סופסוף: כלי שיט העוגנים בישראל יחויבו לתקנות זיהום אוויר חדשות

שומרים על אוויר נקי וחופי ים נקיים ובטוחים לרחצה: אושר נוסח תקנות של משרד התחבורה שנועדו לצמצם זיהום אוויר מכלי שיט העוגנים בנמלי ישראל ובים | אישור התקנות לצמצום זיהום האוויר של כלי שיט מצטרף לשורה של תקנות נוספות שנועדו למצב את מעמדה של ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם בכל הנוגע לשמירה על הסביבה ומניעת זיהום הים

נמל חיפה | צילום אילוסטרציה: StockStudio

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אמש את נוסח התקנות של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים שנועדו לצמצם באופן משמעותי את זיהום האוויר הנפלט מכלי שייט העוגנים במימי החופים ובאזור הימי של מדינת ישראל.

בכך מצטרפת ישראל למדינות רבות באירופה ובעולם שאימצו את התקינה האירופית והאמנה הבין לאומית (MARPOL) הקובעת מגבלות מחמירות על רמות הפליטה של כלי שיט העוגנים בנמלי ישראל במטרה למנוע את זיהום הים.

התקנות שהוגשו על ידי שרת התחבורה מרב מיכאלי גובשו על ידי רשות הספנות והנמלים (רספ"ן) במשרד התחבורה. התקנות עוסקות בהפחתת תכולת גופרית בדלק הימי ובכלי שיט הרתוקים לרציפים. מדובר בצעד נוסף של משרד התחבורה הננקט במסגרת המאמצים להגנה על הסביבה ועל בריאות הציבור.

אישור התקנות לצמצום זיהום האוויר של כלי שיט מצטרף לשורה של תקנות נוספות הנידונות בשבועות האחרונים בוועדת הכלכלה של הכנסת שנועדו למצב את מעמדה של ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם בכל הנוגע לשמירה על הסביבה ומניעת זיהום הים.

לפני כחצי שנה אישרה הכנסת תקנות של משרד התחבורה שנועדו לצמצם באופן דרסטי את היקף האשפה המושלכת מכלי שייט לים. מדובר בהשלכת פסולת אורגנית ושאינה אורגנית בחופים ובים. התקנות קובעות סנקציות וצעדי ענישה חמודים למפרים אותן.

 

שרת התחבורה מרב מיכאלי: "מברכת על הצטרפותה של מדינת ישראל לשורת מדינות מסביב לעולם שהבינו שתחבורה טובה היא תחבורה ירוקה, שמטיבה עם הסביבה כולה. התקנות שאושרו היום הינן תקנות חשובות ומשמעותיות שנועדו למנוע נזק בלתי הפיך לסביבתנו ולשמור על חופי הים שלנו נקיים ובטוחים לרחצה. משרד התחבורה בראשותי ימשיך לפעול לטובת תחבורה נקייה בים וביבשה".

כתיבת תגובה