל, והיא כבר היום מהווה נתח משמעותי מסך בניית הדירות החדשות שמגדילות את היצע הדיור בארץ. כל כלי נוסף שמפותח על ידינו ומרחיב את מעגלי ההתחדשות העירונית בתוך הרשויות ולכלל הרשויות הוא חשוב. ההחלטה משמעותה הפיכת הקרקע המשלימה מרעיון בלתי ישים לכלי שאנו רואים את תוצאותיו מתחילות להתגשם. נמשיך לקדם התחדשות עירונית ולהעמיק את פעילות זו היכן שהיא קיימת במטרה להפוך שכונות וותיקות למתקדמות ובטוחות יותר לטובת התושבים הוותיקים ודורשי הדיור החדשים".

מנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר: "המכרזים החדשים מייצרים כלי חדש ואפקטיבי בארגז הכלים של המדינה, שישמש כמנוף להתחדשות עירונית ביישובים בהם פעילות זו מחייבת סיוע בהשלמה כלכלית מצד המדינה, ואינה יכולה להתבסס על כוחות שוק בלבד. כלי זה מאפשר לראשונה שימוש בתקבולי קרקע מדינה, לטובת קידום התחדשות עירונית באתרים בהם אין היתכנות כלכלית, והוא מהווה הישג משמעותי עבור ההתחדשות העירונית בערים רבות שכיום מתקשות לקדם פעילות זו בתחומן. הפעלה מוצלחת של המנגנון החדש ברחובות, בלוד ובאשקלון, תאפשר להיערך ליישום של מודל זה באופן קבוע וארוך טווח".

כתיבת תגובה