קפיצת מדרגה: בוליגו קפיטל תקים מקבץ דיור ובית אבות ב-100 מ'

בוליגו קפיטל תקים מקבץ דיור בדרום קרוליינה ובית אבות בג'ורג'יה בהשקעה של 100 מיליון דולר | תבנה בדרום קרוליינה מקבץ דיור של 318 יחידות, בהשקעה כוללת של כ-64 מיליון דולר ובית אבות של 168 יחידות דיור בג'ורג'יה בכ-36 מיליון דולר. ההון העצמי של השותפים המוגבלים בשתי העסקאות: כ-43.5 מיליון דולר | בנוסף, בוליגו מדווחת על שני מימושים מוצלחים: מכירת מקבץ דיור בצפון קרוליינה תמורת 66.5 מיליון דולר ומקבץ דיור במדינת ג'ורג'יה תמורת 32 מיליון דולר. תכיר בדוחות 2021 בדמי הצלחה בהיקף של 4.1 מיליון דולר

איתי גורן, מנכ"ל בוליגו קפיטל | צילום: אושרית חכמון

חברת השקעות הנדל"ן בוליגו קפיטל (Buligo Capital) מדווחת הבוקר על שתי עסקאות משמעותיות לייזום ובנייה של מקבץ דיור בדרום קרוליינה ושל בית אבות במדינת ג'ורג'יה, ארה"ב, בהיקף השקעה כולל של 99.5 מיליון דולר. ההון העצמי שיושקע על ידי השותפים המוגבלים (LPs) בשתי העסקאות יעמוד על 43.5 מיליון דולר. במקביל, בוליגו גם מדווחת על שני מימושים מוצלחים של מקבצי דיור בצפון קרוליינה וג'ורג'יה, שצפויים להניב לה דמי הצלחה של 2.4 מיליון ו-1.7 מיליון דולר, בהתאמה. עד היום הובילה בוליגו עסקאות ייזום של 15 מקבצי דיור (מולטי-פמילי) ו-15 בתי אבות.

בוליגו מדווחת על השלמת העסקה לרכישת קרקע וייזום מקבץ דיור של כ-318 יחידות – Waterleaf at Foxbank- בדרום קרוליינה ארה"ב. הנכס נמצא באזור הצומח של פרברי העיר צ’רלסטון ויאפשר לדיירים גישה נוחה למעסיקים העיקריים באזור ולפעילויות פנאי. המטרופולין מאופיין במעסיקים איכותיים כגון בסיס חיל האוויר האמריקאי בצ’רלסטון, האוניברסיטה לרפואה, וולוו ובעתיד גם וול-מארט שתפתח מרכז הפצה בסמוך.

הנכס עתיד להיות חלק מקהילה מתוכננת היטב הכוללת אגם בשטח של כ-250 דונם, בתים צמודי-קרקע, חנויות, כנסיות, משרדים, מסעדות, ובית ספר יסודי חדש. בניית המקבץ צפויה להימשך כ-20 חודשים. סך עלות ההשקה (100%), כולל עלויות העסקה צפוי לעמוד כ-63.6 מיליון דולר, כאשר ההון העצמי המושקע על ידי שותפים מוגבלים (LPs, המשקיעים הפרטיים של בוליגו) צפוי לעמוד על כ-25.5 מיליון דולר.

במקביל, בוליגו מדווחת על השלמת תנאי העסקה והעברת זכויות הקרקע בפרויקט Hickory Flat – בית אבות של כ-174 יחידות דיור בעיר היקורי פלאט שבמחוז צ’רוקי, ג'ורג'יה, צפונית לאטלנטה. בית האבות המתוכנן יכלול, בין השאר, 94 חדרי דיור תומך, 40 חדרים באגף טיפולי לחולי אלצהיימר, 40 וילות דיור מוגן לעצמאים, ספא, מספרה, חדר כושר, ספרייה, בית קולנוע ועוד. הנכס ממוקם בקרבת מרכזים רפואיים, מסחריים ומסעדות.

הבנייה צפויה להימשך כשנה וחצי ותהליך האכלוס צפוי להימשך בין 18-24 חודשים. בוליגו מעריכה כי היקף התפוסה בפרויקט בתום השנה התפעולית הראשונה צפוי לעמוד על 70%. סך עלות ההשקעה בפרויקט (100%), כולל עלויות עסקה, צפוי לעמוד על כ-38 מיליון דולר, כאשר ההון העצמי המושקע על ידי שותפים מוגבלים יסתכם בכ-18 מיליון דולר.

הדמיה של פרויקט Foxbank של בוליגו קפיטל

מנכ"ל ומייסד בוליגו קפיטל, איתי גורן: "בוליגו ערוכה לנצל הזדמנויות ולהרחיב את היקפי הפעילות בארה"ב. בוליגו היא מהחברות הבודדות בארץ אשר יוזמת ומפתחת מקבצי דיור (מולטיפמילי) ובתי אבות בארה"ב, עם ניסיון מוצלח בייזום מעל 25 פרוייקטים. מדובר בפרוייקטים משמעותיים אשר צפויים להניב רווח משמעותי למשקיעים הפרטיים ולבעלי המניות. ההנפקה המוצלחת בבורסה הישראלית מאפשרת לנו לקדם מספר פרויקטים גדולים במקביל, תוך שמירה על בסיס ההון והפרופיל הפיננסי של החברה".

מימושים בג'ורג'יה וצפון קרוליינה

בוליגו מדווחת כי פרוייקט המולטיפמילי Waterleaf at Leland אותו יזמה ובנתה יחד עם שותף מקומי ,עומד להימכר ב-66.5 מיליון דולר. הזכויות בקרקע נרכשו בסוף שנת 2019, וסך עלות ההשקעה בפרויקט הסתכמה ב-31.8 מיליון דולר. התשואה השנתית (IRR) לשותפים המוגבלים היא כ-50.8%, עם מכפיל הון של פי 2.3, לפני מס.

השלמת העסקה צפויה להתבצע ברבעון הרביעי לשנת 2021. דמי הצלחה הצפויים של בוליגו בעקבות המכירה, בהיקף של 2.4 מיליון דולר לפני מס, צפויים להיות מוכרים בדוחות הכספיים לשנת 2021.

מימוש זה מצטרף למימוש מוצלח נוסף עליו דיוחה בוליגו בשבוע שעבר, עם מכירת מקבץ הדיור Winters Creek במדינת ג'ורג'יה הכולל 200 יחידות דיור, תמורת כ-32 מיליון דולר, כאשר הנכס נרכש על ידי בוליגו בשנת 2016 תמורת 14.5 מיליון דולר בלבד. סך תזרים המזומנים החופשי שינבע מעסקת המכירה, בצירוף החלוקות השוטפות במהלך תקופת ההשקעה, מסתכמים ב-16.9 מיליון דולר. התזרים משקף תשואה שנתית (IRR) של כ-32% ומכפיל הון בשיעור של פי 3.6. דמי ההצלחה של בוליגו בעקבות המכירה בהיקף של 1.7 מיליון דולר יוכרו בדוחות הכספיים של החברה לשנת 2021.

בנוסף, בוליגו דיווחה בשבוע שעבר כי בכוונתה להיכנס בשותפות עם שותף מקומי לרכישה והשבחה של Pencil Factory Flats, מקבץ דיור הכולל 188 יחידות דיור בעיר אטלנטה, בתמורה ל-56 מיליון דולר. סך העסקה הכולל, יחד עם הסכומים המיועדים להשבחת הנכס הוא כ-63 מיליון דולר. ההון העצמי לעסקה הוא 22.2 מיליון דולר. הרכישה תמומן על ידי מימון בנקאי והשקעה של שותפים מוגבלים. להעביר למעלה

בוליגו קפיטל מתמחה בהשקעות נדל"ן אסטרטגיות בארה"ב, בדגש על מקבצי דיור (מולטי-פמילי) מרכזים מסחריים, מרכזים לוגיסטיים ובתי אבות. בוליגו הוקמה בשנת 2012 על ידי המייסדים, המנכ"ל איתי גורן, אילן תמיר ואייל שלימק. בנוסף להשקעותיה בתחום הנדל"ן, ביצעה החברה השקעה בחברת Reigo , סטארט-אפ בתחום הפינטק, שמתמקד במימון בשעבוד ראשון על נכסי נדל"ן בארה"ב על בסיס בינה מלאכותית.

כתיבת תגובה