סימנט רוכשת את פעילות יבואנית לוחות הגבס הגדולה בישראל

תשלם 6.7 מיליון ש"ח עבור 70% מפעילות היבואנית 'אונת פאן' | שוק לוחות הגבס בישראל נאמד בכחצי מיליארד ש"ח בשנה והשוק המקומי נשלט ע"י אורבונד וטמבור המחזיקות בנתח של כ-80% מהשוק | איל הכט, מנכ"ל סימנט: "צעד נוסף במהפכה הצרכנית שנועדה לפתוח את שוק חומרי הבניה לתחרות

איל הכט, מנכ"ל סימנט | צילום: יח"צ

סימנט, מקבוצת תעשיות מספנות ישראל, מרחיבה את פעילותה בתחום חומרי הבניה ורוכשת פעילות נוספת בתחום.

תעשיות מספנות ישראל, בשליטת שלמי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב ובניהולו של צביקה שכטרמן, דיווחה היום כי סימנט תרכוש 70% מפעילות יבואנית לוחות הגבס הגדולה בישראל, אונת פאן, תמורת 6.7 מיליון ש"ח. רכישה זו מצטרפת לרכישת פעילות נוספת בתחום מוצרי הבניה שהשלימה סימנט לאחרונה – פעילות יצרנית הדבקים קשת פרימה. בחברה אומרים כי מדובר בצעד נוסף אותו היא מובילה בפתיחת שוק חומרי הבניה לתחרות.

שוק לוחות הגבס בישראל נאמד בחצי מיליארד ש"ח ומדי שנה נמכרים בישראל כ-36 מיליון מ"ר של לוחות. השוק המקומי נשלט ע"י אורבונד וטמבור המחזיקות בנתח של כ-80% מהשוק. כ-20% נוספים מיובאים ע"י מספר יבואנים קטנים וע"י היבואנית המרכזית – אונת פאן.  החברה הוקמה ע"י אחמד עותמן ובניו, להם נסיון של למעלה מ-20 שנה בתחום הייבוא והסחר. בנוסף ללוחות גבס, אונת פאן מייבאת גם בלוקים לבנים (גז בטון). לחברה זיכיון ייבוא בלעדי לישראל ממפעל של תאגיד אונת פאן בטורקיה, הנחשב לאחד המפעלים המתקדמים בעולם בתחום לוחות הגבס והפועל בטכנולוגיה גרמנית. 

על פי ההסכם, פעילות אונת פאן תמוזג לתוך חברה ייעודית שתתמקד בפעילות בתחומי גבס ובלוקים. סימנט תחזיק ב-70% ממניות החברה והיתרה תוחזק על ידי אחמד עותמן ובניו. על פי הדיווח, בכוונת סימנט להרחיב את פעילותה לייבוא, שיווק ומכירה של גבס ומוצריו, בלוקים מסוג גז-בטון ומוצרים נלווים, בהתאם לאסטרטגיה העסקית של החברה,  וכן להמשיך ולפתח את סל השירותים והמוצרים בתחום מוצרי הבניה והצעת מארג פתרונות מקיף ומגוון ללקוחותיה. 

סימנט, בניהולו  של איל הכט, החלה לפעול בשנת 2016 על רקע החלטת ממשלת ישראל לפתוח את שוק המלט לתחרות, אחרי עשרות שנים של שליטה מונופוליסטית. הקמתה של סימנט הובילה למהפכה של ממש בענף המלט בישראל. כתוצאה מכך, נרשמה בישראל ירידת מחירי מלט ובטון בשיעור של עשרות אחוזים. הורדת מחירי המלט והבטון תרמה להפחתת עלויות בענפי הדיור והתשתיות, להקמת עשרות מפעלי בטון חדשים ואפשרה לקבלנים קטנים ליהנות ממחירים שהיו שמורים בעבר רק לקבלנים הגדולים.  החברה מחזיקה כיום בנתח של למעלה מ-15% משוק המלט בישראל העומד על כ-10 מיליון טונות בשנה.  

 

במהלך השנתיים האחרונות הרחיבה סימנט את פעילותה ונכנסה לפעילות אסטרטגית גם בתחום חומרי הבניה המשלימים. החברה הקימה, יחד עם חברת הסטארט־אפ Beyon3D,  מפעל הראשון לייצור מוצרי בטון, אריחים וחיפויים על ידי רובוט חדשני. בנוסף, לפני כחודשיים השלימה החברה את רכישת פעילות חברת קשת פרימה, מהיצרניות הפרטיות הגדולות בישראל של חומרי גמר, דבקים ואבקות בתחום הבניה. עבור הרכישה שילמה סימנט  כ-90 מיליון ש"ח.  מעבר לכך, החברה בוחנת כניסה לפעילות בתחום ייבוא טיח גבס, תחום העומד על כ-200 מיליון ש"ח בשנה, ולהתחיל לייבא מלט לבן כמוצר משלים. עם השלמת העסקה עם אונת פאן, בכוונת סימנט להקים שלושה מרכזים לוגיסטיים שישרתו את לקוחות החברה ברחבי הארץ: במפרץ חיפה, בניצני עוז ומרכז נוסף בדרום.

איל הכט, מנכ"ל סימנט: "סימנט ממשיכה להוביל את המהפכה הצרכנית  שהחלה בפתיחת שוק המלט לתחרות ולהורדת מחירים. בכוונתנו להמשיך להתרחב ולהציע מגוון רחב של מוצרים ופתרונות לענף הבניה בישראל. זאת תוך שילוב היתרונות הטמונים בנמל מספנות ישראל ובצי האוניות של החברה, יחד עם  היכולות הלוגיסטיות והגב הכלכלי של הקבוצה המאפשר מימון עסקאות בתחום".  

כתיבת תגובה