מענק העבודה של השנה הקודמת יוקדם לרגל החגים

רשות המיסים ומשרד האוצר החליטו להקדים את תשלומי מענק העבודה לשנה הקודמת בשבועיים וחצי מהמועד הקבוע בחוק. בנוסף, לקראת ראש השנה, חתם שר האוצר על צו המגדיל את מכסות ייבוא הדבש הפטורות ממכס

דבש ישראלי במפעל 'יד מרדכי'. צילום: ChameleonsEye | שארסטוק

שר האוצר חה"כ משה כחלון (כולנו) ומנהל רשות המסים משה אשר, הודיעו היום (ה) כי התשלום השני של מענק עבודה עבור שנת המס הקודמת (2015), בסכום כולל של כ-90 מיליון שקל יוקדם ויועבר לחשבונות הבנק של הזכאים ביום רביעי ה-28 בספטמבר, כשבועיים וחצי לפני המועד הקבוע בחוק, זאת כדי לאפשר לשכירים הזכאים להיעזר בכספי המענק לקראת ראש השנה וחגי תשרי.

למענק עבודה עבור שנת המס הקודמת זכאים שכירים ועצמאים שבשנה זו מלאו להם 23 והיה להם לפחות ילד אחד שטרם מלאו לו 19. וכן, שכירים ועצמאים ללא ילדים ובלבד שמלאו להם 55 בשנה הקודמת. ההכנסה החודשית הממוצעת בשנת 2015 של העומדים בכל תנאי הזכאות צריכה להיות גבוהה מ-2,050 ונמוכה מ-6,660 שקלים.

יצוין כי, בעקבות שינויי חקיקה שעברו במהלך השנה האחרונה, ובאופן חד-פעמי, עצמאים הזכאים למענק עבודה בגין שנת 2015 יקבלו את מלוא המענק בפעימה אחת בינואר הקרוב. החל מהשנה הנוכחית ישולם המענק לעצמאים במועדים זהים למועדים בהם הוא משולם לשכירים.

בתוך כך הודיעה רשות המיסים כי לקראת ראש השנה, חתם שר האוצר על צו המגדיל את המכסה לייבוא דבש מכל העולם בפטור ממכס. הצו נדרש לאור הערכות כי צפוי מחסור בדבש בשוק המקומי, ותקפו יחול עד סוף השנה האזרחית.

עם החתימה על הצו, גדלה כמות הדבש המיובאת בפטור ממכס מ-600 טון ל-1,300 טון, הן באריזות קטנות לצרכנים פרטיים והן באריזות גדולות המיועדות לתעשייה. יצוין כי בעקבות החתימה על הצו, שתואם בין רשות המסים לבין משרד החקלאות, לא צפוי אובדן הכנסות למדינה.

כתיבת תגובה