מיכאל שיתף בהתרגשות: "תרמתי את אותיות שמי והתארסתי"

מיזם 'בספר חיים' בעיצומו. רשת הכוללים 'דרך אמונה' שייסד מרן שר התורה, מזכה את הציבור הרחב באפשרות לתרום פריטים בספר התורה שיכנס למעונו וכן עמודים, מילים ואותיות לע"נ הגר"ח קנייבסקי ולזכות בישועות שנודעו אודות תרומת ספר תורה. כפי שאירע בסיפור המפעים שהגיע אלינו למערכת.

מיכאל היה מהכשרונות הברוכים בישיבה בה למד בירושלים. ראשי הישיבה היו מתפעלים מסברותיו המחודדות ושמו הלך לפניו. אלא שלצד ההצלחה הרבה בלימודיו, בכל הנוגע למציאת הזיווג המתאים, דרכו צלחה פחות. שנים רבות אחר העת בה הגיע לפרקו לא זכה למצוא את השידוך שלו ובעוד חבריו לועד התארסו בזה אחר זה, הוא התקשה במציאת שותפה לחיים ונותר לבדו עם כאב הבדידות אשר מלווה כל מעוכב שידוך.

"המון דמעות נשפכו מצד אמא שלי", משתף בכנות. "אני הבכור במשפחה שלי וגם 'תקעתי' את שאר אחיי הקטנים שאיחרו את מועד התחלת השידוכים בגללי. כך שהקושי היה כפול פי כמה".

כ"ליטווק" ברמ"ח אבריו, מיכאל לא ניסה בעברו סגולות וכך גם באותה תקופה המשיך הוא את שגרת יומו הרגילה. קם בבוקר לתפילה, התנצח בלימוד בסדר א' עם החברותא והתפלל לה' למצוא את זיווגו במהרה.

יום אחד נתקל בעלון בו הוסבר על הסגולות הטמונות בתרומת ספר תורה והחל לעלעל בו מעט.

"הוזכרו שם עניינים נשגבים הכתובים על ידי גדולי הדורות. גם מי שאינו מאמין בסגולות לא יכול לזלזל בזה".

מה שצד את עיניו היו דברי רבינו ישעיהו מטיראני (בעל תוספות רי”ד) על כך שמרומז בכתובים, ש"כל מי שכתוב בספרו של הבורא, ינצל מהצרה בזכות היותו כתוב בספר".

"זה תפס אותי כי הוזכר שם מה שכתוב בספר דניאל “ובעת ההיא יעמוד מיכאל השר הגדול העומד על בני עמך, והיתה עת צרה אשר לא נהיתה מהיות גוי עד העת ההיא, ובעת ההיא ימלט עמך כל הנמצא כתוב בספר".

"הבנתי שיש עניין גדול בתרומת שם הבנאדם בספר התורה. אך מכיוון שאין את המילה מיכאל בתורה, קראתי כי ניתן לתרום את אותיות השם, אז תרמתי אותיות מ' י' כ' א' ל'. כך בפעולה סמלית נעשיתי שותף בכתיבת ספר תורה, שזהו כמובן עניין גדול לכשעצמו", מציין. "ראיתי בעלון הזה מן אות משמים. תרתי משמע".

אולם לדבריו הישועה לא הגיחה באופן מידי. "דווקא עברה מאז תקופה של יותר מחודש מאוד משמימה מבחינת הצעות חדשות", מפתיע. "אך כעבור זמן מה הוצעה לי הצעה שכבר עלתה מספר פעמים והצד השני חשב שזה לא מתאים. הפעם הם הסכימו להמשיך לפגישה".

"ישר כשנפגשתי איתה הבנתי שהיא המיועדת שלי, אבל לקח לי זמן להתבשל עם זה", משתף בהססנות המאפיינת פגישות של בחורים מבוגרים. "אבל ב"ה בסוף התארסתי בשעה טובה. השמחה במשפחה הייתה עצומה. אין כמעט דרך לתאר אותה. גם אחים שלי יצאו לאור זה לעולם השידוכים והסכר השתחרר…".

אלא שזה לא סוף הסיפור. כעבור זמן שיתף את העמותה לה תרם את האותיות הקדושות, בסיפור אשר אירע לו. היושב בצד השני של השפופרת לא האמין למשמע אוזניו. "הוא סיפר לי כי היום בו סגרתי את השידוך היה בדיוק היום בו הם סיימו את מלאכת כתיבת ספר התורה", מספר בהתרגשות רבה. "אין לי בכלל ספק כי זכות תרומת ספר התורה עמדה לצידי ברגעים אלה". מסכם.

במקביל לכך, ניתן להיות שותפים למיזם אדיר ולראות בעצמכם את הישועה לצרתכם: הכנסת ספר תורה למעונו הפרטי של הגר"ח קניבסקי, בחדר הידוע כמסוגל לישועות, על ידי רשת הכוללים "דרך אמונה". התעניינות עצומה נרשמה בקרב כלל החוגים במגזר החרדי והדתי, בארץ ובעולם ורבים כבר זכו לתרום עמודים ומילים וכן פריטים בספר התורה על מנת להנציח את זכר מרן שר התורה וכך לזכות בכל הישועות להן מסוגלת כתיבת ספר תורה, לזיווג, רפואה, הצלחה, פרנסה וכן עזרה בכל קושי.

כתיבת תגובה