ראשוני חסידי גור יעברו להתגורר בדימונה

המסיתים כבר מתלוננים, אבל ההגירה בפועל החלה: חמישה עשר מחסידי גור, שאליהם יצטרפו עשרה נוספים בקרוב יתגוררו בדירות שנרכשו בסכומים של עד חצי מיליון שקלים • השטיבל כבר ממתין, הלימודים בינתיים – בערד – והמכולת המקומית תספק את מוצרי המהדרין

מפת הדיור של חסידי גור בדימונה שחולקה למתיישבים הראשונים

לאחר שהנהלת קופת 'עזר נישואין' של חסידי גור קיבלה את הסמכות מטעם חצר גור לפקח על מחירי הדיור בדימונה, במטרה לייעד את העיר להתיישבות של חסידי גור, מינתה הוועדה רב למקום – הגרא"נ גוטרמן מאשדוד – נרכשו/נשכרו דירות במספר נקודות בעיר, וחמישה עשר החסידים הראשונים יעברו בר"ח אייר להתגורר במקום.

הוועדה לטיפול בענייני דימונה, דאגה היטב לרווחתם של הבאים להתגורר בדירות של לא יותר מחצי מיליון שקלים, שנשכרו – כאשר בשנה הראשונה השכירות משולמת על ידי הוועדה.

כזכור, על החסידים נאסר לרכוש בעיר דירות שלא באישור הוועדה, וכדי לשמור על מחירי השכירות בעיר, לא תתאפשר שכירת או השכרת דירות בדימונה כלל ללא אישור הוועדה. הלימודים של הילדים ממשפחות החסידים יתקיימו בערד – מרחק חצי שעת נסיעה.

גורמים המעורים בנעשה בחצר העריכו בעבר באוזני 'ביזנעס', כי ייתכן ובהמשך תסייע קופת עזר הנישואין והוועדה שהוקמה על ידה – לרוכשים במענקים וסיוע בשכ"ד באופן התחלתי, כשם שהיאה מסייעת לרוכשים ולשוכרים בשכונות המעורבות בערים ערד ובחצור הגלילית.

כזכור, שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן שמלווה את ההתיישבות בערד שנים ארוכות, הכריז לפני למעלה משנתיים כי דימונה היא רק יעד אחד מתוך כמה. 'ביזנעס' מציין כי בין היתר נבחנו ע"י וועדת הדיור של החסידות גם דירות בבית שאן הצפונית ועוד.

בדימונה מתוכננות לקום שכונות חדשות בהיקפים גדולים למדי ביחס לעיר, וכמו"כ נבנו בה עשרות יח"ד בשנתיים האחרונות ואוכלסו עוד עשרות בתים חד קומתיים במסגרת מכרזים שונים.

התושבים בעיר חלוקים בדעותיהם. חלקם מקבלים יפה ובאופן מסביר פנים את התושבים החדשים, וחלקם פועל להביע את פחדיו מ'ההשתלטות' על העיר, כולל בהסתה ובפמפום הפחדים בתקשורת הכללית שמתגייסת בשמחה לתת במה לקולותיהם.

כתיבת תגובה