קריאה כאובה: תקציב החיבור למסורת נחתך בלמעלה מ-90%

יו"ר דגל ירושלים במכתב לחברי הכנסת: ממשלת בנט לפיד חתכה באכזריות תקציבי הפעילות לחיבור הפריפריה למסורת ישראל | "מי היה מאמין שיבוא יום ובמדינת ישראל – מדינת היהודים יחתכו בבשר החי של לימוד התורה לציבור הרחב בכל ערי השדה", כתב הרב נפתלי פרוש במכתב כאוב ששלח לחברי הכנסת החרדים | "נראה כי הממשלה הנוכחית החליטה להילחם בכל מה שריח יהדות נודף ממנו"

כיתת לימוד | צילום אילוסטרציה: יונתן סינדל, פלאש 90

שנה לאחר כינונה של ממשלת בנט-לפיד, מתבררות ההשפעות ההרסניות על עולם התורה והקירוב למסורת. במכתב ששלח השבוע יו"ר דגל ירושלים הרב נפתלי פרוש לחברי הכנסת החרדים, הוא פירט את עוצמת הפגיעה וביקש את עזרתם למנוע את החרב המונפת על מפעל שיעורי התורה והפעילות לקירוב בני הנוער לתורה ולהלכה.

"לאורך השנים, הכירה הממשלה בחשיבות החיבור של כל שכבות האוכלוסיה לשיעורי התורה וההלכה, וסייעה במימון פעילותם של מגידי השיעורים והרכזים. עם כניסתה של הממשלה הנוכחית, ממשלת בנט-לפיד ובהובלתו הנמרצת של שר האוצר איווט ליברמן, נחתכו תקציבי הפעילות של חיבור למסורת ישראל באכזריות, והופחתו בלמעלה מ-90%!", זעק הרב פרוש במכתבו והוסיף בשאלה: "מי ערב לנו כי קיצוץ התקציב אינו חלק מיוזמת הממשלה למחוק כל סממן של חיבור בני הנוער לתורת ישראל?"

ארגון 'דגל ירושלים', פועל כבר עשרות שנים בריכוזים חרדים ובערי הפריפריה במטרה להחדיר ערכי תורה ויהדות בקרב בני הנוער ומבוגרים. 

במכתבו מפרט הרב פרוש, את הפגיעה הקשה במגידי השיעורים והרכזים של הארגון. "עוצמתו של הארגון ויכולתו לפעול ולהגדיל תורה מדן ועד אילת, היא בזכותם של מגידי השיעורים והרכזים הנמרצים, שמוסרים את נפשם למען החדרת אהבת התורה בקהלים שונים ומגוונים". לדבריו הקיצוץ בסך 92% מתקציב הפעילות, מונע את היכולת לממן את השעות הרבות שמקדישים מגידי השיעורים והרכזים.

"הגיעו מים עד נפש", כותב יו"ר הארגון במכתבו לח"כים החרדים, "חרב חדה מונפת על פעילות 'דגל ירושלים ומאיימת לגדוע את המשך המפעל הרוחני". 

 

בסיום מכתבו, מבקש הרב פרוש את עזרתם של חברי הכנסת החרדים, בהבעת הזעקה של ארגוני הקירוב ובסיוע לחידוש התקציבים הקריטיים, שיאפשרו את קיום המשך הפעילות.

כתיבת תגובה