עסקני הדיור למפלגות החרדיות: "קחו את תיק השיכון"

הרב מרדכי רוטנברג, נציג ועדת הדיור החסידית טוען: "בימים כאלה של מו"מ קואליציוני והבנת המצוקה של הדיור החרדי, הצפיפות בבתים וכדו', לא יימלט שתיק השיכון יהיה בידיים של נציג חרדי" • "אם לא כשר המחזיק בתיק, אזי באמצעות בעל סמכות כמנכ"ל או כסגן שר" • "הציבור זקוק למענה. על המפלגות החרדיות להבין שנגיף הדיור לא חמור פחות מנגיף הקורונה" • נשמע חמור? ההסבר בפנים

הג"ר מרדכי רוטנברג | צילום: ביזנעס

עסקני הדיור החרדי טוענים: הסירוב של המפלגות החרדיות לקחת את הבינוי והשיכון יעלה לכולנו ביוקר. לדברי הרב מרדכי רוטנברג, חבר וועדת הדיור החסידית, "בתקופה של ערב פסח לצד מצב החירום בעקבות הקורונה יש מצב חירום של נגיף הדיור. ולא, לא רק בגלל הצפיפות שגורמת להדבקה ולתחלואה גבוהה יותר. גם, אך לא רק. 

"לפני מספר חודשים קיימנו פאנל של עסקני הדיור שהתבטאו בו כל הנוכחים כי נגיף הדיור יותר גרוע מגזירת הגיוס, ייתכן שהוא זהה, מטאפורית, לקורונה.

הנוכחים תיארו החזרי משכנתה גבוהים של זוגות צעירים שלא משיגים דירות במחיר שפוי. התוצאה: "האברכים סוגרים את הגמרא, והולכים לחפש עבודה מכל הבא ליד, והרבה לא עומדים בפיתויי החיים ולא נשמר הרבה ממה שהתחנכו בישיבות, ולדאבונינו רבים חללים הפילה".

"אם כך", אומר הרב רוטנברג, "הקורונה בא להרוג את הגופים, וכאן יש נגיף שאינו פיקוח נפש במובנה הפשוט, אך עלול לגרום להרס הרוחניות והנשמה!"

זאת, כמובן, לדבריו, לצד הקושי הכלכלי למשפחה חרדית מרובת ילדים, שיוקר הדיור יוצר עבורה בעיות בשידוכים, בשלום בית וכו'. 

הרב רוטנברג טוען, כי אלה הן הסיבות העיקריות שאיחדו עסקנים מסורים מקהילות דגל התורה ואגודת ישראל וגם מבני היישוב הישן להתנדב יחד כתף לצד כתף במציאת פתרונים לכלל הציבור. "נכון שגם בין חברי הועדה יש חילוקי דעות קלים, אבל הצד השווה של כולנו לקדם כל פתרון באשר הוא, מכסיף בדרום ושפיר הקרובה למרכז והר יונה שבצפון; פתרון שיהיה בו בשורה אמיתית לדירות חדשות מ 600,000 ₪. 

"המצוקה כל כך קשה, כולם יודעים שחוץ מנגיף הקרונה, נגיף הדיור אינו קל, ולכן גם בימים אלו אנו מתאמצים לזעוק ולהתריע: בעת מו"מ קואליציוני, זה הזמן לזעוק מול נבחרי הציבור, כי עליהם לתת את הדעת על ציבור הבוחרים, להגשים את משאלתם הפשוטה: היו שליחים שלנו בהסכמים נכונים מול ראש הממשלה.

בימים כאלה, לא יימלט שתיק השיכון יהיה בידיים של נציג חרדי, ואם לא כשר המחזיק בתיק, אזי באמצעות בעל סמכות (כמו המנכ"ל לשעבר, הרב מאיר שלמה גרינברג, לפני שניים וחצי עשורים ויותר) או כסגן שר. הציבור זקוק למענה, יש לבקש את תיק השיכון לשר מטעם המפלגות החרדיות או למצער בסגנות או במנכ"לות – אדם שייתן מענה לציבור שלנו המקופח מכל פינה".

4 תגובות ל: "עסקני הדיור למפלגות החרדיות: "קחו את תיק השיכון""

  1. הפתרון היחיד למצוקת הדיור בטווח המיידי הינו התיישבות בשכונות בפריפריה.

  2. מה יעזור התיק אם קדנציה הבאה תיק השיכון יעבור לידיים אחרות בקואליציה או יותר גרוע לשמאל ???
    הרי לוקח במקרה הטוב כעשר שנים מהמחשבה והתכנון הראשונים עד המפתח ???
    הפיתרון להגיע למקומות קיימים ששמה רוצים אותנו כמו הר יונה או מתיישבים בהתיישבויות השונות ביהודה ושומרון.

  3. חזק ביותר – שר השיכון ליצמן
    שהוא במדניות בניית מיליוני דירות וכולל ערים ושכונות לחרדים

  4. מעניין מי מינה את הרב רוטנברג לנציג יו"ר ועדת הדיור החסידית? לא סותר את הפעילות המבורכת שלו שבוודאי היא לשם שמים וללא אינטרסים.

כתיבת תגובה