ממשבר לצמיחה || אנשי העסקים חשפו: כך צלחנו משברים

כיצד תוכל הכלכלה הישראלית לחזור לעצמה? • אישים בולטים במשק הישראלי מספקים עצות בנושא • שקד: "הייתי מהנדסת מחשבים לא מוצלחת במיוחד; הגל עוד לפנינו. בחורף. צופה גל של פשיטות רגל, אבל השחור הוא זמני" • אבנר סטפק: "כל אחד צריך לחשוב קדימה לפני שישעבד את עצמו. מאמין שההייטק ייצר מיליארדרים חדשים, לא נכיר עוד טייקוני נדל"ן ומסחר קלאסיים" • אלי אלעזרא שהבהיר איך עובד שוק ההון בימי משבר: "השקעות? 100% בארץ ובפיזור הסיכונים"

גיל אורלי מראיין את אלי אלעזרא בכנס חירום כלכלי בזום - ממשבר לצמיחה

כנס חירום כלכלי שהתקיים ביום שישי האחרון ביוזמתו של המנטור הכלכלי גיל אורלי, התארחו ח"כ איילת שקד לשעבר שרת המשפטים, אבנר סטפק הבעלים וסגן היו"ר של בית ההשקעות מיטב, ואיש העסקים אלי אלעזרא כיצד צלחו משברים והעניקו תובנות על התמודדות העצמה אישית ופריצת דרך שחוו.

 הכנס עסק בחשיבה אחרת ויצירתית על המצב הכלכלי של משקי הבית. וסייע תוך מתן תקווה והשראה כיצד לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקים, הציג דרכים להתגוננות בפני המשבר הכלכלי אשר פוקד את מרבית משקי הבית בישראל. בכנס השתתפו באמצעות מערכת הזום מעל 1,000 גולשים בעלי עסקים קטנים ובינוניים, פרילנסרים, עצמאים ושכירים כאחד.

משתתפי הכנס נתנו דוגמאות מניסיונם האישי והציעו דרכים כיצד לעבור ממצב התדרדרות כלכלית להבנה וקריאה נכונה של מפת ההזדמנויות הפיננסיות והאפשרויות להתפתחות אישית ומכאן לקחת את השליטה, לתכנן נכון את כלכלת משק הבית ולפתח וליצור לעצמנו משאבים כלכליים עצמאיים.

לשבור את תקרות הזכוכית

ח"כ איילת שקד שיתפה בסיפורה האישי – סיפור מעורר השראה על מעבר מתחום עיסוק כמהנדסת מחשבים "לא מוצלחת במיוחד" לדבריה לתחום הפוליטיקה תוך תמיכה מלאה של הבעל והמשפחה והתמודדות עם חציית תקרות זכוכית עד להצלחה בדרך של עבודה קשה ומפרכת.

עוד התייחסה ח"כ שקד למשבר הקורונה: "הרע ביותר עוד לפנינו, בחורף, לא מדובר כאן במשהו של זבנג וגמרנו. זה ילווה אותנו לפחות עוד שנה. הדבר פגע בענפים רבים בעסקים ואני צופה גל של פשיטות רגל בסוף השנה ושנה הבאה."

"משברים הם חלק מהחיים שלנו וצריך לדעת לנהל כדי לצלוח המשבר. כשנמצאים במשבר צריך לדעת לנהל אותו וגם לדעת שמשבר בסופו של דבר חולף. אני רואה את בעלי העסקים והעצמאים ומרגיש האת הזעם על הממשלה שלא טיפלה במשבר. מי שקרס לחלוטין אני מציעה לו לא להתחפר פנימה אלא לנסות להמציא את עצמו מחדש, לתכנן ולהיות לוגי ולדעת מה אפשרויות בדיוק. כדי לעבור את זה צריך עבודה קשה, להשקיע ולהיות חרוץ, לדעת במה אתה טוב, שתהיה לך בערה פנימית לעיסוק שלך ולבנות תוכנית פעולה רציונלית."

את דבריה חתמה בטיפ: "לדעת שמשבר זה זמני, שחור זה זמני – ומכל משבר אפשר לצאת".

אל תשעבדו את העתיד

אבנר סטפק סגן היו"ר של בית ההשקעות "מיטב" – סיפר כיצד פועל שוק ההון במשבר הגדול בתולדות המדינה, ונתן את חמשת הדברים שחייבים לעשות כדי להגן על ההשקעות והפנסיה. הוא הסביר מה הזדמנויות הענק שבשוק עכשיו.

"צריך לעשות סדר בקריירה ובתעסוקה. האבטלה גבוהה כעת אבל היא תרד וזה ייקח זמן וזה מדאיג מאד. גם הסיוע שניתן לעצמאים יש פער גדול מאד בין ההכרזה למימוש בפועל. למדינה יש כסף לתת והיא יכולה לתת ואני מאמין כי נמשיך לראות הזרמת כספים למשק. האמריקניזציה של המשק מואצת ואנחנו נמצאים כרגע בסוג של מינוף".

עוד אמר סטפק: "אני צופה גל של פשיטות רגל, כבר היום יש בעלי עסקים שעובדים בתצורה של הנשמה מלאכותית וזה קשה. אני מאמין באנשים וחושב שכל אחד צריך לעשות חשבון בתחומו ולחשוב טוב טוב קדימה לפני שהוא משעבד את העתיד שלו. לפעמים זה הדבר הנכון לעשות – להסתכל למציאות בעיניים ולסגור עסק".

באשר להייטק אמר סטפק, כי הוא "צופה שתעשיית ההייטק תפתח לנו את התנועה קדימה ותסייע לקידום המשק והיא זו שתייצר את המיליארדרים החדשים. לא מאמין שיהיו עוד טייקוני נדל"ן ומסחר קלאסיים כפי שהכרנו אותם בעבר".

תשקיעו בארץ בלבד

 איש העסקים אלי אלעזרא, מבעלי חברת הביטוח הכשרה ואלבר,  סיפר את סיפורו האישי המרתק כיצד עשה את צעדיו משכונת העוני בה גדל להיותו אחד להיות בעל שליטה בחברות ציבוריות ואחד מ- 500 האנשים העשירים בישראל, הוא סיפר כיצד נחישות בניית אסטרטגיה לטווח ארוך והתמדה סייעו לו מתחילת הדרך, החל מהכשרה ורכישת ידע ועד לרכישת החברות הגדולות בסכומי עתק שבהם רכש שליטה בלעדית.

אלעזרא חלק ממשנתו הסדורה ואמר: "אדם חייב שיהיה לו חזון. לדעת איפה הוא רוצה להיות. אנשים מדלגים על השלב הזה ורצים לעסקה חדשה ומגייסים משאבים. אני אומר אל תרוצו, תסמנו את הדברים ותהיו בסביבה, תלמדו את העבודה מלמטה ורק אז תתקדמו לעסקה. "תפיסת העולם שלי היא בואו ניתן הזדמנות לאלו שאפשר לקדם אותם. לסמן את המטרה ולהתחיל לצעוד אליה."

עוד הוסיף כי "ההשראה שלי לקוחה ממסורת ישראל ומדברת על פיזור הסיכונים. גמישות וכריות בטחון בלי ללכת על הקצה, ולהיות קרוב לנכסים – הכל 100% במדינת ישראל. "

גיל אורלי, מנכ"ל יבולים מנטור ומומחה לכלכלת המשפחה וניהול משברים שיזם והנחה את הכנס סיפר את סיפורו והציע דרכים להעצמה אישית כולל פיתוח יכולות כישורים ומקורות הכנסה נוספים תוך השקעה ב"השכלה פיננסית" וניהול עצמי של כישורי יזמות השקעות ויצירת נכסים שיניבו הכנסות נוספות.

גיל מציע מגוון של הדרכות באתר האינטרנט שלו לטובת שיקום כלכלת המשפחה וחזרה למעגל התעסוקה.

להקלטה של הכנס: https://www.youtube.com/watch?v=shx1MQOVStA&feature=emb_title

כתיבת תגובה