פסק דין: עובדת מפעל הפיס שלא חוסנה תוחזר לעבודה

בית הדין לעבודה בירושלים: עובדת מפעל הפיס שלא התחסנה תוחזר מיידית לעבודה • העובדת הוצאה בחודש אפריל לחל"ת, למרות שהסכימה לבצע בדיקות קורונה שוטפות ולעבור לחדר סגור • השופטת הורתה למפעל הפיס לסיים לאלתר את החל"ת של העובדת ולהחזירה לעבודה באופן מיידי

דוכן מפעל הפיס | צילום אילוסטרציה: ביזנעס

בית הדין לעבודה בירושלים קיבל את בקשת ההסתדרות, והורה למפעל הפיס לסיים את החל"ת שכפה על העובדת רבקה אהרוני ולהחזירה לאלתר לעבודה.

אהרוני, שעובדת במפעל הפיס בחמש השנים האחרונות בתפקיד מינהלי, בחרה שלא להתחסן נגד נגיף הקורונה אך הביעה את הסכמתה לבצע בדיקות קורונה שוטפות ולעבור לחדר נפרד, בהתאם להבנות שהושגו בין ההסתדרות למעסיקים.

באמצע חודש אפריל הורה יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי לאהרוני שלא להגיע יותר לעבודתה. יצחקי לא שינה את עמדתו למרות פניות בעניין מצד ההסתדרות וועד העובדים, ולמרות ביטול רוב הגבלות הקורונה שהוטלו על הציבור.

בעקבות זאת פנתה אהרוני בתחילת יוני לבית הדין לעבודה בבת ים, באמצעות עו"ד ראובן בורק מהמחלקה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בבקשה דחופה להחזירה לעבודה. הדיון עבר עקב סיבות טכניות לבית הדין האזורי לעבודה בירושלים, בראשות סגנית הנשיא השופטת שרה ברוינר שחרזאדה.

השופטת קבעה בהחלטתה כי על מפעל הפיס להחזיר מיידית את אהרוני לעבודה.

השופטת ציינה, כי "על המעסיק להפעיל שיקולים ענייניים בהכרעה כיצד יש לפעול ביחס לעובד לא מתחסן. זאת בלי קשר לעמדה פרטית של גורם זה או אחר. אף שלכאורה ניתן להסוות עמדה אידיאולוגית שכזו מטעמים פרוצדורליים, על מעסיק להימנע מהפעלת שיקולים שכאלה".

השופטת ציינה כי העובדת הסכימה לבצע בדיקות קורונה ואף להעביר את עמדת העבודה שלה לחדר סגור. למרות זאת, מפעל הפיס לא בדק עניינית בשום שלב את האפשרות לבצע התאמות שיאפשרו לאהרוני לחזור לעבודה. לדברי השופטת, "על מפעל הפיס לבחון בתום לב ומתוך שיקולים ענייניים בלבד את כלל ההתאמות הניתנות לביצוע כדי שהעובדת תוכל לשוב לעבודה בפועל ובאופן מיידי".

תגובה אחת ל: "פסק דין: עובדת מפעל הפיס שלא חוסנה תוחזר לעבודה"

  1. טוב מאוד היום אנחנו יודעים עד כמה החיסון לא עוזר במניעת מחלה בהפצה וגם במחלה קשה ומוות

כתיבת תגובה