ערב היסטורי לעולם הקריפטו: בורסת קוינבייס תונפק בנאסד"ק

מהפסדים של עשרות מיליונים לרווחיות של כשני מיליארד: בורסת הקוינבייס שתונפק הערב עושה היסטוריה לעולם המטבעות הקריפטוגרפיים • מחירה ההתחלתי של מניית בורסת הקריפטו נקבע על 250 דולר, המשקף לה שווי התחלתי של 65.3 מיליארד דולר • ערב ההנפקה, הביטקוין שובר את שיא השיאים: המטבע נסחר מעל ל-63 אלף דולר

ביטקוין בעלייה | צילום: shutterstock

מטבע הביטקוין עומד לקבל גושפנקא נוספת. היום יוצאת לדרך הנפקת הענק של בורסת קוינבייס בנאסד"ק, מחירה ההתחלתי של מניית בורסת הקריפטו נקבע על 250 דולר, המשקף לה שווי התחלתי של 65.3 מיליארד דולר. הערכה בשווקים היא כי לאחר שיחל המסחר במניה שוויה של החברה יזנק.

כיום, בורסת קוינבייס למסחר במטבעות דיגיטליים, היא בורסת הקריפטו הגדולה בעולם. היא נוסדה ב-2012 יש לה כ-56 מיליון משתמשים, כ-1,200 עובדים בכמה מדינות ועל פי הפרסומים היא גייסה עד כה כ-540 מיליון דולר. הנפקת קוינבייס תתרחש בהצעת מכר מלאה, בה לא מונפקות מניות חדשות, אלא בעלי מניות קיימים מוכרים מניות שלהם ועל כן החברה לא תרוויח, כעיקרון, מההנפקה.

היועצים בהנפקה יהיו גולדמן זאקס, ג׳יי.פי מורגן, סיטי גרופ ו-.Allen & Co. ב'ביזפורטל' מדווח כי בין המשקיעים הגדולים בקוינבייס נמנים קרן ההון סיכון Andreessen Horowitz, Tiger Global, IVP ו-Ribbit Capital. ואילו ב'כלכליסט' מסבירים כי בהנפקות דומות בולטות של הצעת מכר (ספוטיפיי, פלנטיר, סלאק, רובולוקס ואסאנה) עלה מחיר המניה בשיעור ממוצע של 37% מסכום הבסיס ביום המסחר הראשון. עלייה של 37% תעמיד את מחיר מניית קוינבייס על 343 דולר.

הסיפור של קוינבייס מרתק. בשנת 2019 ספגה החברה הפסד של 30 מיליון דולר, בשנת 2020 עברה החברה לרווח של 322 מיליון דולר. הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.14 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של 2021, התרחש זינוק אדיר בשערי הביטקוין והאת'ר הכנסות החברה נסקו בקרוב ל-850% והסתכמו ב-1.8 מיליארד דולר. הערכות הן כי רווחי החברה יהיו כ-730-800 מיליון דולר.

נתון נוסף המספר על עוצמת בורסת הקריפטו הוא ניהול הנכסים, לפני כשנה עמד ניהול הנכסים על שווי של 90 מיליארד דולר ואילו בימים אלה עומד השווי על יותר מ-220 מיליארד דולר, זינוק של קרוב ל-150%. זינוק זה נובע בין היתר מעליית פרועה במיוחד של המטבעות הדיגיטליים אך גם ממשקיעים מוסדיים ואחרים שהשקיעו כ-120 מיליארד דולר דרך החברה.

מטבע הביטקוין 'מתרגש' לקראת ההנפקה הצפויה היום והוא זינק בימים האחרונים תוך שהוא שובר את מחסום ה-63 אלף דולר ליחידה אחת בודדת. גם מטבע האית'ריום מזנק וחוצה את השיא של עצמו, המטבע נסחר מעבר ל-2,200 דולר ליחידה. כיום מונה שוק הקריפטו למעלה מ-9,200 מטבעות דיגיטליים שונים ועוד היד נטויה, שווי השוק הכולל חוצה את ה-2.2 טריליון דולר (שווי השוק של חברת אפל עומד על 2.203 טריליון דולר), מהם הקריפטו שולט על כ-1.16 טריליון דולר, והשווי של מטבע פלטפורמת הבלוקצ'יין את'ריום עומד על כ- 0.254 טריליון דולר.

על פי הדיווח ב'כלכליסט' אמר אמש אנליסט Wedbush דן איבס (Dan Ives) כי הרישום למסחר של קוינבייס הוא שיקוף האבולוציה של כניסת הקריפטו למיינסטרים. "קוינבייס היא חלק מרכזי באקוסיסטם של הקריפטו והיא ברומטר לאימוץ הגובר של הביטקוין ושל הקריפטו למיינסטרים שיימשך בשנים הבאות".

כתיבת תגובה