פינוי בינוי ראשון בשכונה הוותיקה בפתח תקווה

היתר בניה ראשון לפרויקט התחדשות עירונית בשכונת עמישב בפתח תקווה – הצמודה לשכונת הדר גנים הדתית-חרדית • בסופו של התהליך צפויות להיבנות כ-265 דירות ברחוב צלח שלום, הרחוב המרכזי של השכונה כשהכוונה היא לחדש את פני השכונה הוותיקה כולה

הבניינים שייבנו בשכונת עמישב | הדמיה: CityBee אדריכלים

ועדת התכנון והבניה העירונית בפתח תקווה העניקה היתר בניה לפרויקט התחדשות עירונית ראשון בשכונת עמישב בעיר. ההיתר ניתן עבור 2 הבניינים הראשונים בפרויקט אשר מקודם על ידי חברת בינו נדל"ן. התוכנית המלאה של הפרויקט צפויה לכלול הריסה של 15 בנייני רכבת ישנים עם 60 יחידות דיור ברחוב צלח שלום 23-47 ובמקומם ייבנו 8 בניינים חדשים בני 9 קומות ו-265 יחידות דירות בנות שלושה עד שישה חדרים.

בתוך מספר חודשים יחל פינוי הדיירים הוותיקים והריסת המבנים הישנים. עוד נקבע כי כחלק מההתחדשות העירונית יבוצעו שדרוגים במערך התשתיות ברחוב. התכנון האדריכלי של הפרויקט נעשה על ידי האדריכלים ערן לשם וערן שקד ממשרד אדריכלים Citybee.

בעלי הדירות הקיימות יקבלו שדרוג משמעותי לדירתם הוותיקה – תוספת של חדר לדירה,  ממ"ד, מרפסת בשטח של 9 מ"ר מינימום, חניה ומחסן. הבנייה החדשה תהיה מאופיינת בסטנדרט בנייה גבוהה במיוחד. הפרויקט מקודם על ידי כרמים המינהלת להתחדשות עירונית של עיריית פ"ת, חברת הפקוח ההנדסי עדניר, משרד עו"ד DTKG&G ומשרד עו"ד שרמן לנדאו ועורך הדין של הדיירים עו"ד ינון שרעבי ועו"ד חגי רייכטלר.

שכונת עמישב סמוכה לשכונת הדר גנים, ממוקמת בחלק הדרום מזרחי של פתח תקווה, ממזרח לכביש 40 בסמוך לכפר סירקין. בכדי לשנות את חזות השכונה, מקדמת עיריית פתח תקווה מספר פרויקטים בהתחדשות עירונית, אשר יהפכו אותה למודרנית ונחשקת בקרב תושבי העיר והסביבה. בעתיד צפוי אישור לתוכניות נוספות הכוללת בינוי של מגדלים בני 18 קומות ומעלה.

האדריכלים ערן לשם וערן שקד, בעלי משרד האדריכלים CityBee האחראים על התכנון האדריכלי של הפרויקט בשכונת עמישב מציינים כי, "שילבנו תכנון אדריכלי חדשני עם בינוי דינמי ייחודי ומותאם לחזון האורבני של השכונה. היה חשוב לנו לתרום לחיזוק האזור מבחינה פיזית וחברתית תוך דגש על אלמנטים מתחדשים המובילים להצערת השכונה. התכנון העתידי ישפר את איכות חייהם של התושבים הקיימים וימשוך קהלים חדשים והטרוגניים אשר יובילו לנחשקות השכונה".

כתיבת תגובה