סוכם: קצובת דמי ההבראה תעודכן ל-400 שקלים ליום

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי סיכמו על העלאת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי | לפי ההסכם, תעודכן קצובת דמי ההבראה לעובדים ל-400 שקל ליום לעומת 378 שקל לכלל המשק כיום, תוספת שיכולה להגיע ל-220 שקל לעובד | בפנייה לממונה הראשית על יחסי עבודה מבקשים הצדדים להרחיב את ההסכם לכלל המשק, כך שיחול על כלל העובדים והמעסיקים

אילוסטרציה: DR Travel Photo and Video, Laura Pashkevich | שאטרסטוק

ההסתדרות ונשיאות המגזר העסקי חתמו על הסכם קיבוצי כללי ולפיו תעודכן קצובת דמי ההבראה לעובדים במגזר הפרטי ל-400 שקל ליום, לעומת 378 שקל לכלל המשק כיום. מדובר בתוספת שיכולה להגיע עד 220 שקל לעובד, כשבין 2 ל-3 מיליון עובדים במשק עשויים ליהנות מההעלאה.

בפנייה לממונה הראשית על יחסי עבודה, עו"ד רבקה ורבנר, מבקשים הצדדים כי שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי תרחיב את ההסכם בצו הרחבה כך שיחול על כלל העובדים והמעסיקים במשק, וזאת בין היתר לאור העלייה החדה במדד ובשיעור האינפלציה.

בפנייה נכתב גם כי מאחר שמדובר בעדכון תקופתי קבוע המתבצע אחת לשנה, ומתבסס על מנגנון מוסכם לפיו קצובת דמי ההבראה מתעדכנת בהתאם לשינוי במדד המחירים לצרכן, אין בתקופת הבחירות כדי לעכב או למנוע את הרחבת ההסכם.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם וקורא לשרת הכלכלה לחתום במהרה כדי להרחיבו לכלל העובדים והמעסיקים. אני מודה לדובי אמיתי על שיתוף הפעולה. יחד נפעל, במיוחד בתקופה זו, בעוד שורה של נושאים כדי לחזק אוכלוסיות מוחלשות ואת האדם העובד במשק".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי: ״במציאות הכלכלית הנוכחית, בראי מארג יחסי העבודה הקיבוציים בישראל, הרחבתו של ההסכם הקיבוצי המעדכן את תעריף דמי ההבראה – משמעותה ודאות ויציבות בקרב ציבור המעסיקים״.

כתיבת תגובה