מתווה הסיוע למשפחות אסון מירון יובא לאישור הממשלה

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער יביאו לאישור הממשלה את מתווה הסיוע למשפחות הרוגי אסון מירון | חצי מיליון שקלים יוקצו מיידית לכל משפחה, וכאשר יסתיים הבירור המשפטי מי הגורם המפצה סכומים אלו יקוזזו ויוחזרו למדינה | הצעת המחליטים שתגיע לממשלה היא החלופה להצעת החוק לפיצוי הנפגעים שנדחתה בוועדת השרים לפני שלשה שבועות

השר מתן כהנא ואנשי המקומות הקדושים בסיור במירון לאחר לקחי אסון מירון תשפ''א | צילום: דוד כהן, פלאש 90

שר האוצר אביגדור ליברמן ושר המשפטים גדעון סער סיכמו על מתווה סיוע למשפחות 45 הרוגי האסון בהר מירון. המתווה יובא לאישור הממשלה.

במסגרת המתווה מוצע להעניק סכום של כ-500 אלף שקלים למשפחה כסיוע ראשוני. ככל שיתקיימו הליכים משפטיים, יקוזזו סכומים אלו מהסכומים שיפוצו המשפחות, כשקבע מי יהיה הגורם המפצה.

כזכור, לפני שלשה שבועות דחתה ועדת השרים לענייני חקיקה את הצעת החוק הפרטית של ח"כ יעקב אשר לפיצוי מיידי למשפחות נפגעי אסון מירון – לכאורה בשל העובדה שההצעה הוגשה ע"י חבר האופוזיציה – כאשר שר המשפטים גדעון סער הגיע להסכמות עם ח"כ אשר לכך שהמתווה יוגש לאישור הממשלה בתיאום עם שר האוצר.

לאחר מכן, גובשה ההצעה על ידי מנכ"ל משרד המשפטים, עו"ד ערן דוידי, וזכתה לאישור החשב הכללי באוצר, יהלי רוטנברג והגורמים המשפטיים במשרדי האוצר והמשפטים.

שר האוצר אביגדור ליברמן אמר היום כי "האסון שאירע במירון הוא בסדר גודל לאומי ואת תחושת האובדן והכאב הקשים חוות קודם כל המשפחות ואיתן כל מדינת ישראל. מתווה הסיוע הכלכלי שגיבשנו למשפחות הכרחי וחשוב, זאת בנוסף לקמת ועדת החקירה הממלכתית שמבצעת את עבודתה גם בימים אלה. את הכאב לא ניתן לבטל ואת הקורבנות לצערנו לא ניתן להשיב אך נעשה כל שביכולתנו לתת את המענה המקסימלי למען המשפחות ונפעל בכל אמצעי הזהירות בכדי למנוע את האסון הבא".

הריסת גשר דב – במקום בו אירע אסון מירון | צילום: דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין

שר המשפטים גדעון סער: "האובדן העצום שחוות 45 משפחות בישראל וביהדות התפוצות אינו בר פיצוי. המעט שיכולה לעשות הממשלה היא לדאוג שהמקרה לא יחזור על עצמו ולסייע כלכלית למשפחות שנפגעו. המתווה שהנחנו היום על שולחן הממשלה נותן סיוע מיידי באופן המקל, עד כמה שניתן, על המשפחות".

תכנון מחדש

בתוך כך, השבוע אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה צפון, בראשותו של אורי אילן, תכנית מתאר לאתר מתחם הרשב"י. התכנית כוללת תכנון מחודש לכל מתחם קבר הרשב"י וסביבתו בשטח היקפי של 216 דונם.

לפי תכנית המתאר יתבצעו שינויים, הריסת מבנים בלתי חוקיים (שכבר החלה על ידי הרשות לאכיפה במקרקעין) וייקבעו אלו שימושים מותרים בקרקע, לצד הנחיות והוראות לפיתוח המתחם. דגש ניתן גם על מיקומי כוחות הביטחון וההצלה במתחם הציון.

לצד זאת מאשרת התכנית בניית 250 חדרי מלון התואמים את התכנית הוותיקה שאושרה בעבר, ועוד 84 יח"ד דיור במסגרת התכנית לישיבה שפועלת בתוך המתחם, כ-8,300 מ"ר למבני ושטחי ציבור וכ-300 מ"ר בלבד יוקצו למסחר.

כתיבת תגובה