מתחילת 2021: עלייה של כ-136% ביבוא יהלומי גלם

סיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה בענף היהלומים מגלה: צמיחה ביבוא ויצוא יהלומים מאז תחילת שנת 2021 | יבוא היהלומים המלוטשים נטו עלה בכ-120% | ובכמה הסתכם הסחר ביהלומים עם איחוד האמירויות?

בורסת היהלומים | צילום: מרים אלסטר פלאש 90

מסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של השנה שפרסם הפיקוח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה ניתן לראות כי מדובר בתקופת צמיחה בכל הקשור ליבוא ויצוא היהלומים הישראלי, שנמשכת מאז הרבעון האחרון של שנת 2020, עם עליות משמעותיות בכל ארבע קטגוריות הסחר המרכזיות בתקופה זו.

בסה"כ בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.47 מיליארד דולרים, עלייה של כ- 136% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש ספטמבר נרשמה ירידה של כ- 13% לעומת חודש ספטמבר 2020). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ- 1.34 מיליארד דולרים, עלייה של כ-160% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 84% לעומת חודש ספטמבר אשתקד).

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה עמד על סך של כ-2.1 מיליארד דולרים, עלייה של כ-120% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר נרשמה עלייה של כ- 38% לעומת ספטמבר אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ- 2.57 מיליארד דולרים, נרשמה עלייה של כ- 49% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2020 (כשבחודש ספטמבר 2021 נרשמה ירידה של כ- 41% לעומת ספטמבר אשתקד).

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-21.3 מיליוני דולרים, שמהווים כ-12% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל בספטמבר. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ-19.2 מיליוני דולרים, שמהווים כ-22.5% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל בספטמבר.

אופיר גור, מנהל מינהל יהלומים, אבני חן ותכשיטים והמפקח על היהלומים במשרד הכלכלה והתעשייה: "למרות מיעוט ימי העבודה בחודש ספטמבר האחרון, עקב החגים, מה שהשפיע על הנתונים המעורבים לחודש זה, ניתן לראות כי בסיכום של שלושת הרבעונים הראשונים של השנה, ענף היהלומים הישראלי עובר תקופה חיובית ביותר. התעשייה הישראלית ממשיכה ליהנות מהראלי שעובר ענף היהלומים העולמי ונכון לעכשיו, עקב סיום החגים ודעיכת הגל הרביעי בארץ, יש סיבות טובות להאמין שהמגמה תימשך לכל הפחות עד סוף השנה".

כתיבת תגובה